Hoi,
ben bezig met een site en maak gebruik van CSS. Ik had eerst alles in Verdana gemaakt. Toen besloten om toch maar de Arial te gebruiken.
Wat blijkt: De Arial wordt niet vet weergegeven middels CSS.
Dit is dus een stukje uit de CSS.
Nu heb ik uiteraard ook een stukje HTML:
De regel hierboven wordt dus niet Bold weergegeven, maar, ik gok, een pixel of 9 hoog, plain.
Ik heb het volgende al geprobeerd:
Even ranzig zonder CSS gewerkt. Dus gewoon de font type, size en <b> neergezet. Dat ging goed. Behalve dan dat de fonts "gescaled" kunnen worden in je browser.
Ik dacht, nou, dan haal ik de font size eruit, en middels een CSS alleen het 10 pixels hoog laten worden. Zodra ik dat dus deed, gingen we weer terug naar de oude situatie.
Weet iemand of het aan de evt. Browser ligt? Of aan Arial (lijkt me niet, want dat werkt gewoon als je in html de font settings insteld.)
Of ligt het aan een combi van alles dus: Browser, CSS, Arial?
P.s.: Geteste browsers:
IE 6 op W2K en XP
IE 5 op win9x, w2k en XP
Mozilla op dezelfde soort systemen.
Zeer vreemd probleem. Toch? Dus als iemand een tipje heeft, of zegt van: "Hee, je CSS is niet goed oid, wat ik trouwens betwijfel want die heb ik door de CSS validator gehaald @w3c.org.
ben bezig met een site en maak gebruik van CSS. Ik had eerst alles in Verdana gemaakt. Toen besloten om toch maar de Arial te gebruiken.
Wat blijkt: De Arial wordt niet vet weergegeven middels CSS.
code:
1
2
3
4
5
6
7
| .plainb
{
font-family: Arial, Helvetica, sans-serif;
font-size: 10px;
font-weight: bold;
color: #000000
} |
Dit is dus een stukje uit de CSS.
Nu heb ik uiteraard ook een stukje HTML:
HTML:
1
2
3
| <span class="plainb"> Bijvoorbeeld om je vrienden uit te nodigen om ff wat te drinken. </span> |
De regel hierboven wordt dus niet Bold weergegeven, maar, ik gok, een pixel of 9 hoog, plain.
Ik heb het volgende al geprobeerd:
Even ranzig zonder CSS gewerkt. Dus gewoon de font type, size en <b> neergezet. Dat ging goed. Behalve dan dat de fonts "gescaled" kunnen worden in je browser.
Ik dacht, nou, dan haal ik de font size eruit, en middels een CSS alleen het 10 pixels hoog laten worden. Zodra ik dat dus deed, gingen we weer terug naar de oude situatie.
Weet iemand of het aan de evt. Browser ligt? Of aan Arial (lijkt me niet, want dat werkt gewoon als je in html de font settings insteld.)
Of ligt het aan een combi van alles dus: Browser, CSS, Arial?
P.s.: Geteste browsers:
IE 6 op W2K en XP
IE 5 op win9x, w2k en XP
Mozilla op dezelfde soort systemen.
Zeer vreemd probleem. Toch? Dus als iemand een tipje heeft, of zegt van: "Hee, je CSS is niet goed oid, wat ik trouwens betwijfel want die heb ik door de CSS validator gehaald @w3c.org.
Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored