Toon posts:

Laptop achter hub in domain

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De volgende situatie is er:

Ik heb een W2K server met 2 netwerkkaarten erin... een van die netwerkkaarten wordt gebruikt voor het de aansluiting op het domein KBIS. De ander gaat naar een hubje toe en uit dat hubje gaat er weer een verbinding naar een laptop.

Nu was mijn vraag:

hoe kan je er nu voor zorgen dat die laptop ook in het domein KBIS zichtbaar wordt
???

Ik weet dat het iets te maken heeft met Routing and Remote access RRAS. Alleen wat moet ik nu precies instellen??

Die server krijgt een automtisch IP Adres omdat ie hier in een test situatie hangt..

Verwijderd

huh, de server krijgt auto ip :D

die moet je gewoon ff vaste lease geven, en je moet via routing en remote access de 2 nic's koppelen aan elkaar :)

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:35

Arno

PF5A

Dat kan niet, aangezien dat werkt met broadcasting. Aangezien de laptop in een ander netwerksegment zit, zal deze niet automatisch in het "primaire" segment te zien zijn, alleen op je server.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

verwijderd bericht

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2002 15:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels is het me wel gelukt om te kunnen pingen naar de server op de andere netwerkkaart maar nog steeds niet naar een andere pc in het domein.

Iemand nog ideeen?

Verwijderd

idee: zet hub tussen je server en domein.

Maar dit zal wel niet mogelijk zijn anders was je er vast zelf wel op gekomen

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

kon dat niet via wins of zoeiets ?

Iperf

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Ja dat kan via WINS gebruik ik hier ook

2 domeinen met WLAN ertussen ;-)

Verwijderd

Topicstarter
Bij die server is dus eigenlijk het volgende aan de hand

Nic1: 200.0.0.117 (In Domein KBIS)
Nic2: 200.0.1.120 (Naar hub)

Laptop:

Nic: 200.0.0.1.123 (naar HUB)

Moet ik dan bij de WINS instellingen van de laptop 200.0.0.117 of 200.0.1.120 opgeven.

En moet ik dan nog wat op de server instellen?

Ik kan inmiddels dus wel pingen van uit de laptop naar zowel 200.0.0.117 als 200.0.1.120 ... Alleen het lukt dus nog niet met de laptop naar 200.0.0.100 te pingen ofzo die ook in het netwerk hangt???

Op de server met W2K server staat wel Routing aan voor Nic1 en Nic2 op de server.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is...

Alvast bedankt weer

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ehm ..... Die ip adressen ........ zijn die echt ?

Zo ja dan weet je mischien niet dat de adressen ook op het echte boze internet staan
je kan zal dus problemen krijgen als je zo'n ip adres op het inet probeert te connecten

beter is 10.x.x.x range ...........

Van wins weet ik niet zoveel maar:
het werkt/controleert het makkelijks als je voldedige instelingen geeft per nic
dus ip/subn/gateway/dns etc
nt> ipconfig /a .. af /all
w9x> winipcg

Iperf

Verwijderd

Alles kan, maar of je de makkelijkste weg hebt gekozen betwijfel ik.

Maar goed:

Je hebt 2 IP-netwerken (NET/NETMASK):
-200.0.0.0/255.255.255.0
-200.0.1.0/255.255.255.0

Deze 2 netwerken komen samen op de 'server'. Om deze 2 netwerken met elkaar te verbinden moet ip_forwarding aanzetten. Verder moet je op je laptop de volgende regel toevoegen aan je route-table (command-prompt):

route add -p 200.0.0.0 netmask 255.255.255.0 200.0.1.120

Op alle adere pc's (de server is overbodig):

route add -p 200.0.1.0 netmask 255.255.255.0 200.0.0.117

Of, en dat alleen als je nog geen gebruik maakt van default-gateways, de server als default gateway instellen.
(Je kunt ook nog het 200.0.0.117 kabeltje in je hub stoppen en vervolgens vanuit je hub naar laptop en server.)
Pagina: 1