Meerdere speakersets op 1 PC?

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 09:34

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Kan dat?
En zo ja, hoe dan? Met meerdere geluidskaarten ofzo?

Lijkt me nl. wel handig om muziek te kunnen luisteren in meerdere kamers op die manier ( hoef je de muziek niet steed knetterhard te zetten om in een andere kamer mee te kunnen genieten :P )

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-03 20:03

Arno

PF5A

Kun je niet gewoon een splittertje achterop je soundcard zetten :?

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ja, dat kan.
Dan moet je een splitter zetten op de 3,5 MM jack plugjes.
Die zijn te koop bij bijna iedere audio zaak, en zelfs bij winkels als Expert en Deblock etc.
Gewoon ff de stad in dus :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:07

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Geboden oplossing werkt idd prima, alleen zul je dan evt wel wat verlies aan geluidssterkte hebben, maar dat is met actieve speakers prima op te lossen.
Meerdere geluidskaarten kan ook, maar is iets meer werk. Voordeel daarvan is wel weer dat je, mist je een goeie mp3 mixer gebruik, beide apparaten afzonderlijk kan aansturen. Leuk effect: je huiskamer als disco, en je slaapkamer als chill-out zone!

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• kazz1980
  • Laatst online: 18-02 09:34

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
The_Eagle schreef op 03 december 2002 @ 12:29:
Geboden oplossing werkt idd prima, alleen zul je dan evt wel wat verlies aan geluidssterkte hebben, maar dat is met actieve speakers prima op te lossen.
Meerdere geluidskaarten kan ook, maar is iets meer werk. Voordeel daarvan is wel weer dat je, mist je een goeie mp3 mixer gebruik, beide apparaten afzonderlijk kan aansturen. Leuk effect: je huiskamer als disco, en je slaapkamer als chill-out zone!
idd leuk idee!:)

Verlies ik op die manier dan geen kwaliteit/kwantiteit? (zoals bij splitter wel t geval is)

btw. met splittertje is het toch niet mogelijk meer dan 2 sets aan te sluiten? (althans, niet zonder enorme kwaliteitsverlies)

[ Voor 10% gewijzigd door kazz1980 op 03-12-2002 12:33 ]

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Verwijderd

losse versterker achter je pc...meteen goeie speakers voor je pc of speakersnoeren voor je pcboxjes:p

Verwijderd

ik heb ook zo een splitter werkt heel goed

Verwijderd

Ja dat heb ik ook. Ik heb op mijn soundcart SB128PCI een splitter. De ene gaat naar mijn Labtec setje en die andere gaat naar mijn versterker. Nu hoef ik niet altijd mijn versterker aan te zetten maar als ik iets meer nodig heb, is dat geen probleem :p .

Verwijderd

He wel handig zo'n splitter.
Ik heb nu een soundblaster live en mijn stereo op de ene uitgang en boxjes op andere. Vervolgens ingesteld als 4 speaker-set. Echter niet in alle programma's hoor ik het geluid door de boxen. Dit komt blijbaar doordat de 2e uitgang als een soort surround wordt gezien. Geeft alleen goed geluid als ik ergens in een programma hardware acceleratie aan kan zetten maar dat lukt helaas niet overal.
Ga toch ook maar morgen even splittertje halen zodat ik beide op de 1e (hoofd uitgang kan aansluiten) Ik heb toch nooit beide aanstaan.

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
The_Eagle schreef op 03 December 2002 @ 12:29:
Die meerdere geluidskaarten? Dat wil ik wel even weten welke software jij daarvoor gebruikt. Ik heb Creative Live 5.1 en onboard en dat effect wil ik heel erg graag (speakers in gangen en badkamers voor relaxe sfeer) en uhm Britney Spears ( :r :+ :P ) op mn kamer. hehe.

offtopic: nee ik luister geen Britney, meestal oldies _/-\o_ .

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Zelf heb ik via live sb eentje via digitaal (spdif) via een Sony versterker lopen en nog een
creative setje er op als extra subwoofer. Alleen klinkt dit niet optimaal omdat het lijkt alsof
er een heel kort tijdsverschil in zit. Daar moet je dus wel mee uitkijken.

(maar met hardstyle/hardcore boeid het helemaal niks natuurlijk!)

[ Voor 12% gewijzigd door avon op 04-09-2003 22:50 ]

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• Matthijs
  • Laatst online: 01-12-2025
Heel leuk die splitters, maar ze zijn nogal lomp :/ ... ik gebruik er 1tje, voor het front channel te delen naar koptelefoon + 5.1 setje, maar de andere stekkers (van me 5.1 set ) moeten zowat krom gebogen worden :P Naja kan gebeuren :+

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:31

w0w

Die meerdere geluidskaarten? Dat wil ik wel even weten welke software jij daarvoor gebruikt. Ik heb Creative Live 5.1 en onboard en dat effect wil ik heel erg graag (speakers in gangen en badkamers voor relaxe sfeer) en uhm Britney Spears ( ) op mn kamer. hehe.

offtopic: nee ik luister geen Britney, meestal oldies .
Winamp3
AtomixMP3
BPMStudio
etc...
etc..

• MixingMastersM
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Ik heb zelf een losse geluidskaart en een onboard-geluidskaart gebruikt op CZ3 :). Mijn standaard losse geluidskaart liep naar mijn externe versterker, voor de gezellige achtergrondmuziek in onboard zat mijn koptelfoon voor de heftige game-herrie. werkt als een zonnetje, beetje je instellingen goed zetten, maar dat is geen enkel probleem.
Winamp 2.x/3.x is ideaal instelbaar hiervoor.

[ Voor 8% gewijzigd door MixingMastersM op 04-09-2003 22:50 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

meerdere geluidskaarten kan gewoon met elke software. De ene stuurt de ene geluidskaart aan, de andere de andere.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.