[Win98SE] TCP/IP Printing

Pagina: 1
Acties:

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
Ik draai een HP Laserjet 4 via het netwerk, met een oud JetDirect kaartje erin. Voor Win2K/XP stations gebruik ik gewoon de ingebouwde TCP/IP Printerpoort van Windows, maar deze functie is in Win98SE nog niet beschikbaar.
Dus, je moet HP software installeren. Alle mogelijke versies van de HP site geklauwd, maar geen enkele versie kan de printer vinden, terwijl de 2K/XP stations allemaal perfect kunnen printen.

Dit alles zou kunnen komen doordat de JetDirect kaart een firmware upgrade nodig heeft, maar dit is me tot op heden nog niet gelukt met de HP software.

Mijn vraag: onder Win98SE kun je niet zomaar het IP nummer van de printer invoeren, en dan daarnaartoe printen. In XP/2K via de TCP/IP printerpoort wel. Is er ook zo een mogelijkheid voor Win98SE? Dus zonder de HP software maar met een algemene TCP/IP driver ofzo?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• artharpe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Je zou een net use kunnen doen onder Win98se, moet je wel ff een naam aan je printer meegeven, dit kan bijv. d.m.v. HP Jetadmin
Dan zou je dus bijv: net use lpt1 \\Domein\printernaam

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
maar jetadmin vind de printer dus niet :) heb alle versies al geprobeerd

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

ik weet dat het kan, alleen niet precies hoe...probeer es een nieuwe printer aan te maken, en zeg dan dat het een netwerkprinter is...voer dan het IP van de jetdirect in en volgens mij moet dat gewoon werken

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
nee dat werkt niet, je hebt op Win98SE perse de HP software nodig
resumerend: Win98SE IP invoeren werkt niet, HP software vindt printer niet.
vandaar mijn vraag: is er een andere (3rd party) TCP/IP print tool voor Win98SE?

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

anders een id om via een bestaande PC die de printer wel ziet te printen? dan ook als netwerkprinter installeren, maar denk dat je dat wel weet... ZOu anders ook geen andere mogelijkheid weten.

Wat je nog wel es na zou kunnen kijken is of de printer een vast IP-adres heeft. Ik weet nl vrij zeker dat die jetdirects voor HP4 vrij goed ondersteund worden...moet IMHO echt kunnen!

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
ja, dat dacht ik ook ... en het werkt ook wel via mijn XP bak en andere stations (2k)
de printer heeft gewoon een vast IP
op dit moment print de 98SE bak via mijn XP bakje, maar dat is niet echt handig want dan moet mijn bakje ook altijd aanstaan als je wilt printen...

de HP software zou ook gewoon moeten werken, de ingebouwde netwerkprinting van 98SE werkt zoiezo niet (zegt HP ook, alleen XP/2k werkt zonder extra HP software). Maar de HP software vind dus geen printer, terwijl het netwerk helemaal in orde is en ik de printer ook wel kan pingen vanaf het 98SE station.

Er werd op diverse websites gezegd datde firmware van de Jetdirect kaart misschien wel geupdate moet worden, maar guess guess, die vind de printer ook niet?!?!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Heb je het menu van de jetdirect (dus op de printer zelf) goed doorgespit? zou best wel es kunnen dat daar ergens een foutje in is geslopen.

Anders misschien die 98 bak gewoon via parallel aansluiten? Combinatie van netwerk en parallel werkt IMHO prima

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
parallel is helaas door de afstand niet mogelijk, zo'n lange parallelle kabel is niet echt gewenst :)
het menu is helemaal goed ingesteld, printen werkt perfect vanaf XP/2k stations

Pagina: 1