Toon posts:

[SSH] inloggen als root traag, als user snel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik dus in wil loggen op mijn servertje als root duurt dit ongeveer ander halve minuut voordat ik werkelijk op de server zit, hij vraagt dan om het wachtwoord en dan duurt het ongeveer ander halve mintuur voordat ik erop ben.
Als gebruiker is dit dus binnen 5 seconde gebeurd, ik begrijp er niks van, waarom duurt het als root zo lang en als gebruiker niet :?

Iemand dit ooit welis meegemaakt? de ssh daemon draait op openbsd 3.2 en de ssh client op debian, maar dit ligt hoogswaarschijnlijk aan de server.

SSH Versie op server:

OpenSSH_3.5, SSH protocols 1.5/2.0, OpenSSL 0x00907003

bij voorbaat dank :)

Verwijderd

duurt 't lang voordat je je password moet geven of juist daarna? heb je toevallig een hoop in je /root/.profile, /root/.bashrc, /root/.cshrc, /root/.bash_profile oid?

Verwijderd

En inloggen met slogin -vvv machine geeft ook geen duidelijkheid over de aard van de vertraging ?

Verwijderd

is't geen beveiliging tegen brute-forcen van het root password? ik kan me herinneren dat mijn openssh er ook altijd erg lang over doet als ik als root inlog. Vlak na het intypen van de username. Dan duurt het 20-30sec voordat ik de prompt voor het wachtwoord krijg. De echo is dan al wel disabled, iets wat niet zo is als je een trage verbinding hebt...

Verwijderd

waarom log je dan niet gewoon in als normale user en als je je root rechten nodig hebt dan su je toch gewoon even B)

Verwijderd

jbalk: that's the way to go, als root inloggen over ssh is toch al niet handig. hoewel de man in the middle ook gevaarlijk is als je su'd...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 December 2002 @ 13:56:
En inloggen met slogin -vvv machine geeft ook geen duidelijkheid over de aard van de vertraging ?
ebug2: callback done
debug1: channel 0: open confirm rwindow 0 rmax 32768
debug2: channel 0: rcvd adjust 131072

bij die laatste regel blijft ie dus ander halve minuut hangen

iemand enig idee wat het inhoud?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 December 2002 @ 13:55:
duurt 't lang voordat je je password moet geven of juist daarna? heb je toevallig een hoop in je /root/.profile, /root/.bashrc, /root/.cshrc, /root/.bash_profile oid?
Er staan hooguit 5 regels in deze bestandjes...
in ieder geval hetzelfde als in die van de gebruiker
Pagina: 1