Net heb ik zo'n zelfde topic geopend, en ik hoop dat deze niet meteen weer gesloten word...
ik heb 2 computertjes...
pc 1(nieuw):
AMD XP 1800+ (1,6Ghz)
Msi K7T266 Pro
2 * 256MB DDR266
Asus G3 Ti500
PC2 (oud)
AMD K6 500@600Mhz
Jetway moederbordje
3 * 128MB SD-RAM 133
PCI videokaart
Mijn PC1 hoet momenteel nog geen update, want hij is nog snel zat.
maar mijn pc2 mag wel een update hebben.
Persoonlijk zat ik aan een nieuwe proc en moederbord te denken.
Omdat ik de kosten zo laag mogenlijk wil houden dacht ik aan en slome Socket A proc (duron oid.) en ook een goedkoop moederbord.
Als ik ooit (en zat gaat ooit gebeuren) mijn PC1 upgrade wil ik zoveel mogenlijk spullen die vrij komen over kunnen zetten op PC2.
Ik zoek dus een moederbord met:
- Socket A (minimaal tot 1800+ ondersteuning)
- minimaal 2 * SD-RAM133 (liefst 3*)(voor het overzetten van het geheugen nou)
- minimaal 2 * DDR200 (liefst 266)
- PCI heeft elk moederbord wel
- AGP voor als de G3 ooit na de PC2 komt.
- verder vind ik stabiliteit en vooral PRIJS belangrijk.
Ik ben de sites van 16 moederbord fabrikanten afgegaan, dat waren:
Abit, Aopen, Asus, Chaintech, Ecs, Elitegroup, Epox, Giga-byte, Intel, Jetway, Leadtek, Lite-on, MSI, Soltek, soyo, Tyan en Via
tijdens mij zoektocht ben ik 1 moederbord tegen gekomen (MSI K7MG Pro) met support voor DDR EN SD-RAM, maar deze had geen support tot de AMD XP 1800+
Ik geloof nooit dat dit de enige is met DDR en SD-RAM, maar andere heb ik niet kunnen vinden. tijdens het zoeken via de search of google vond ik ook al nix.
terwijl ik er ZEKER van ben dat er meerdere moederborden bestaan die aan mijn eisen voldoen.
wie kent een moederbord met deze ondersteuningen, vooral de geheugen ondersteuning in combinatie met >1800+ hebben weinig moederborden.
ik heb 2 computertjes...
pc 1(nieuw):
AMD XP 1800+ (1,6Ghz)
Msi K7T266 Pro
2 * 256MB DDR266
Asus G3 Ti500
PC2 (oud)
AMD K6 500@600Mhz
Jetway moederbordje
3 * 128MB SD-RAM 133
PCI videokaart
Mijn PC1 hoet momenteel nog geen update, want hij is nog snel zat.
maar mijn pc2 mag wel een update hebben.
Persoonlijk zat ik aan een nieuwe proc en moederbord te denken.
Omdat ik de kosten zo laag mogenlijk wil houden dacht ik aan en slome Socket A proc (duron oid.) en ook een goedkoop moederbord.
Als ik ooit (en zat gaat ooit gebeuren) mijn PC1 upgrade wil ik zoveel mogenlijk spullen die vrij komen over kunnen zetten op PC2.
Ik zoek dus een moederbord met:
- Socket A (minimaal tot 1800+ ondersteuning)
- minimaal 2 * SD-RAM133 (liefst 3*)(voor het overzetten van het geheugen nou)
- minimaal 2 * DDR200 (liefst 266)
- PCI heeft elk moederbord wel
- AGP voor als de G3 ooit na de PC2 komt.
- verder vind ik stabiliteit en vooral PRIJS belangrijk.
Ik ben de sites van 16 moederbord fabrikanten afgegaan, dat waren:
Abit, Aopen, Asus, Chaintech, Ecs, Elitegroup, Epox, Giga-byte, Intel, Jetway, Leadtek, Lite-on, MSI, Soltek, soyo, Tyan en Via
tijdens mij zoektocht ben ik 1 moederbord tegen gekomen (MSI K7MG Pro) met support voor DDR EN SD-RAM, maar deze had geen support tot de AMD XP 1800+
Ik geloof nooit dat dit de enige is met DDR en SD-RAM, maar andere heb ik niet kunnen vinden. tijdens het zoeken via de search of google vond ik ook al nix.
terwijl ik er ZEKER van ben dat er meerdere moederborden bestaan die aan mijn eisen voldoen.
wie kent een moederbord met deze ondersteuningen, vooral de geheugen ondersteuning in combinatie met >1800+ hebben weinig moederborden.