Is het mogelijk om een database op een bepaalde tijd (bijvoorbeeld 12 uur s'avonds) automatisch compact en repair te laten uitvoeren?
ja, dat is mogelijk, ik weet niet hoe, maar je mag ook wel iets uitgebreider een topic openen hoor....
Wat heb je al gedaan? Hoe denk je zelf dat het moet?
GoT is geen vraagbaak en gezien je post history, denk ik dat je eens een goed dik Access boek moet kopen, want je helpt niemand, en vraagt alleen maar dingen over Access.
Wat heb je al gedaan? Hoe denk je zelf dat het moet?
GoT is geen vraagbaak en gezien je post history, denk ik dat je eens een goed dik Access boek moet kopen, want je helpt niemand, en vraagt alleen maar dingen over Access.
plague, je avatar is wel toepasselijk lijkt me
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Lijkt mij ook wel. Kijk eens een keer in een boek en lees in ieder geval de regels van P&W ff door voor je iets post.plague, je avatar is wel toepasselijk lijkt me
Ik heb de volgende code:
Private Sub Form_Close()
DoCmd.SetWarnings False
SendKeys "%TDR", False 'repair database
SendKeys "%TDC", False 'compact database
End Sub
Ik weet alleen niet hoe ik er een tijd aan kan hangen.
Bedankt dat jullie zoveel vertrouwen in mij hebben.
Private Sub Form_Close()
DoCmd.SetWarnings False
SendKeys "%TDR", False 'repair database
SendKeys "%TDC", False 'compact database
End Sub
Ik weet alleen niet hoe ik er een tijd aan kan hangen.
Je zou eens kunnen nadenken over een timer die elke minuut de tijd checked en als die tijd bijvoorbeeld twaalf uur is de compact & repair uitvoeren...
edit:
typo...
typo...
[ Voor 10% gewijzigd door OZ-Gump op 03-12-2002 12:30 ]
laten we voorop stellen dat ik niets van Access weet, maar dat ik wel weet dat jeVerwijderd schreef op 03 December 2002 @ 12:26:
1) je topics uitgebreider moet openen
2) gewoon een boek moet kopen over Access, ga eens langs bij een goede boekenwinkel, of vraag het desnoods aan iemand op GoT die daar veel verstand van heeft, maar dan niet met een topic, maar gewoon ff via mail ofzo. Of zet het in je sig.
3) meer andere mensen moet helpen.
Hier hebben we niets aan.
Dat van die timer is een goed idee, maar dan blijf ik nog met het volgende probleem zitten:OZ-Gump schreef op 03 december 2002 @ 12:29:
Je zou eens kunnen nadenken over een timer die elke minuut de tijd checked en als die tijd bijvoorbeeld twaalf uur is de compact & repair uitvoeren...
edit:
typo...
Hoe zou ik dan moet compacten en repairen als de database niet open staat?
Nu moet ik de code toch ergens aanroepen.
Misschien een idee:
Kijk eens of je de gewenste functie(s) in een klein programmaatje oid kunt hangen, dan kan je dat met de scheduler starten.
Kijk eens of je de gewenste functie(s) in een klein programmaatje oid kunt hangen, dan kan je dat met de scheduler starten.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Verwijderd
Ben het gedeeltelijk met jullie eens... eerst zelf ervaring opdoen en goed zoeken... aan de andere kant: TjeerdB vraagt namelijk alleen maar hoe je op een bepaald tijdstip iets in combinatie met access kunt starten. Helemaal niet zo'n rare vraag. Dit vind je niet zo maar in een access boek!
Maar hij had wel beter kunnen zoeken! Zie help in access (DAO reference: CompactDatabase Method)
Alles behalve een fraaie methode
Maar het kan wel.
Zie ook Database automatisch printen/
Maar hij had wel beter kunnen zoeken! Zie help in access (DAO reference: CompactDatabase Method)
Volgens mij kun je je huidige database niet met een vba commando compacten en repairen. Je kunt wel een nieuwe lege database aanmaken en die de compact en repair van de betreffende database laten uitvoeren. Je kunt vanaf de commandline access openen en met /x een macrouitvoeren. Deze macro kan verwijzen naar een stukje code (runprocedure). Aanroep kun je in scheduler zetten (at command).You must close olddb before you compact it. In a multiuser environment, other users can't have olddb open while you're compacting it. If olddb isn't closed or isn't available for exclusive use, an error occurs.
Alles behalve een fraaie methode
Zie ook Database automatisch printen/
Dan is het makkelijker om via de commandline /compact te doen, dat is de compact & repair-methode ineen...Je kunt vanaf de commandline access openen en met /x een macrouitvoeren.
Je kunt dan dus bijvoorbeeld in de scheduler een actie aanmaken met "accessexecutable" <spatie> "accessbestand" <spatie> /compact
(Quotes zijn belangrijk in verband met spaties in dirs!)
[ Voor 13% gewijzigd door OZ-Gump op 03-12-2002 12:52 ]
Verwijderd
Dat kan natuurlijk ook, dan wel eerst /repair en daarna /compact Met een stukje code kun je nog wel aanvullende zaken uitvoeren cq. testen.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()