Toon posts:

Chaintech 7KJD start niet meer door

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey ik heb hier het volgende probleem, ik was gister een beetje aan het prutsen met mn pc. Nadat ik klaar was wou ik de kast weer in elkaar zetten en toen kwam de +5 volt lijn tegen de +12 lijn. Het volgende gebeurde

De pc starte opnieuw maar hij bleef direct al steken bij het eerst scherm dat ik krijg! zeg maar waar je op del kunt drukken om in de bios te komen. de pc gaat dan compleet hangen je kan dan niks niet in de bios niet in het flash progje om de bios te flshen niks!!!!

Ik dacht dat het aan de voeding lag, ik een andere goede voeding erin ook niks, bios resetten ook niks, alles 1 voor 1 testen ook niks dus de overige hardware is ook nog goed en de processor heb ik ook getest is ook nog goed!

De Specs:

Amd Thunderbird 1200 @ 1200
chaintech 7kjd
265 mb ddr twinmos (ook nog goed, heb ik ook getest)
20 gig maxtor 7200 rpm
chaintech geforce2 mx 400
1 cd-rom speler
1 samsung brander
tt vulcano 9 cooler
300 W no-name voeding (ook getest, is ook nog goed)

Nou heb ik dit een keer eerder meegemaakt en toen was de flash-rom van mn bios kapot, toen boote ie helemaal niet wou ie helemaal niet aan. Omdat hij nu wel aanwil denk ik dat de flash-beschadigd is ofzo of de data die erop staat beschadigd is, heeft iemand een idee hoe ik hem opnieuw zou kunnen flashen ofzo, normaal moet ik dat op alt + f2 drukken maar dat kan niet omdat de pc voor die tijd al hangt.

HELP!!!!!

alvast bedankt!

mijn exuses voor de titel B)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik dacht dat het aan de voeding lag, ik een andere goede voeding erin ook niks, bios resetten ook niks, alles 1 voor 1 testen ook niks dus de overige hardware is ook nog goed en de processor heb ik ook getest is ook nog goed!

...

265 mb ddr twinmos (ook nog goed, heb ik ook getest)
[/nohtml]Wat denk je dat nu kapot is?

edit:
Oh, ik heb even een titelfix gedaan, in het vervolg wat rustiger typen :)

[ Voor 15% gewijzigd door BalusC op 03-12-2002 12:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor mijn vage verhaaltje, en bedankt voor de titelfix!!!

ik denk dat mijn flash-rom kapot is, of dat de data beschadigd is op een of andere manier. En ik wil graag weten hoe ik dat zou kunnen oplossen! dus iedeen met ideen is welkom

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Mja, het lijkt me eerder dat je mobo goed gaar is geworden. Probeer hem eens in te ruilen of haal een nieuwe..

Maar je kunt ook proberen om de BIOS te hotflashen, al geef ik je weinig kans.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik de bios hotflashen???

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zoek eens op 'BIOS hotflashen' zou ik zeggen..

[search=BIOS hotflashen]
zoeken naar 'BIOS hotflashen' met Externe omega search <--- beste resultaten ;)
[google=BIOS hotflash]

[ Voor 5% gewijzigd door BalusC op 03-12-2002 14:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thnx mijn pc doet het inmiddels weer!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:22

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 04 december 2002 @ 22:47:
Thnx mijn pc doet het inmiddels weer!
Zouden we mogen weten hoe je het probleem hebt opgelost :?
Da's handig als mensen later met de search dit topic vinden...

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
natuurlijk mag je het weten, sorry voor mnn late reactie :( maar ik had ff geen internet meer

ik heb alles uit mn kast gehaald en alle aeruit gehaald behalve mn ram, cpu en agp
toen starte hij gewoon op, dus hd er bij ingedaan
hij starte nog steeds goed op
toen cd-rom erbij hij starte nog steeds
toen brander, en toen beelf ie weer hangen!!! dus brander getest in ander systeem, andere systeem blijft ook hangen! dus brander stuk

Toen alles ff weer in mn kast gebouwd en hij loopt als een zonnetje de brander is echter wel kapot waarschijnlijk heeft hij de klap van 12 volt niet overleeft en is nu dood.

Dus ff een nieuwe brander halen

of heeft iemand een iedee hoe ik de brander zou kunnen maken!!
Pagina: 1