[Asp.Net C#] Graphic genereren aan de hand van SQL Data

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

• Dionisus19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-03-2024

Dionisus19

Blah != Meuk

Topicstarter
5 stappenplan:
Bekijk eerst even de Faq. Je hoeft hem echt niet uit je hoofd te leren maar wel weten wat erin staat. Let op: wij zijn geen "quick fix" dus eerst zelf zoeken en zelf moeite doen.
Been there Done That. Gekeken op http://www.asp.net/forums,http://www.4guysfromrolla.com etc.
Dan kan je nu een topic openen. Maar maak het gelijk goed duidelijk wat je wil. Dus geef een duidelijke titel aan je probleem. Bij bijv php begin je met [php] enz.
Been there Done That. zie topic

Hoe stel ik een vraag?
Geef eerst globaal aan wat het probleem is
Op mijn site is het mogelijk dat emailadressen getoond worden. Daar deze op een zeer gemakkelijke manier te verkrijgen en te archiveren zijn door mensen die dat eventueel zouden kunnen gebruiken voor doeleinden waar deze niet voor bedoelt zijn (SPAM ETC), wil ik dit vervangen door een plaatje.
Dit plaatje moet automatisch gegenereerd worden aan de hand van de data die .Net vanuit SQL krijgt
Geef dan aan wat je al geprobeerd hebt
Het is NIET mogelijk om 'gewoon' & 'zomaar' even een tekst uit een DataBase te halen en deze te laten plaatsen in een Graphic. Dit kan wel per pixel. Maar om nou elke letter te gaan koppelen aan een vooraf ingegeven pixelrange is ook niet echt dat je zegt 'geweldig'.
Geef vervolgens aan waar je denkt dat het aan ligt
Dunnow
Geef dan aan wat je geprobeerd hebt om dit probleem te verhelpen
Ik heb <asp:Image BlaBlaBla dingen geprobeert en een geprobeert te bedenken wat ik als tussenoplossing zou kunnen gebruiken tussen de Pixels plaatsen en de letters verkrijgen uit de DataBase.
Geef aan waarom je denkt dat dat niet klopt, of geef aan waarom je denkt dat dat niet werkt.
Ik zou het echt niet weten... Als ik het zelf zou weten dan zou ik het niet vragen ;). Heb al diverse Asp.Net sites en MSDN geprobeert maar er staat GEEN ENKELE informatie over Text vs. Image... (SearchString: System.Drawing C# / asp:Image C#).
Herhaal deze stappen totdat je alles hebt verteld wat je hebt geprobeert, en welke references je daarvoor gebruikt hebt.
Been there Done That...
Geef ons de errors die je te zien krijgt.
N/A... (Zie uiteindelijke vraag)
Wanneer je alles duidelijk hebt uitgelegd, vat je je probleem samen en stel je de uiteindelijke vraag.
Deze posting is niet bedoelt om Debugging Informatie te vragen of om een exact script te krijgen wat dit allemaal genereert of wat dan ook. Bedoeling van deze posting is om een idee te krijgen waar ik in godsnaam aan zou moeten denken om DIT voor mekaar te krijgen. Ken veel met Asp.net en C#... Maar dit nou net ffies weer niet :(

[ Voor 4% gewijzigd door Dionisus19 op 03-12-2002 14:25 ]

• Dionisus19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-03-2024

Dionisus19

Blah != Meuk

Topicstarter
Aanvullende informatie omtrend bovenstaand topic:
Gaarne eerst GEHELE posting lezen alvorens een (eventueel) slotje te plaatsen

Verwijderd

Tip: je 'code' tags vervangen door 'quote' tags, zodat de posting niet 2 kilometer breed wordt. leest nl. wat lastig die regels zo :P

Verwijderd

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Bitmap imgOutput = new Bitmap(120, 30, PixelFormat.Format24bppRgb);
Graphics g = Graphics.FromImage(imgOutput);
g.Clear(Color.LightGray);
g.SmoothingMode=SmoothingMode.AntiAlias;

g.DrawString("kerrick@dds.nl", new Font("verdana",10,FontStyle.Bold),SystemBrushes.WindowText, new PointF(2,7));

imgOutput.Save(Response.OutputStream, ImageFormat.Jpeg);

g.Dispose();
imgOutput.Dispose();
Response.End();

Ik gebruik dit stukje code om een plaatje te genereren. Zet het in de codebehind/page_load van een aspx pagina en klaar. Wel de .aspx van alle HTML ontdoen.
En:
System.Drawing.Imaging;
System.Drawing.Drawing2D;
heb je ook nodig.

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-08 23:03

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Kostte me 2 minuten dit te vinden met Google...

het is dan wel VB.NET, maar het idee is duidelijk:
http://www.aspalliance.com/chrisg/default.asp?article=117

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Lees ook ff het stukje over scriptrequests.. En daarnaast vooral wat je moet doen waneer je topic gesloten is..

hint: NIET telkens je topic weer opnieuw openen!

*zucht*

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.