Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[cm] Gameboy-mod vraagjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dus een gameboy rippen, en er dan een gamepad indoen+ een computerlcd scherm (groen/zwart) om zo een soort afstand bediening te krijgen voor mijn mp3 pc. A voor play, B voor stop, Pijltjes omhoog/omlaag om te bladeren, Pijltjes links/recht om door te spoelen.

Maar hoe zorg ik ervoor dat de knopjes van de gameboy de knopjes van mijn gamepad raken?
Moet dat mechanish of elektrisch?

Dat LCD scherm gaat denk ik geen probleem worden, maar dit denk ik wel :(

Dit is de gameboy
Afbeeldingslocatie: http://www.iarmst.demon.co.uk/images/machines/gameboy-blk.gif
En dit is de controller (is er eigenlijk een PC versie / of anders ombouwen?) die ik erachter wil doen:
Afbeeldingslocatie: http://images.google.com/images?q=tbn:gBhaWEW-2iUC:www.atarihq.com/tsr/nes/controller-newstyle.jpg
Of deze (is dit pcversie?)
Afbeeldingslocatie: http://www.ee.cua.edu/~chaos/people/adrian/research/pads/pics/nintendo.JPG
bron
maar dan 2 knopjes minder

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2002 15:37 ]

Verwijderd

dat scherm zal denk ik HEEL moeilijk worden
maar van de controller zal denk ik geen probleem worden maar wel het een en ander geknutsel

waarschijnlijk zal je er zelf een cartridge voor moeten proggen, dat is naar mijn weten de enigste manier het scherm aan te sturen, en als het scherm werkt kan je zo de toetsen erbij proggen

maar vraag me niet hoe daar heb ik geen enkel idee van

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik zet er een nieuwe lcd in. :)

Maar die controller ga ik even meten :)

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 12:08
gewoon draadjes aan elkaar vast solderen ? en die controller op de pc aansluiten, maybe nog software ervoor...

301SQN

Verwijderd

Topicstarter
Die draadjes, gaat dat wel lukken?
Want ik koop volgens mij nu een kappote :X
Kan het niet mechanisch, dat de oude knoppen op de printplaat van die controller drukken?

Er zijn speciale controlers van SNES die voor de computer zijn gemaakt btw ;)

Verwijderd

die zijn er niet naar mijn weten, wel die er ongeveer uit zien als van een snes die op de pc kunnen

wat je ook kan doen.. bij de gameboy zijn gewone normale drukknopjes
dan zorg je dat de verbinding met de print weg is (koper doorsnijden bijv.) en daar soldeer je dan je draadjes aan
op die manier werkt het altijd
en als het drukknopje zelf aan de behuizing vast hangt en niet aan de print kan je gewoon de hele print eruit slopen :p

Verwijderd

Topicstarter
Zou iemand zo aardig kunnen zijn een printplaatje van een controller te posten?
Dan kan ik een beetje kijken :)

• dennis808
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-08 14:01
zoek ook effe naar dpadpro; dat is een joystick-driver voor zelfbouwcontrollers.
Op www.arcadecontrols.com vind je misschien ook wel wat goede tips (onder joystick-hacks)

"The things you own end up owning you." - C. Palahniuk

Pagina: 1