Maxtor over Microsoft :P

Pagina: 1
Acties:

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03 14:38

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Topicstarter
ROFL...

Ben bezig mijn systeem over te zetten van een oude 30g Maxtor 5400rpm naar een iets nieuwere 40g 7200rpm. Dat is een redelijke hel, want mn W2K SP3 probeert herkent hem niet meer als DMA aanstaat. Was dus op zoek naar een Maxtor progje om hem terug te zetten van UDMA 100 naar UDMA 66 (wat volgens mij, in combinatie met mn oude Asus K7M mobo, het probleem is). Nog niet gevonden maar wel Disabling the Write Cache Enable feature in Windows 2000. Eerst zeggen ze:
Windows 2000 Professional and Server have a nifty little feature called Write Cache Enable buried within the depths of property tabs. Normally, this type of feature is used with SCSI drives in server applications to provide greater data integrity.
Dat is al redelijk neerbuigend... een "nifty" feature ;) maar dan:
The only reference found on Microsoft's Website was to SCSI Write Cache Enable. There was no mention of the IDE Write Cache Enable.
Waarop ze vervolgens zelf met de uitleg komen hoe je dit uit kunt zetten... om te concluderen:
The default for this feature is checked or enabled. If you feel the need to slow your hard drive down, uncheck the box. Just don't reset your system or your drive will speed up again.
:o grote dank Maxtor voor deze truc om mijn HD trager te maken! _/-\o_ Zodra ik daar weer de noodzaak toe voel, zal ik het checkboxje leegvinken, en m'n systeem aan laten staan...

...zodra mn systeem het weer doet, tenminste.

Verwijderd

Ehm... je hebt nu een probleem met je pc? Of wou je dit ff meededelen :?

• PowerFlower

PowerFlower

Topicstarter
uhm allebei eigenlijk, maar om het dus wat duidelijker te zeggen:

A ) Wil die HD hard op UDMA 66 zetten, maar het tooltje dat Maxtor daarvoor had is op hun website niet meer te vinden.

B ) Hoe kopieer ik het snelst mijn oude HD naar mijn nieuwe? Ghost was daar na plm. 6 uur nog niet mee klaar (heb ik dus opgegeven), die gebruikt kennelijk geen snelle toegang (DMA o.i.d.)... en het tooltje van Maxtor zelf (MaxBlast Plus II, versie 1.3) herkent mijn oude NTFS drive niet (invalid signature...)

En tsja, misschien ken je het wel, eindeloos bezig met dat gepruts en dan wordt je op een gegeven moment zo |:( dat je om het minste of geringste minutenlang als een gestoorde zit te lachen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door PowerFlower op 03-12-2002 16:30 ]

• PowerFlower

PowerFlower

Topicstarter
OK. Punt A opgelost, lijkt het.

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-03 15:18

Kleintje81

Blaat

Hmmz, heb laatst iets van 50 gb overgeghost, en dat duurde bij mij zo'n 1.5 uur.

Je kunt het beste de 2 schijven ieder op een afzonderlijk kanaal zetten.
Bv. 40 GB @ Primary Master en de 30 GB @ Secondary Master.
Dit scheelt nogal in kopieer performance >:)

BTW: Hoeveel MB/Min staat er bij je in Ghost, als je dat getal door 60 deelt moet je ongeveer uit komen op de snelheid in MB/sec zoals je die in bv windows hebt van ene schijf naar de ander kopieert.

BF2 stats Systemen

Verwijderd

ghost ken ook opties zoals 32bit etc stel dat ff in en write het weg dan gaat het super

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:29

-ET-

Phone Home

als je ghost vanuit dos doet moet je even smartdrv laden.

• PowerFlower

PowerFlower

Topicstarter
thx, dat helpt idd nogal. Had de door ghost gemaakte bootflop gebruikt - dacht dat daar wel over nagedacht was :p Vond het namelijk al redelijk 1337 dat ze een versie hebben die klein genoeg is voor een flop maar wel CD's kan schrijven en naar tape kan streamen ;)
Pagina: 1