Toon posts:

imode weddenschap

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
eej allemaal,

ik heb een weddenschap met een vriend.
Hij beweert t volgende; als je een i-mode telefoon hebt en deze word gestolen is deze te traceren. En hij beweert ook nog dat als je een nec i-mode telefoon hebt, deze is verzekerd en word gestolen dat je dan een nieuwe kan halen en kan kiezen uit de nec en de toshiba.

volgens mij is dit allebei niet waar.
wat is t volgens jullie?!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:20

BaRF

bijna kerst

alle gsms zijn te traceren :X tot een meter of wat nauwkeurig zelfs :P

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
>:) was dat maar zo :) ik geloof er weinig van idd :)

(gaat over die 2de regel)

ja ze zijn wel te traceren :)

[ Voor 40% gewijzigd door Maarten op 03-12-2002 11:49 ]

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
als diegene er mee belt, is hij tot op de 10 meter nauwkeurig te traceren.
Over die garantie, weet ik niet hoe dat zit.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:35
GSM's zijn inderdaad vrij eenvoudig te traceren hoor.
GSM-masten kunnen jou zelfs traceren zonder dat je een gsm op zak hebt, check maar op de frontpage weekje of 2 geleden.
Of hij verzekerd is, da's iets anders natuurlijk, geen idee iig.

Verwijderd

Iedere mobiel is te traceren, maar of de politie dat ook voor je gaat doen is een heel ander verhaal. Volgens mij hebben die mannen wat beters te doen dan een gestolen GSM van een paar tientjes tracen :)

• Swop1200
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06-2023
Verzekering zal je zelf moeten afsluiten denk ik zo (en betalen >:) ).

Bijvoorbeeld: Bij Ben kan je enkel je gsm laten verzekeren als je het duurste abbonement neemt (Ben Ondernemer)

Ik geloof dus niet dat KPN hun I-mode telefoontjes zomaar zonder extra kosten zullen verzekeren.

Verwijderd

BaRF schreef op 03 December 2002 @ 11:47:
alle gsms zijn te traceren :X tot een meter of wat nauwkeurig zelfs :P
Klopt! Elke telefoon bevat een speciaal nummer(mac nummer) net zoals in een netwerk kaart. Dit nummer indentificeert je telefoon.

Ze kunnen dit traceren door eerst te kijken op welke antenne je telefoon is ingelogd. Vervolgens gaan ze kijken wat je signaal sterkte is. Ze weten dan hoever je je van die antenne bevindt. Dan kunnen ze kijken wat de volgende antenne in je buurt is. En met de uitslag van die test kunnen ze op de meter nauwkeurig zien waar de telefoon zich bevindt.

Maar alleen jammer dat ze daar geen gebruik van maken als je tel gestolen is. Is ook niet gek als je weet hoeveel telefoons er wel niet gestolen worden.

De Overheid(BVD) zal er wel een handje in hebben.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 december 2002 @ 11:53:
[...]

Klopt! Elke telefoon bevat een speciaal nummer(mac nummer) net zoals in een netwerk kaart. Dit nummer indentificeert je telefoon.
Een IMEI bedoel je :)

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-08 17:13
Dat lukt je lang niet op de meter nauwkeurig hoor... heeft o.a. te maken met de slechte klok waar gsm's en gsm masten gebruik van maken. de nauwkeurigheid ligt eerder in de buurt van de 100 meter. zie http://www.radionavigation.nl/nsgsmumts.html

100 meter is wel vaak genoeg: als je van een crimineel de locatie van zijn woonhuis/vriendin/stamkroeg weet, dan zie je aan de ruwe GSM locatie wel of hij daar is.

Alleen zie je niet of hij echt thuis is, of bij de buren. (foutje, zie gamma/praxis/bouwvaria reklame) :D

• Proggy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-03 10:15
Verwijderd schreef op 03 december 2002 @ 11:53:
[...]

Ze kunnen dit traceren door eerst te kijken op welke antenne je telefoon is ingelogd. Vervolgens gaan ze kijken wat je signaal sterkte is. Ze weten dan hoever je je van die antenne bevindt. Dan kunnen ze kijken wat de volgende antenne in je buurt is. En met de uitslag van die test kunnen ze op de meter nauwkeurig zien waar de telefoon zich bevindt.

Maar alleen jammer dat ze daar geen gebruik van maken als je tel gestolen is. Is ook niet gek als je weet hoeveel telefoons er wel niet gestolen worden.

