[php] Schedule functie maken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BierPul
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:07

BierPul

2 koffie graag

Topicstarter
Voor een klant hebben we een nieuwsbroef mogelijkheid gemaakt zodat de klant het zelf lekker makkelijk kan opmaken en versturen.

Nu geeft de klant aan aan ons als ie verstuurd moet worden en start ik het script via commandline of leg hem vast in een cronjob om hem te timen.

Nu vraag ik me af of het ook mogelijk is dat ik de klant voa script de mogelijkheid geef om de cron in te stellen.

Aangezien apache geen rechten heeft daar (lijkt me) lijkt het me een lastige zaak :(.

Iemand daar een idee over :?

Ja man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 09:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Je zou een soort cronjob kunnen maken die elke 6 uur (oid) uitgevoerd wordt. Het scriptje dat dan wordt uitgevoerd kijkt in een bestandje of er een nieuwsbrief verzonden zou moeten worden (desnoods extra info zoals welke nieuwsbrief). Dit bestandje zou je dan wel beschikbaar voor appache kunnen maken. In dit bestandje schrijf je met ____* iets weg waaraan het door de cronjob uitgevoerde script kan zien wat er verstuurd moet worden.

* serverside scripttaal invoegen die van toepassing is :)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobzQ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-12-2020

RobzQ

greedy as a pig

Je de klant natuurlijk een linkje geven naar een script op een webserver. Klikt de klant op de link dan start het script en mail jij snel op de achtergrond je mailtjes en toon je in de browser het resultaat van deze actie.

..so be wary of any man who keeps a pig farm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 07:55

thomaske

» » » » » »

RobzQ schreef op 03 December 2002 @ 16:57:
Je de klant natuurlijk een linkje geven naar een script op een webserver. Klikt de klant op de link dan start het script en mail jij snel op de achtergrond je mailtjes en toon je in de browser het resultaat van deze actie.
Lijkt me vervelend worden als de klant zo vriendelijk is om om 4 uur 's nachts op het linkje te klikken ;)

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo'n functie zoek ik ook al een hele tijd, maar dan om een online rts game te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvw
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 20:35
Janoz heeft toch al een goed werkend idee gegeven voor een oplossing :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BierPul

BierPul

2 koffie graag

Topicstarter
RobzQ schreef op 03 December 2002 @ 16:57:
Bij 5000 mailtjes is dat nog te doen maar bij 200.000 + wordt het toch wat lang wachten + dat je de browser wakker moet houden (door hem lekker vol met spaties te spammen na elke while :P)

Denk dat ik inderdaad maar een cronjob in ga stellen die elke 2 uur draait en kijkt of ie mail moet versturen in de database ofzow.

Ik was al zoietsvan plan maar hoopte dat er een beter idee was :(

Ja man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOST_GUNT schreef op 03 December 2002 @ 15:29:Nu vraag ik me af of het ook mogelijk is dat ik de klant voa script de mogelijkheid geef om de cron in te stellen.

Aangezien apache geen rechten heeft daar (lijkt me) lijkt het me een lastige zaak :(.

Iemand daar een idee over :?
Je kan textfiletje neer te zetten met zoiets als:

unix_timestamp;includefile

Cron elke minuut een scriptje laten starten die de regeltjes inleest en kijkt of unix_timestamp < time()

Zo ja, de includefile includen en daarna de textfile wegschrijven zonder die regel.

Vanuit een DB is natuurlijk mooier en makkelijker.
Je kan ook zoiets maken dat hij net zoals cron elke dag, week, uur etc. moet draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BierPul

BierPul

2 koffie graag

Topicstarter
Jep daar was ik ook al uit , het ging mij erom dat ik Cron kon beinvloeden dus niet Cron laten checken of hij moet draaien maar direct de Cron file editen zodat hij alleen draait wanneer ik hem dat op geef te doen (beetje control freak :D)

Ja man

Pagina: 1