Win95 op flop zetten onder Win98SE

Pagina: 1
Acties:
  • 84 views sinds 30-01-2008

• Abductor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 11:27
He guyz,
Ik heb nog een 486 notebook staan met Win95 d'r op. Alleen die moet er opnieuw opgezet worden vanwege 1-of-andere fout in Explorer. :X Dat ding heb alleen geen CD-Romspeler (alleen flop dus). Ja, ik weet dat het een k*tkarwei zal worden, maar tis beter dan een hopeloze zoektocht naar een 16-bit PCMCIA CD-Romspeler. :X
Alleen zit ik met het volgende probleem: Ik heb alleen de mogelijkheid om onder Win98SE te werken, dus hoe kan ik dit het beste oplossen??? :?

Verwijderd

Gooi de gehele Win95 cd in een directory, kopiër alle bestanden op een flop, daarna de CAB's op flop (1 CAB per flop, je hebt dus iets van 18 diskettes nodig). Maak de flop met de reguliere bestanden bootable, opstarten, alle diskettes op de HD gooien, et voila :)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2002 14:45 ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:49

momania

iPhone 30! Bam!

netwerk geen optie?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• SmegHead
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05-2023

SmegHead

aka Ace Rimmer

Als het goed is gaan de cabs NET niet op een floppy, geintje van Bill. >:)

Maar een bootflopje en met een paralelle kabel via "interlink" de cabs overladen kan toch ook, gaat een stuk sneller.

P.S. Ik dacht dat dan de harde schijf in beide PC's wel FAT16 moet zijn, dus met Win98 zal het moeilijk worden.

Je hebt zeker geen extra laptop met CD om even de schijf in over te schroeven? Of extern hangen via een USBcradle ding.

[ Voor 48% gewijzigd door SmegHead op 03-12-2002 14:50 ]

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast!

• Abductor
Idd, die passen net niet, zijn 1,6Mb per stuk :(
Via netwerk gaat ook niet lukken, heeft geen lan d'r op zitten :(

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Nou ja, alles zippen met 1.44 mb volumes en dan unzippen op je HD van je laptop denk ik dan. pkunzip enzo, oldskool dos :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:31

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Mijn vader had ook een oude laptop met Win95 en zonder cd-rom speler en die riep af en toe uit zich zelf dat er nog diskettes gemaakt moesten worden om later opnieuw te kunnen installeren (was een voorgeinstalleerde laptop dus ook geen originele diskettes erbij)

Als zo'n optie erin zit lijkt het me op een of andere manier ook mogelijk te kunnen. Zoek even in het config scherm bij Setup of zo iets. Ik zou niet weten waar, geen Win95 bij de hand (en gelukkig niet zeg :) )

En anders kun je misschien ergens nog de installatiediskette's downloaden? (Nee, dit is geen wareztip of zo, ik ga er even van uit dat ie de originele licentie heeft :) )

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• SmegHead

SmegHead

aka Ace Rimmer

WhizzCat schreef op 03 december 2002 @ 14:51:
Nou ja, alles zippen met 1.44 mb volumes en dan unzippen op je HD van je laptop denk ik dan. pkunzip enzo, oldskool dos :)
Dan denk ik dat mijn oplossing met de paralelle kabel toch iets sneller werkt :D
Maar als het goed is zijn ze zelfs na het inpakken nog te groot.
Ik heb nog wel ergens een officieel setje disks van Microsoft liggen, maar of die nog allemaal werken???? (waren er 15 geloof ik)

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

SmegHead schreef op 03 December 2002 @ 14:55:
[...]

Dan denk ik dat mijn oplossing met de paralelle kabel toch iets sneller werkt :D
Maar als het goed is zijn ze zelfs na het inpakken nog te groot.
Ik heb nog wel ergens een officieel setje disks van Microsoft liggen, maar of die nog allemaal werken???? (waren er 15 geloof ik)
Nee, met losse gescheiden volumes dus! Die kan je instellen dat ze 1.4 mb per stuk worden en dan kopieer je ze naar een flop en dan weer naar de flaptop hd en dan pak je ze uit, 't kan allemaal onder dos enzo. Maareh, wat die paralelle kabel betreft, daar heb je helaas ongelijk in. Ik heb het namelijk zelf een keer gedaan and believe me, je kan beter gaan zippen! (Duurde zo'n 6 uur :) )

Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Verwijderd

Ik werkte toen die tijd met een proggie waardoor ik 1,7 MB op een floppy kreeg. Weet alleen niet meer hoe die heet ;

• Abductor
Heb wel de licentie, heb ook al gezocht maar nix kunnen vinden (iemand?)
De hele HD is trouwens maar een halve Gb (net iets meer) groot. Heel de CD d'r zetten kan dus niet. Gaat trouwens ook NIET om de desktop-install, maar de laptop-install.
Was wel leuk geweest als Win95 het nog goed genoeg deed omdie disks aan te kunnen maken, maar na het opstarten is het meteen de foutmelding en shutdown :(

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

of je formatteert je floppen gewoon op 1,7 MB

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

• Abductor
gaat lastig, kan alleen kiezen tussen 720Kb en 1,44Mb

• SmegHead

SmegHead

aka Ace Rimmer

MaikelG schreef op 03 December 2002 @ 14:59:
En jij gaat ons nu natuurlijk even uitleggen hoe je dat moet doen.

