[.NET] Geen geluid!?

Pagina: 1
Acties:

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 07:39
Ik heb MS Windows .NET Enterprise Server (origineel (Beta Tester) maar ik krijg met geen mogelijkheid het geluid aan de praat! :'(

Ik heb al verschillende geluidskaarten geprobeerd maar ze worden wel geinstalleerd maar kan er geen geluid mee afspelen...

Ik heb al lopen zoeken bij Google, Microsoft en GOT.

Ik wil eigenlijk gewoon mijn onboard Intel 82801BA/BAM geuidskaart aan de praat krijgen.
Ik heb het ook al geprobeerd met een Soundblaster kaartje en nog een van Creative (oude beestjes).

Heeft iemand hier ook ervaring mee of een oplossing hiervoor? _/-\o_
(Specs staan in sign, mijn pc'tje)

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 19:41

Arno

PF5A

Kun je deze vraag niet beter stellen in het betatest support forum (http://windowsbeta.microsoft.com/support/newsgroups.asp) :?

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Master__R
Om de een of andere reden lukt het me niet om daar in te loggen. Is me 1 keer gelukt en nu krijg ik steeds de melding dat me passport niet klopt...

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik kreeg mijn Audigy ook niet netjes aan de praat, voor mij reden om niet verder te kijken en .NET server er weer met spoed af te gooien. Ook de grafische kaart was niet "accelerated" als je in DxDiag keek. Lijkt er erg op dat omwille van de stabiliteit directX grotendeels is uitgeschakeld in de .NET server editie.

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19
• Heb je je versie wel geactiveerd?
• Krijg je een foutmelding of lijkt het gewoon alsof het geluid wordt afgespeeld?
• Staan je speakers aan of werken ze wel?

• Master__R
Versie is geactiveerd.

Geen foutmelding (ja, in media player dat er geen audio hardware is om het geluid af te spelen, terwijl die dus wel geinstalleerd is).

Speakers staan en doen het wel op een andere pc.

Het is trouwens de bedoeling dat deze pc de server wordt hier thuis dus wil het er wel graag op houden.
Ikzelf heb het idee dat geluid niet ondersteund wordt omdat het een server versie is en geluid misschien overbodig geacht wordt door MS...

[ Voor 38% gewijzigd door Master__R op 03-12-2002 16:10 . Reden: Typo's ]

Verwijderd

zijn al veel topics over geweest...

start je "sound service" bij services...

• Master__R
Verwijderd schreef op 03 december 2002 @ 16:09:
zijn al veel topics over geweest...

start je "sound service" bij services...
Ehm, moet ik die nog installeren (sound service), staat er niet bij namelijk...

• Master__R
WOEI! Het werkt!
Het heet "Windows Media" en die ff starten en het werkt.

Ik kon hem echt niet vinden in de search hoor...

Bedankt mensen!

Verwijderd

ah ja.. ik wist niet meer hoe die heette...

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09 21:57
Windows Media Services is standaard disabled omdat veel admins vinden dat audio op een Server onzin is, en dat vind ik zelf ook. Ik heb in de newsgroups al aardig wat vragen hier over gezien dus ik vind dat je best het einde van het mailtje had mogen lezen.

Dit was zo'n beetje vraag 2 die er ter sprake kwam... Ook zie je er veel vragen van: "Me GF3 doet het niet ?!" En dan heb ik een beetje van: "Een 3D-kaart in een Server?"

* Clueless heeft ook Windows .NET RC1 :)

I Don't Know, So Don't Shoot Me

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Ik heb dus ook Windows.NET Server en kan kiezen als ik Boot met de CD of ik Standard Server of Enterprise Server wil installeren. Ik kan voor beide kiezen en dan kan ik netjes kiezen of ik NTFS of FAT32 etc. wil gebruiken, vervolgens gaat hij netjes alle files kopieren en dan is het tijd voor een reboot. Maar als ik gereboot is en hij is ongeveer bij "34 Minutes Remaining" van de installatie. Dan hoor ik mijn Maxtor D740X HDD uitvallen en zie ik een raar scherm met gekke tekentjes etc. en doet ie vervolgens helemaal niks meer. Als ik dan reboot [ handmatig met de resetswitch ] hoor ik hem weer lekker opspinnen en kom ik gewoon weer bij het Boot menu waar ik kan kiezen tussen de .NET installatie en Windows XP.
Ik heb al een BIOS Flash geprobeerd en dat hielp niet, ik heb FAT32 en NTFS geprobeerd en dat hielp ook niet etc.

Wie weet waar het aan kan liggen?

Dit is mijn setup :

Epox 8K3A+
256 Mb Micron/Crucial PC2100 @ CAS2 [ staat standaard op de Turbo setting in de BIOS en voor .NET heb ik hem op z'n allerlaagst gezet alleen dat hielp ook niet ].
Maxtor D740X 7200@ATA 133 60 gb
Hercules 3d-Prophet FDX 8500 LE
Lite-On 32123S

zie verdere specs in mijn SIG.

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:40
geluid saat standaard uigeschakeld bij services ;)

Last.fm
Films!

Verwijderd

ummm had je niet al een topic...
ik zou zeggen check de HCL
Pagina: 1