[probleem]
Ik heb een aantal servers die ik beheer door middel van SSH via Putty op een Windows laptop. Het probleem is echter dat ik nogal moe wordt van het telkens inloggen met een password (via putty). Echter krijg ik het niet voor elkaar.
[Wat heb ik al gedaan?]
Ik heb met puttygen(.exe) een public en een private key gegeneerd (SSH_RSA en SSH_DSA). Zie afbeelding:

De public key (DSA) heb ik uit puttygen gekopieerd en in ~/.ssh/authorized_keys2 geplakt (En deze public key staat op 1 regel!, dus zonder enters e.d.).
Vervolgens heb ik de private key opgeslagen als tekstbestand in c:\private.PPK
Vervolgens stel ik putty zo in dat hij deze key (private) gebruikt... Zie ook de afbeelding:

Daarnaast stel ik Putty in zodat hij het SSH2 protocol gebruikt. Afbeelding:

Vervolgens als ik connect krijg ik alleen maar:
[specs]
Redhat Linux 7.3
openssh-3.1p1-6
En Putty voor Windows (stable versie)
Kan iemand mij op weg helpen?
Ik heb een aantal servers die ik beheer door middel van SSH via Putty op een Windows laptop. Het probleem is echter dat ik nogal moe wordt van het telkens inloggen met een password (via putty). Echter krijg ik het niet voor elkaar.
[Wat heb ik al gedaan?]
Ik heb met puttygen(.exe) een public en een private key gegeneerd (SSH_RSA en SSH_DSA). Zie afbeelding:

De public key (DSA) heb ik uit puttygen gekopieerd en in ~/.ssh/authorized_keys2 geplakt (En deze public key staat op 1 regel!, dus zonder enters e.d.).
Vervolgens heb ik de private key opgeslagen als tekstbestand in c:\private.PPK
Vervolgens stel ik putty zo in dat hij deze key (private) gebruikt... Zie ook de afbeelding:

Daarnaast stel ik Putty in zodat hij het SSH2 protocol gebruikt. Afbeelding:

Vervolgens als ik connect krijg ik alleen maar:
Wat gaat er toch mis? Ik heb het idee dat het iets te maken heeft met een instelling op de server. (Misschien gebruikt mijn ssh-server geen SSH2 protocol?, maar ik weet niet hoe ik dat kan controleren).login as: harm
Sent username "harm"
Trying public key authentication.
No passphrase required.
Server refused our public key.
harm@10.1.0.13's password:
[specs]
Redhat Linux 7.3
openssh-3.1p1-6
En Putty voor Windows (stable versie)
Kan iemand mij op weg helpen?