De Overheid(BVD) zal er wel een handje in hebben.
Niet helemaal waar wat je nu allemaal zegt.

Telcombedrijven kunnen inderdaar kijken bij welke paal je zit ingelogt en in welke plaats je ongeveer zit, maar daarmee kunnen ze nog niet je precieze positie bepalen en al helemaal niet door te kijken welk signaalsterkte je hebt! Als je namelijk in een gebied zit met goed ontvangst en je hebt een slechte telefoon zonder antenne of je staat in een winkel dan kan je signaal altijd al slechter zijn dan er in die regio geacht wordt.
Toch is het wel mogelijk om GSM's tot ongeveer 100 meter (en echt niet veel minder) te lokaliseren. Deze technick werkt ongeveer net zoals GPS. Er MOET gebruik gemaakt worden van 3 gsm masten en wat speciale computers bij de aanbieder. Die 3 palen kunnen uitrekenen doormiddel van het versturen van een signaal hoever de telefoon zich bevind van de mast. Door van de 3 palen de afstand op te meten kunnen ze kijken waar de gebruiker zich ongeveer bevind. Dit alles is nog niet mogelijk in Nederland. Er zijn momenteel wel testen bij o2 om dit straks aan te bieder aan klanten voor routebeschrijvingen enzo.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

OKe, bedankt!
Maar wat 't tweede betreft, verzekerd zijn.
Die gene, een vriend, heeft zijn i-mode telefoon verzekerd, ik dacht dat hij 6 euro per maand moest betalen.
Weet iemand of hij dan gewoon dezelfde mee krijgt, of kan kiezen uit de Nec en de Toshiba.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2002 12:32 . Reden: Slecht leesbaar ]

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:06
Verwijderd schreef op 03 December 2002 @ 12:20:
eej allemaal,

okeej...
maar wat da tweede betreft, verzekerd zijn. Die gene, die vriend heeft zijn i-mode tel verzekrd...d8 6 euro per maand........ magoed, de helft van t weddenschap is al 'opgelost :d' nu de tweede helft nog !! :D
Dit leest voor geen meter, gebruik even wat meer leestekens !

-

• Swop1200
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06-2023
Verwijderd schreef op 03 december 2002 @ 12:20:
Hallo allemaal,

OKe, bedankt!
Maar wat 't tweede betreft, verzekerd zijn.
Die gene, een vriend, heeft zijn i-mode telefoon verzekerd, ik dacht dat hij 6 euro per maand moest betalen.
Weet iemand of hij dan gewoon dezelfde mee krijgt, of kan kiezen uit de Nec en de Toshiba.
Bel dan gewoon ff de verzekeringsmaatschappij op, dan weet je het meteen :)

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:44
al je bij kpn je toetel heb verzekert, imode extra service
dan krijg je een waardebon alss je toestel wordt gejat.. deze bon vertegenwoordigt de kale aanschafwaarde van het toestel.. dus voro die waarde kun je een toestel uitzoeken...
wat je ook wil...

en een gsm is inderdaad vrij nauwkeurig te traceren.. alleen jah als je hem traceer wat wou je doen dan?? :|

Verwijderd

Topicstarter
THNX,

ik heb t weddenschap voor de helft gewonne. Hij de ander helft! :D
Nog een vraag dan :D , wat gebeurt er met een abbo als die telefoon gestolen word? Word dit abbo dan helemaal afgesloten of hoe werkt dit?!

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2002 19:06 ]

Verwijderd

Die vriend van jou wil patsen met dingen die echt niet waar zijn. Mischien heeft ie wel geen goede argumenten voor de aanschaf van een I-mode toestel.

Een gsm is wel te traceren, maar echt heel precies is dat niet.

Verwijderd

Topicstarter
hahaha, ja t is ook niet echt zo'n slimme :d.
Maar wat gebeurt er dan met abbo?!...Gewoon een vraag van mij, heeft niets met weddenschap te maken.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2002 19:20 ]

Verwijderd

Plaatsbepaling is wel mogelijk (location based services die er aan komen maker er gebruik van). Bron hiervoor is dat het GSM netwerk een correctie doorvoert voor de afstand (latency). Met drie masten kun je een driepuntsbepaling uitvoeren. Nauwkeurigheid... geen idee.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Recentelijk gehoord van een agent die ik ken :)

