Toon posts:

[Alcatel tweak]Geen PPP beschikbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo

ik heb een probleempje, ik ben namelijk bezig met het tweaken van mijn ADSL ISDN alcatel modem dmv een stappe plan.

Alles gaat goed tot dat ik NA in export te zijn gegaan. Maar op een geven moment moet ik de PPP instellingen veranderen naar PPP is niet beschikbaar. Ik kan alleen in PPTP komen.

Ik heb natuurlijk eerst de search gebruikt maar die doet het niet helemaal goed.

Kan iemand bij aub helpen hiermee? Alvast bedankt

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2002 12:04 . Reden: zou een mod de topic titel ook ff willen wijzigen? :) ]

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
welk modem heb je precies? Heb je wellicht al zo'n nieuw alcatel modem dat al voor jouw getweaked is.

Wat betreft die search, er is ook een externe omega searchengine die veel beter werkt.

Verwijderd

Topicstarter
het is een speedtouch ISDN home van alcatel. ik heb de modem al meer dan een jaar.

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

iets fout gegaan tijdens het tweaken :? mischien hem terug tweaken en dan nog een keer proberen

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 23:09
wees eens iets duidelijker, waar is hij niet beschirkbaar.

Heb je hem wel aangemaakt in het phonebook? anders is hij inderdaad niet teselecteren in ppp

Verwijderd

Topicstarter
ik geloof niet dat er iets mis is gegaan, ik heb ff gesearcht maar er is gewoon teveel data, en er wordt steeds antwoord geven met urls naar tweak manuals. maar die manuals zijn nu allemaal offline.

daarom zou ik het zeer op prijs stellen als jullie mij ff op weg helpen.

ik krijg deze scherm dus niet tezien: Afbeeldingslocatie: http://www.bruring.com/adsl/articles/001-Home-Pro/ppp.jpg

btw, hoe kan ik zien of ik in expert of normal mode zien, want in mijn stappeplan staat dat je na het tweaken "td" moet intypen en op enter drukken, maar als ik dat doe krijg ik een wrong comand error. :?
HermeS schreef op 03 December 2002 @ 12:26:
wees eens iets duidelijker, waar is hij niet beschirkbaar.

Heb je hem wel aangemaakt in het phonebook? anders is hij inderdaad niet teselecteren in ppp
in de phoneboek kan ik PPP niet eens kiezen (in de browser)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2002 12:28 ]

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 23:09
het screenshot dat je nu geplaats hebt komt uit "ppp configuratie" , die zal alleen zichtbaar zijn wanneer je onder phonebook, dus een ppp connection hebt staan (let op de juiste waarden!).

Bij phonebook heb je daar dan al bestaande ppp verbindinen staan (geel). onderaan zou je een nieuwe ppp keuze moeten kunnen maken. tenzijn je er teveel hebt staan.

• schwarzenegger
hier kun je anders heel veel informatie vinden en die site is niet offline: http://www.weethet.nl/dutch/adsl_mxstream_alcatelhack.asp
er staan daar ook oplossingen voor mogelijke problemen.

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

hm, dat probleem had ik nou ook.

volgens mij heb je de modem niet helemaal goed getweaked anders moet er gewoon ppp staan ivp pptp.

[ Voor 160% gewijzigd door FMS op 03-12-2002 12:40 . Reden: type ]

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

larsemenneke schreef op 03 December 2002 @ 12:36:
hier kun je anders heel veel informatie vinden en die site is niet offline: http://www.weethet.nl/dutch/adsl_mxstream_alcatelhack.asp
er staan daar ook oplossingen voor mogelijke problemen.
dat is idd een duidelijk site, ik heb die handleiding ook gebruikt toen ik me modem ging tweaken, staat heel duidelijk stap voor stap bescheven hoe de modem getweaked moet worden

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Verwijderd

Topicstarter
HermeS schreef op 03 December 2002 @ 12:36:
het screenshot dat je nu geplaats hebt komt uit "ppp configuratie" , die zal alleen zichtbaar zijn wanneer je onder phonebook, dus een ppp connection hebt staan (let op de juiste waarden!).

Bij phonebook heb je daar dan al bestaande ppp verbindinen staan (geel). onderaan zou je een nieuwe ppp keuze moeten kunnen maken. tenzijn je er teveel hebt staan.
Dat is het nou juist, ik zie helemaal geen PPP in de phonebook. Maar! Ik heb in de phonebook niet alles verwijderd, alleen pc1. w ant dat stond ook in mijn stappenplan.

Zou dat het probleem zijn? of is het niet goed getweaked naar expert mode, hoe zou ik dat kunnen checken?

• schwarzenegger
Verwijderd schreef op 03 december 2002 @ 13:54:
[...]

Dat is het nou juist, ik zie helemaal geen PPP in de phonebook. Maar! Ik heb in de phonebook niet alles verwijderd, alleen pc1. w ant dat stond ook in mijn stappenplan.

Zou dat het probleem zijn? of is het niet goed getweaked naar expert mode, hoe zou ik dat kunnen checken?
volg even de handleiding die ik geef, dan moet het werken.
Pagina: 1