Toon posts:

Netwerkverbinding werkt opeens niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een week prutsen was het me 2 dagen geleden eindelijk gelukt, ik had een netwerk tussen 2 computers met verschillende netwerkkaarten :)

Toen ging ik een weekendje weg naar Rotterdam, mijn vader zou in de tussentijd er voor zorgen dat de bekabeling anders werd gelegd, nu ging het gewoon over het tapijt heen. Dus mijn vader heeft bij de host-computer de netwerkkabel er uit getrokken om de plug te bekijken om te kijken wat de grootte van de boor moest zijn.

Toen kwam ik weer terug uit Rotterdam en.. je raadt het al.. geen netwerk meer :(

Ik heb alles nagekeken, de IP's waren nog hetzelfde enz. En ik weet echt niet waar het aan kan liggen. Ik heb tevens het forum doorzocht maar ik kan niks vinden hierover.

Hieronder wat informatie over beide pc's.

Host-computer
-------------------
IP: 196.168.0.1
Subnetmask: 255.255.255.0
Status: Kan pakketjes verzenden, maar niet ontvangen
Netwerknaam: NETWERK
Kaart: LinkPro PCI 10/100Mb Realtec8139D ChipSet
Ping: Naar 196.168.0.1 kan wel, naar 196.168.0.2 niet

Gast-computer
-------------------
IP: 196.168.0.2
Subnetmask: 255.255.255.0
Status: Niks, geen pakketjes ontvangen/verzenden
Netwerknaam: NETWERK
Kaart: 3Com 3C590-TPO
Ping: Naar 196.168.0.2 kan wel, naar 196.168.0.1 kan niet

Iemand enig idee ? Alvast bedankt voor (eventuele) antwoorden :)

Verwijderd

kijk de kabel even na.. is er een connectie tussen de systemen?

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Zet beide kaarten is op 10 Mbit, Half Duplex.

[ Voor 3% gewijzigd door DeMoN op 03-12-2002 15:48 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

misschien toch de kabel even na kijken, misschien toch beschadigd met het leggen van de kabel

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank alvast voor de snelle antwoorden, ik heb al de kabel nagekeken maar ik zal het nog een keer doen.
Zet beide kaarten is op 10 Mbit, Half Duplex.
Waar kan ik dat doen ? :)

Verwijderd

Topicstarter
:) :) Ik denk dat ik al weet waar het aan ligt. De netwerkkaart van de Gast-computer was er uit gevallen, ik had geen schroefje om de kaart vast te maken :)

Verwijderd

kzou ook even 192 i.p.v. 196 als eerste ip cijfer gebruiken, anders kun je sites in dat subnet niet bereiken.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

volgens mij gebruikt windows die 196 adressen als hij geen dhcp vind
die sites bestaan denk ik dus niet

Iperf

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:54
normaal is het 192.168.0.1 ofzow (ik hep thuus een router met dhcp dus bij mij geen problemen meer)

Maar succes met je netwerkje...
Pagina: 1