Toon posts:

[CD] Kan back-up niet meer lezen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met een plextor 8x4x32x een back-up cd gebrand met zeer belangrijke data. Nu heb ik opnieuwe windows 98se geinstalleerd maar als ik nu de cd's in de brander/cd-rom doe blijft de pc lang denken en wordt erg traag maar vind niks op de cd's. Nu heb ik al de search gebruikt maar er wordt alleen advies gegeven voor een een nieuwe brander of opnieuw branden. Maar ik moet de data hebben die op het cdtje staat. Het is super balangrijk. Als je op de cd's kijkt zie je wel dat de cd gebrand is. Ik werk met Nero 5.8 en windows 98se. Is er een programma waarmee je op deze cd kan komen oid.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2002 13:29 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel minder gaar gemaakt.. Laat "HELP!!" eens achterwege, wil je? Dank je :)

Je zou eerst kunnen proberen om de CD uit te lezen op een ander PC. Zo kun je uitsluiten of het aan de CD of aan de PC ligt. Probeer anders de CD met Nero te openen (open sessie) om te kijken of er nog data in zit. Mocht de CD beschadigd te blijken zijn, dan kun je datarecoverytooltjes als GetDataBack of CDRoller proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het idd op een andere pc geprobeert maar dat werkte ook niet.
Ik zal het eens met die progjes proberen

• Snikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Mag ik vragen welk merk CD je hebt gebruikt ? Tegenwoordig branden veel mensen op troep CD-Rs (zie FAQ hoe te herkennen) en al zijn de resultaten per brander, CD-R combinatie verschillende, dit kan wel eens een stuitend voorbeeld zijn van GEEN belangrijke data op goedkopie CD-Rs branden!

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl