Sitecom dc202 hangt telkens ( Zeelandnet )

Pagina: 1
Acties:

• magier76
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-10-2024
Mijn Router van Sitecom hangt telkens en ik snap er helemaal niets van.
Ik deel alleen mijn internet verder helemaal niets moment dat ik een tijdje online ben stopt het internet en kan ik helemaal niets meer ook niet in mijn Router komen.
Dit vind ik een zeer raar probleem.
Als ik de stekker eruit haal en hem dan weer opnieuw aan zet dan is het weer goed voor een tijdje ( ongeveer half uur tot een uur ).
Weet iemand wat ik kan doen aan dit probleem want ik kan hem wel gaan omruilen maar dan zal ik vast hetzelfde probleem gaan krijgen.
Of het moet aan sitecom liggen.
Ik kan ook aan een eminent router komen maar ik weet dan niet of ik dan geen probleem meer heb.

Gadget Freak

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 19:18
nieuwste firmware er al op?

En niet toevallig je router ergens klem liggen? ik heb meerdere routers gehad die met een klein beetje warmte al vast liepen... leg 'm eens volledig vrij?

• magier76
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-10-2024
hij ligt dus helemaal vrij maar hij word inderdaat wel warm.
En ik weet ook niet of het iets uitmaakt dat hij bij 1 van de poorten constant blijft knipperen ook als de pc uit staat.

Gadget Freak

Verwijderd

Ja dit gedonder heb ik ook. Eerst had ik een oude firmware erop zitten, maar die werkte niet goed met MXstream auto dial on demand. Nu heb ik de laatste firmware erop geknald via dat web based ding op die router config panel, Maar toen liep dat @*&)$)@# ding elke keer in de stront, maar das wel meestal als ik naar virtual servers ga... in advanced menu.

Overigens heb ik weer de oude en dan weer de nieuwe firmware erover geknald, wat overigens 10X langer duurde met het update utility ipv web based 192.168.0.1 en dit ptobleem lijkt verholpen te zijn.

Mischien is dit een oplossing ....

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-08 11:56

Frostbite

🤦🏻‍♂️

heb zelf de draytek vigor 2200E. Kost wel iets meer, maar ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Dit alles ook met Zeelandnet.

Zou hem inruilen voor een betere.

🎮 Steam
💻AMD 9800X3D
📱 Samsung Galaxy S25+

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:05

tozzke

aka tozzert

sjae.... wat moet ik zeggen, misschien een beetje overbodig maar mijn SiteCom DC-202 werkt voor de volle 100% (dus om nu te gaan zeggen dat je een duurdere/betere moet kopen lijkt me onzin)

bij mij leek hij ook vaak vast te lopen (toen ik hem net een uur had). Maar uiteindelijk kwam eruit dat ik mijn netwerkkaartjes op half duplex moest zetten (toen ik mijn pc rechtstreeks op mijn modem had hangen (@home) kon ik m'n nic ook niet op full zetten; misschien dat dit ermee te maken heeft)

tip: dns op elke pc apart instellen, dus niet het ip van je router (dit werkt maar eventjes goed)

[ Voor 3% gewijzigd door tozzke op 03-12-2002 22:12 . Reden: typo ]

Pagina: 1