Maar weet je zeker dat je een paralelle kabel had en geen serieele, want dat scheelt nogal :)
Ik heb vroeger best veel overgeladen via LPT poort en dat ging best snel (voor die tijd) en alles beter dan 20 floppies heen en weer schuiven.

edit:
OK, ik lees net dat de schijf 500 MB is. Dat moet toch zat zijn om de cabs op te zetten, die zijn maximaal 25MB en dan heb je nog ruimte zat voor een redelijk kale installatie.

[ Voor 17% gewijzigd door SmegHead op 03-12-2002 15:03 ]

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

MaikelG schreef op 03 december 2002 @ 14:59:
Daar was idd een proggie voor.... ik heb alleen ook geen flauw idee hoe dat heet. Google biedt ook niet echt veel soelaas

http://www.herne.com/mdisk1.htm

Wel dus... daar staat volgens mij een proggie dat dat kan :)
SmegHead schreef op 03 December 2002 @ 15:01:
[...]

En jij gaat ons nu natuurlijk even uitleggen hoe je dat moet doen.

Maar weet je zeker dat je een paralelle kabel had en geen serieele, want dat scheelt nogal :)
Ik heb vroeger best veel overgeladen via LPT poort en dat ging best snel (voor die tijd) en alles beter dan 20 floppies heen en weer schuiven.
Nee, dat heb ik net gedaan :)

[ Voor 39% gewijzigd door WhizzCat op 03-12-2002 15:03 ]

• Abductor
heb wel een paralelle en een seriële poort heb denkik alleen niet de kabels (en know-how) daarvoor, ben op dit gebied redelijk n00b.

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Abductor schreef op 03 december 2002 @ 15:03:
heb wel een paralelle en een seriële poort heb denkik alleen de kabels (en know-how) daarvoor, ben op dit gebied redelijk n00b.
Qua tijdswinst kan je echt beter met floppen gaan zeulen hoor! Ik heb praktijk ervaring :(

• SmegHead

SmegHead

aka Ace Rimmer

- Format and/or copy Microsoft 1.7 meg DMF disks;

Yes, dat is dus een optie.
Veel plezier :)

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

SmegHead schreef op 03 december 2002 @ 15:05:
- Format and/or copy Microsoft 1.7 meg DMF disks;

Yes, dat is dus een optie.
Veel plezier :)
Ik moet trouwens eerlijk toegeven dat interlnk/intersvr wel een optie is als je tijd genoeg hebt :)

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

parallele kabel van de ene naar de andere HD en dan installen, dat is hoe ik het altijd deed met computers zonder CD-ROM-speler. IMO de minst omslachtige manier en ook veel sneller.

Gewoon met Windows Commander een connection maken, heel eenvoudig en je blijft in je vertrouwde Windows omgeving.

Gewoon doen zo moeilijk is het niet.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

Hoe krijg win95 op floppy?

precies dezelfde vraag maar dan een jaar geleden gesteld :-)

De brakke search werkt toch nog een beetje ...

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

• Abductor
WhizzCat schreef op 03 December 2002 @ 15:06:
[...]

Ik moet trouwens eerlijk toegeven dat interlnk/intersvr wel een optie is als je tijd genoeg hebt :)
heb ik helaas niet, heb ook nog een voeding te modden.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je moet DMF floppies maken, meer info zie hier

Mocht je willen weten wat er op welke disk staat voor Win95, kijk hier, althans, voor niet DMF floppies.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Abductor schreef op 03 december 2002 @ 14:41:
He guyz,
. . . . . .maar tis beter dan een hopeloze zoektocht naar een 16-bit PCMCIA CD-Romspeler. :X
Alleen zit ik met het volgende probleem: Ik heb alleen de mogelijkheid om onder Win98SE te werken, dus hoe kan ik dit het beste oplossen??? :?
Ik heb er nog eentje voor je liggen kun je zo gratis komen halen !!
Meel maar als je interesse hebt (hoolie_v@hotmail.com)

• Abductor
tanx, maar om daarvoor naar Eindhovuh te karruh???

• Abductor
Warez request, check je mailbox

[ Voor 87% gewijzigd door blackd op 03-12-2002 15:18 ]

Verwijderd

Abductor schreef op 03 december 2002 @ 15:12:
tanx, maar om daarvoor naar Eindhovuh te karruh???
Dat snap ik, maar als je er echt niet uitkomt, echt wanhopig bent, naar lieve Lita wilt schrijven, dan hoor ik het wel!! ;)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

En das een warez requestje voor jou.

En ik denk dat je met de aangedragen oplossingen een heel eind kan komen.

Check zo je mail maar.

[ Voor 32% gewijzigd door blackd op 03-12-2002 15:15 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.