GSMs zijn momenteel op een nauwkeurigheid van ong. 100m te traceren..... ligt aan de telefoon, signaal sterkte, etc etc.... ze zijn in ieder geval te traceren. Als een telefoon nacht-na-nacht binnen dezelfde 100 meter blijft dan is het al snel duidelijk dat het om een vast adres gaat. Ze kunnen dan met "wandelantennes" nog preciezer localiseren in welk huis de GSM zich bijvoorbeeld bevindt. Echt dagelijks traceren doen ze niet, maar zo af en toe heeft de politie weer eens GSM-drang en gaan ze weer eens de straat op met antenne apperatuur. Het kost een hoop tijd om een GSM op te sporen en de politie heeft het al druk genoeg.... en ze hebben personeels te kort :)

Ze kunnen zowiezo toegang krijgen tot gegevens van de telefonie maatschappijen om bijv. te zien in welke cel een telefoon zich momenteel bevindt. Wat ze ook doen is SMS bombardementen, en telefoontjes om de 2 minuten met een "dit is een gestolen GSM" bericht. Hier hoeven ze niet veel voor te doen.... ze zetten de apperatuur aan en spammen maar :)

Dat je een nieuwe kunt halen als ie gestolen is lijkt me alleen mogelijk als je hiervoor een verzekering hebt afgesloten. Je bent in ieder geval je telefoonnummer kwijt in dit geval.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Ze zijn inderdaad te traceren tot op de meters, niet slim om hem te laten jatten, en ga ook maar even een proces verbaal halen bij de politie, in overleg met dat en alle papieren rompslomp is het moeilijk te bewijzen dat ie is gejat, gooi hem dan gewoon verrot, kunnen ze je niets maken en is direct te bewijzen dat ie verrot is.

Verwijderd

Drie cirkels hebben 1 gezamelijk snijpunt. Laat 3 masten een signaal naar je telefoon uitzenden. Dan weet je precies waar de foon uithangt, met of zonder eigenaar. Op deze manier worden ook epicentra van aardbevingen bepaald. Gewoon simpele meetkunde.

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:41

[RNMC] Viper

📱Air ⌚️8 💻13" M5 🖥 M1

Verwijderd schreef op 03 december 2002 @ 11:51:
Iedere mobiel is te traceren, maar of de politie dat ook voor je gaat doen is een heel ander verhaal. Volgens mij hebben die mannen wat beters te doen dan een gestolen GSM van een paar tientjes tracen :)
ja mensen flitsen voor iets meer tientjes

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-08 17:13
Verwijderd schreef op 04 december 2002 @ 13:19:
Drie cirkels hebben 1 gezamelijk snijpunt. Laat 3 masten een signaal naar je telefoon uitzenden. Dan weet je precies waar de foon uithangt, met of zonder eigenaar. Op deze manier worden ook epicentra van aardbevingen bepaald. Gewoon simpele meetkunde.
Driehoeksmeting kan heel nauwkeurig zijn. Alleen verplaatsen gsm-signalen zich met de lichtsnelheid (300.000 km/s). En met de 'onnauwkeurige' klok die in de gsm+zendmast zit (fout ruwweg 1*10-7), krijg je dan een meetfout in orde grootte 500 m, met wat truukjes te verbeteren tot 50-100 meter.

Als je met richtantennes de straat op gaat, kun je inderdaad misschien nog wel wat nauwkeuriger bepalen waar de gsm is, maar daarvoor moet je in de straat met die antennes gaan rondwandelen. En dan is het waarschijnlijk veel goedkoper om gewoon een nieuwe gsm te kopen...

• Freaked
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:05

Freaked

..

Traceren kan iig... Want om elke zooi seconden stuurt die mobiel een sein.. Maarja alsie gejat is en je stopt er een andere simkaart in 8)7

..

Verwijderd

tracen gaat via triangle pointing, 3 masten drie hoekje laatste gesprek geregistreerd welke mast , blah blah blah blah blha

• Proggy
Waarom blijft iedereen maar herhalen hoe het traceren van een mobieltje werkt? Ik heb dit 16 topics terug allang gemeld en daarna is er niks nieuws meer bijgekomen. Misschien eerst allemaal het topic eerst goed doorlezen? :?

• Proggy
Freaked schreef op 05 December 2002 @ 11:05:
Traceren kan iig... Want om elke zooi seconden stuurt die mobiel een sein.. Maarja alsie gejat is en je stopt er een andere simkaart in 8)7
Daarom traceren ze ook de telefoon met het het IMEI nummer en niet met de simkaart :P Het IMEI vervang je iets moeilijk ookal is het niet onmogelijk.
Pagina: 1