beperken internet toegang

Pagina: 1
Acties:

• Multispeed
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-06 22:46

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Topicstarter
wij hebben hier een linux machine met webmail en is tevens gateway naar buiten. Hoe kan ik instellen dat mensen niet kunnen internetten maar wel de mail kunnen lezen (via webmail). Internet explorer is dus nodig voor de webmail, toen dat er nog niet was vulde ik gewoon een niet bestaande proxy in bij de mensen die niet mochten internetten. Dan werkte het ook niet. Het probleem is dat de ene wel en de andere niet op het internet mogen, maar wel allemaal webmail mogen lezen.
Ik heb al wel geprobeerd een niet bestaande proxy in te vullen en dan bij geavanceerd het ip-adres ingevuld van de webmailserver in het vakje "voor deze ip adressen geen proxy gebruiken", ook heb ik het vinkje aangezet "geen proxy voor lokale adressen" maar dan zoekt hij de proxy dus toch.

[ Voor 10% gewijzigd door Multispeed op 03-12-2002 15:19 ]

En toevallig vind ik dus van niet! :-)

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01-2025
Ehm, "Beetje Dom??" :P...wil je nou wel of niet kunnen internetten :?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
die proxyserver op je linux machine zo configureren dat gebruikers alleen die webmail site kunnen bereiken. Verder voor die betreffende pc's de gateway blokkeren.

• Multispeed
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-06 22:46

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Topicstarter
iedereen moet de mail kunnen lezen, sommige mogen op internet...
sorry voor de onduidelijkheid

En toevallig vind ik dus van niet! :-)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-08 18:57
Dit is prima te doen met bijv. een firewall :)

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Als je het spreekwoord nog niet kent: Linux is lezen lezen lezen
Dit zal je nog wel vaker vertelt worden ook. :)

Je kan dit zeker regelen met IP masquarading.
http://www.linuxdoc.org/HOWTO/IP-Masquerade-HOWTO/
Hier vind je veel informatie erover, hoe je moet instellen dat bepaalde client al dan niet moeten mailen of surfen mag je zelf uitzoeken. ;)

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
toen dat er nog niet was vulde ik gewoon een niet bestaande proxy in bij de mensen die niet mochten internetten.
ken je net zo goed GEEN proxy invullen ......
het veranderen van de proxy instellingen heeft geen zin omdat die bak als GATEWAY draait... dan moet je op die bak uitgaand verkeer op poort 80 blokken en klaar is kees :D

[ Voor 38% gewijzigd door NuKeFaCe op 03-12-2002 19:23 ]

Pagina: 1