[OC] Athlon XP 1600+ unlock werkt niet meer...

Pagina: 1
Acties:

• [NUT]
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 12:34

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
offtopic:
Ik heb de search gebruikt, maar volgens mij doet die het niet ofzow... kreeg echt niets terug op wat ik ook in vulde :?

Ik heb hier een XP1600+ (palo) die geunlocked is door Rick2001, op een Epox 8kha+ met 512mb Corsair PC2700 Cas2 mem.

Nu is het zo dat de unlock altijd goed heeft gewerkt, en omdat het gedaan is met zilverlijm deze oer sterk is... dacht ik:
Ik had de gisternacht de CPU 1x op 174*10.5 (=1827Mhz) staan (niet helemaal de bedoeling) en daarmee crashte de pc bij het opstarten (freeze) waaschijnlijk doordat de Vcore van 1.85 dus niet genoeg was... ;( ik reset het systeem en hij wilde niet meer door starten ;( dus ik de bios in proberen te komen en dat mislukte meerdere malen, dus een bios reset gedaan en vervolgens weer de tweaks in gesteld (174Mhz FSB en een MP van 10) en rebooten... kom ik in de post de melding tegen dat hij WEER op 10.5 staat! :? Ik heb alle MP's geprobeerd en de unlock gecontroleerd, maar de CPU wil niet meer van de 10.5 MP af! :'( Tevens zegt het mobo soms dat de CPU er niet meer is (opstarten met direct FF op het display, geen beeld).

Wat kan er mis zijn dat de unlock niet meer werkt :? de temps van de CPU zijn nooit boven de 40 graden C uit gekomen, dus daar kan het niet aan hebben gelegen...

Verwijderd

bios update, reset werkt namelijk niet altijd..

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 December 2002 @ 14:58:
bios update, reset werkt namelijk niet altijd..
Ok, dat heb ik nu dan getest, helaas geen verbetering ;(

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:31

momania

iPhone 30! Bam!

Heb je ook al geprobeerd om je unlock opnieuw te doen?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
momania schreef op 03 December 2002 @ 16:59:
Heb je ook al geprobeerd om je unlock opnieuw te doen?
Eh, nee, aangezien het met zilverlijm is gedaan en gezien het feit dat de banen er allemaal gewoon goed uit zien denk ik dat het ook zinloos is...

[ Voor 6% gewijzigd door [NUT] op 03-12-2002 17:09 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:13
najah dit is al wel es vaker voorbij gekomen, maar het is bekend dat unlox slijten, kan rick je wel wat over vertellen denk ik

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
418O2 schreef op 03 December 2002 @ 20:49:
najah dit is al wel es vaker voorbij gekomen, maar het is bekend dat unlox slijten, kan rick je wel wat over vertellen denk ik
Hmm, maar is er dan ook een kans dat ik m'n proc gewoon heb gefrituurd? want het mobo ziet af en toe de proc niet enzo... hij heeft wel even op 1842Mhz gedraaid... dat is een hoop voor een 1400Mhz proc...

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:31

momania

iPhone 30! Bam!

[NUT] schreef op 03 December 2002 @ 23:46:
[...]

Hmm, maar is er dan ook een kans dat ik m'n proc gewoon heb gefrituurd? want het mobo ziet af en toe de proc niet enzo... hij heeft wel even op 1842Mhz gedraaid... dat is een hoop voor een 1400Mhz proc...
Maar hij was toch niet zo warm geweest, en de voltages waren toch ook niet al te hoog geweest? Ik zou even proberen om die unlock er af te halen en dan kijken of ie het doet. Als ie het doet, hou em dan een tijdje zo om te kijken of ie het goed blijft doen en probeer daarna de unlock dan nog eens.

Probeer em ook eens op een ander mobo als je daar de mogenlijkheid tot hebt.
Suc6!

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
momania schreef op 03 December 2002 @ 23:56:
[...]

Maar hij was toch niet zo warm geweest, en de voltages waren toch ook niet al te hoog geweest? Ik zou even proberen om die unlock er af te halen en dan kijken of ie het doet. Als ie het doet, hou em dan een tijdje zo om te kijken of ie het goed blijft doen en probeer daarna de unlock dan nog eens.

Probeer em ook eens op een ander mobo als je daar de mogenlijkheid tot hebt.
Suc6!
Hmm, ik heb 'em dus niet zelf unlocked... dus het opnieuw doen word lastig... maar ik zal eens kijken wat ik kan doen, ik heb wel een ander systeem om de proc in te testen... ik zal eens kijken...

Verwijderd

Das een zeer vaag probleempje... :?

Bij mij wil het nog wel eens helpen om de bios wat langer te resetten dan alleen ff de jumper verplaatsen.

Dat de unlock niet meer werkt geloof ik niet. Is vrij permanent namelijk. Wat ik wel kan bedenken is dat de proc niet helemaal 100% meer is, hoe vaag dat ook mag lijken.
Ook de andere probleempjes wijzen daarop. Probeer de proc in een ander sys en een andere proc in jouw sys en kijk wat er gebeurd..
Pagina: 1