Ipanel usb poorten probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• Dibbuz
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Win XP wil mijn 2 usb poorten op de asusipanel maar niet herkennen hij kan er geen software voor vinden.De 4 USB pporten aan de achterkant ziet windows wel, ook de de usb hub en de 2 poorten op mijn toetsenbord. zou een bios update mijn probleem verhelpen?ik heb versie 1006 van de A7V333

Heb het bios doorgespit voor een enable/disable ervoor maar kon het tot zover niet vinden.

Waar vui zit, zit geen glans!

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Stomme vraag misschien, maar je hebt de kabel wel goed op het mobo aangesloten (is dus een andere kabel dan die van het overige i-panel gebeuren) ?

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Dibbuz
  • Nu online
volgend mij kan die maar op 1 manier? iig gelg dat wel voor de aansluiting aan de ipanel kan en volgens mij ook op het mobo. de rode draad zit aan de linkerkan op het mobo. Ik weet niet of het schadelijk is als ik hem omdraai...

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Dibbuz schreef op 03 December 2002 @ 15:01:
volgend mij kan die maar op 1 manier? iig gelg dat wel voor de aansluiting aan de ipanel kan en volgens mij ook op het mobo. de rode draad zit aan de linkerkan op het mobo. Ik weet niet of het schadelijk is als ik hem omdraai...
Volgens mij niet zolang je er geen apparaten op aansluit (maar ik weet het niet zeker...)

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Dibbuz
  • Nu online
Chemist schreef op 03 December 2002 @ 15:41:
[...]

Volgens mij niet zolang je er geen apparaten op aansluit (maar ik weet het niet zeker...)
zolang ik het niet zeker weet ga ik het niet doen...

Verwijderd

In je mobo boekje staat toch de pin layout van de extra usb connector op je mobo.
Nou dan weet je dus hoe die connector aangesloten moet worden.

Je moet letten op de kleuren van de draden.

Rood = 5V
Groen = DATA +
Wit = DATA -
Zwart = Ground

De ground van de DATA + en DATA - wordt gemeenschappelijk genomen. Dus je zult in totaal maar 8 pinnetjes gebruiken. Tenminste dit is in de meeste gevallen het geval :)

Hier heb je wat links die het wat overzichtelijker maken. Had je ook ff op google kunnen zoeken he ;)

http://www.ramelectronics.net/html/usb_adapter.html
http://www.usbman.com/Gui...rboard_cable_assembly.htm

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2002 16:01 ]

• Dibbuz
  • Nu online
Verwijderd schreef op 03 december 2002 @ 15:56:
In je mobo boekje staat toch de pin layout van de extra usb connector op je mobo.
Nou dan weet je dus hoe die connector aangesloten moet worden.

Je moet letten op de kleuren van de draden.

Rood = 5V
Groen = DATA +
Wit = DATA -
Zwart = Ground

De ground van de DATA + en DATA - wordt gemeenschappelijk genomen. Dus je zult in totaal maar 8 pinnetjes gebruiken. Tenminste dit is in de meeste gevallen het geval :)

Hier heb je wat links die het wat overzichtelijker maken. Had je ook ff op google kunnen zoeken he ;)

http://www.ramelectronics.net/html/usb_adapter.html
http://www.usbman.com/Gui...rboard_cable_assembly.htm
volgens mij weet je niet echt hoe een ipanel kabel er uit ziet.Het 1 kabel van 20 pinnetjes ofzo.Er moet nl ook nog data doorheen waarmee ik de rpm's, temps en volts kan aflezen dus ik heb er helaas niks aan

Verwijderd

Dibbuz schreef op 03 December 2002 @ 16:08:
[...]

volgens mij weet je niet echt hoe een ipanel kabel er uit ziet.Het 1 kabel van 20 pinnetjes ofzo.Er moet nl ook nog data doorheen waarmee ik de rpm's, temps en volts kan aflezen dus ik heb er helaas niks aan
My mistake, sorry

• Dibbuz
  • Nu online
geeft niet ben al blij dat er mensen proberen te helpen.Heb wel betaald voor die 2 poorten en ze moeten gewoon werken :)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 21:23
Toch is een topic wel genoeg..

[rml][ XP] Ipanel usb driver probleem *[/rml]

Daar kun je verder gaan :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.