Toon posts:

[ADSL] Vragen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een intern ADSL modem en heb inmiddels een hoop info voorbij zien komen, maar vroeg me ook een aantal dingen af:

- Welke RFC's worden door KPN en bbNed gebruikt?
- Is het zo dat je bij bepaalde providers niet hoeft in te loggen omdat dit door de apparatuur geregeld wordt met routering e.d.?
- Als je een intern modem gebruikt bij Mxstream sla je volgens mij pptp over. Welk protocol gebruik je dan en heeft dit tot gevolg dat de overhead lager wordt?

Verwijderd

offtopic:
Hmm, een intern ADSL modem??? Nog nooit van gehoord.. Maar ja ik heb het nooit zo op interne modems (wat voor soort dan ook)...

Misschien is een optie om een multi-pc modem in je meterkast te hangen en in je computer een netwerkkaart? Dan kun je ook nog eens met meerdere pc's van je ADSL verbinding gebruik maken, errug handig..

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 10:57

Crazy D

I think we should take a look.

Ik heb er toevallig net een advertentie van gezien in de C'T... http://www.avm.de/en/dsl staat er bij, FRITZ!Card DSL, DSL + ISDN aansluiting op een pci kaart. Of het wat is weet ik niet, ik ben allang blij dat ik snap dat je een adsl modem (/router) nodig hebt :)

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Dat ziet er goed uit, alleen jammer dat ze geen info over de protocollen erbij zetten :(

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
ga ermaar vanuit dat TCP/IP ondersteunt wordt....of wil je nog wat anders ?

edit:
bij MXstream kan je ook over PPTP

[ Voor 23% gewijzigd door SileX op 03-12-2002 13:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat dus om de onderliggende protocollen. Zoals PPPoA, PPPoE. Wanneer en door wie worden deze gebruikt?

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-08 15:51
Uit mijn hoofd: RFC 2364 voor zo ongeveer iedereen (Cistron = RFC 1483). Google even in nl.internet.dsl, daar komt deze vraag ongeveer wekelijks voorbij.

Ja, van Cistron weet ik het zeker, maar er zijn er meer.

Het PCI of ISA protocol (geen idee welke standaard dat is). Voor de overhead zal het in de praktijk niets uitmaken, tenzij je een 286 gebruikt.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
jochemd schreef op 03 December 2002 @ 14:56:
Het PCI of ISA protocol (geen idee welke standaard dat is). Voor de overhead zal het in de praktijk niets uitmaken, tenzij je een 286 gebruikt.
Pci en Isa zijn sloten op een moederbord, dit zijn zeker geen protocollen. :Y)
Naja, je zou het een protocol kunnen noemen omdat het een vaste standaard is volgens de iso normering, maar het heeft weinig met je software matige internet verbinding te maken.

En normaal wordt de verbinding via vpn gemaakt (pptp over pppoa), maar nu doe je het dus zonder de pptp en ik denk niet echt dat je veel gaat merken van die kleine overhead die op dat moment wegvalt.

Verwijderd

Topicstarter
PPTP is toch in principe helemaal niet nodig? Omdat dat alleen gebruikt wordt voor communicatie tussen modem en pc?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

• kauffmann
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-07-2023

kauffmann

Dutch Power Chicken

Jawel, hier een tevreden AVM Fritz!Card DSL gebruiker.
Werkt met alle protocollen, dus ook Transparent Bridging (RFC 1483) van bbNed.
Met dit protocol hoef je niet meer in te loggen. Je krijgt direct (tijdens opstarten) een ip-adres van de DHCP server van je provider.

Het stenen tijdperk is niet geëindigd wegens een gebrek aan steen.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-08 18:44
Verwijderd schreef op 03 december 2002 @ 13:22:
Het gaat dus om de onderliggende protocollen. Zoals PPPoA, PPPoE. Wanneer en door wie worden deze gebruikt?
PPTP wordt niet gebruikt door MXStream. Het enige deel waar PPTP gebruikt wordt is tussen je PC en het Alcatel MXStream modem, om je VPN op te bouwen.

Vanaf de modem richting je ISP is het PPoA.

E-Tech heeft bv PCI ADSL kaartjes,
http://www.lapwing.nl/producten/adsl_pciadsl_e.htm

Zoals ik t hier zie moet die zowel met MXStream als BBNed werken.

Dat ding staat voor 88 EUR in de pricewatch...

Overigens kun je beter een modem/router kopen, voor 159 EUR heb je bij routershop zo'n etech ding. Kun je later ook verder netwerkje bouwen en delen, en bespaar je een PCI slot en softwaregezeik.
Pagina: 1