Toon posts:

[Firewire] Front FW connector op interne FW kaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

• Dr. Cheeks
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 14-11 13:31
Er moeten meer mensen zijn met dit probleem:

Ik heb een Antec SX1040BII kast. Deze kast heeft aan de voorzijde twee USB aansluitingen en één Firewire aansluiting. Intern zitten hier natuurlijk gewoon kabeltjes met stekkertjes aan die je in je moederbord moet prikken. Voor de USB is dat geen probleem, maar mijn moederbord heeft geen Firewire. Ok, gewoon een los Firewire kaartje kopen met (ook) een interne aansluiting.

Probleem!
De interne aansluiting op Firewire kaartjes zijn 'gewone' Firewire aansluitingen (waar je dus een 'officiele' 6 pins Firewirekabel in kan pluggen). Maar het stekkertje wat aan de Firewire connector van mijn Antec kast zit is heel anders (zie afbeelding hier beneden). Deze passen normaal wel op moederborden, maar losse Firewire kaartjes hebben dit niet.

Oplossing?
1. een converter die aan de ene kant mijn 6 pinnetjes accepteerd en aan de andere kant een normale Firewire connector heeft...
2. een Firewire kaart waarop je net als bij moederborden intern deze 6 pinnetjes kan prikken...
3. ...???

Gewoon de Firewire connectoren aan de achterkant van losse Firewire kaartjes gebruiken kan natuurlijk ook, maar ik vond juist die connector aan de voorkant van de kast zo charmant :P. Help!

De stekkertjes zoals die aan de Firewire connector zitten van de Antec kast (gelabeled Power Pin VP, Ground Pin VG and 4 data pins TPA+, TPA-, TBP+ and TBP-):

• JayJay|IA
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 05-01-2007
Da's gek. Ik heb op de HCC ook een kast gekocht met o.m. USB en Firewire aan de voorkant. Aan de Firewire aansluiting zit bij mij wel 1 stekker, die perfect past op de interne aansluiting van mijn IDE firewirekaart.
Volgens mij is het enige wat jij kunt een nieuwe firewirekabel solderen op aansluiting aan de voorkant van je kast. Behalve een vaste hand, heb je het aansluitchema nodig voor firewire. Is wel te vinden op Internet. Misschien blijkt het ook al uit je boekje van de kast of de codering op de stekkers. Suc6.

• Venemans193
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 16-12-2007
Ik zit hier met hetzelfde probleem. :X
Aan de kabel van de firewire frontaansluiting zitten van die lossen pen aansluitingen.
Is het al gelukt de front firewire aansluiting werkend te krijgen, en zo ja, kun je uitleggen hoe je dit hebt gedaan?

Of zijn er gewoon losse 6 pin's firewire connectoren te koop die je er zelf aan kunt solderen?

• Rum
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 01-02 17:31
Er zijn inderdaad losse 6 pin's firewire connectoren te koop! kijk hier maar eens! Deze worden dus verkocht bij Farnell, kosten: 1,32 euro.

• Ibby
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 23-08-2018
Inderdaad hebben meer mensen dit probleem.

Ik snap niet dat er geen PCI kaartjes zijn waar je die pins zo op kunt klikken.

PCI kaartje met een interne aansluiting zijn er genoeg, maar dit is allemaal pin 6 :'(

Iemand al een betere oplossing dan knippen en solderen :?

• Thijsbeer|IA
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 05-12-2012
Ja ik heb dit probleem ook met me kast. Heb nu geen firewire op me moederbord, dus wil een pci kaartje kopen die dat toevoegt aan me pc.

Heb al wat rond gekeken naar pci kaartje maar degen die ik kan vinden hebben allemaal geen interne aansluiting (kan ik dus niet me voor stekker van me kast gebruiken.)
De aansluiting van me kast is geen gewone firewire stekker maar netzoiets als een usb/moederbord connector.
Weet iemand toevallig welke pci kaarten er een interne (is het een vrouwtje firewire dan ook een verloopstukje) aansluiting hebben want ik kom niet echt verder.

Ik heb de oplossing gevonden in deze pci kaart.
GC-V1394
Iemand had hem gelukkig nog liggen. Maar via google kan je ze vast nog wel vinden.

[Voor 17% gewijzigd door Thijsbeer|IA op 22-03-2007 19:25]

What was that? That was your life mate. Oh that was quick, do I get another? Sorry, mate, that was it.

• knorde
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 28-11 16:56
Hoi,

Ik ben ook al enorm lang opzoek naar deze of gelijksoortige kaart.
Ik zit namelijk met hetzelfde probleem dat ik een cardreader met firewire aansluiting in pennetjes vorm heb (dus wat normaal op het moederbord zit).

Ik heb zowel op google, als op GOT veel gezocht en een aantal topics kunnen vinden. Echter nergens waar deze kaart of een gelijksoortige te koop is.

Kan iemand mij daaraan helpen, we zijn er 3 nodig...

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 28-11 16:56
* SCHOP *

Niemand?

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Bel gewoon een paar beter gesorteerde webshops rond of ze een FW PCI kaart hebben rondslingeren. Kijk eventueel ook rond in de Pricewatch voor alternatieven: http://tweakers.net/price...=0&priceMax=&land=benelux
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee