Toon posts:

[W2k/98] Script toewijzen aan complete gebruikersgroep *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik loop stage op een basisschool met een Windows 2000 server met hierop Active directory geinstalleerd. Ik maak gebruik van windows 98 dus ik werk heel veel met scripts. Ook zijn er heel wat gebruikers die dat script moeten gebruiken. Nu heb ik er niet echt behoefte aan om bij elke gebruiker dat script apart in te voeren in het script kader. Is hier geen script of wat dan ook vor om dit in te voeren bij elke gebruiker in een keer. Ik heb hiervoor al gegoogled en gekeken op de site van MS heb hier geen oplossing gevonden. Ik weet ook niet precies welke zoektermen ik moet gebruiken.

Dus mijn vraag wie heeft er een oplossing voor het ge automatiseerd scripts toewijzen aan een gebruiker of een gebruikersgroep.

BVD :) :>

• lak
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-01-2022

lak

Misschien heb je hier wat aan :)

SysSpec

Verwijderd

Topicstarter
Werkt helaas niet :(

Is er geen progje of wat dan ook waarmee je bepaalde dingen kunt toewijzen aan meerdere gebruikers tegelijk?

• mbrouwer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 13:44
ik denk dat ik wel iets weet dat werkt maar daŽs alleen op een NT machine (kun je dus ook op de server doen) en dat is dit:
code:
1
2
3
4
net user gebruiker1 /scriptpath:%logonserver%\netlogon\script.cmd /domain
net user gebruiker2 /scriptpath:%logonserver%\netlogon\script.cmd /domain
net user gebruiker3 /scriptpath:%logonserver%\netlogon\script.cmd /domain
etc

Volgens mij is het zo iets, ik heb alleen even geen test mogelijkheden.

"And As A Finishing Touch... God Created The Dutch"

Verwijderd

Topicstarter
En hoe werkt dat dan? Kun je gewoon intypen in cmd prompt of maak je er een batch file van ofzo?

• mbrouwer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 13:44
Kan allebei eigenlijk wel, alleen is het makkelijker om het in een batch file te zetten. Je kunt het beste eerst even spelen met een testgebruiker.

"And As A Finishing Touch... God Created The Dutch"

Verwijderd

Milk,

Wij gebruiken een win2k ad server met 2000prof, win98 klantjes. Alleen de 2000 klantjes kunnen het script oppakken uit de policy file. De win98 klantje kunnen dit alleen op gebruiker niveau.

De oplossing die je zoekt ben ik ook al een half jaar mee bezig. Tot nu toe niks vevonden. Gelukkig gaan wij langzamerhand over op 2000 klantjes dus binnenkort kan ik eindelijk dit soort oplossignen toepassen.

Succes

Verwijderd

Topicstarter
Dat met net user krijg ik ook niet werken iedere keer als ik het gebruik kan de gebruiker niet meer inloggen in het scriptpath balkje staat ook nix ingevult. Dat word dus ws wel met de hand invullen :( Toch bedankt.
Pagina: 1