SuSE 7.2 en RAID

Pagina: 1
Acties:

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 19:30

EXX

EXtended eXchange

Topicstarter
Er moet een nieuwe server gekocht worden: een IBM x345 Series. Nu willen we graag een RAID 5 array erin mbv een ServeRAID-5i SCSI Controller. Kan SuSE 7.2 probleemloos vanaf de RAID array draaien? Er zijn hier nl. luitjes die beweren dat dat niet vlekkeloos gaat en je beter een aparte HDD kan nemen voor het OS en alleen de data op de RAID array kan zetten. Iemand met ervaring hiermee?

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

hardware raid werkt bij mij prima (slack 8.1 , ook RAID5)
alleen het booten bij de install moet je ff om denken dat je dat met raid.s doet

ik denk dat je geen problemen tegen zult komen, en mocht je problemen tegen komen met de kaart zelf lijkt het me zeer waarschijlijk dat er voor die ServeRAID 5i drivers beschikbaar zijn

Verwijderd

goedkope RAID controllers hebben soms problemen, dit zijn vaak de modellen die softwarematig aangestuurd worden, en dus je cpu e.d. belasten. Ook hebben ze vaak os specefieke drivers nodig. Deze controllers zijn vaak niet hotswapable.
De duurdere RAID controllers werken volledig hardwarematig en zijn dus veel transparanter naar het os toe. Drivers zijn dan meestal niet echt nodig, maar wel handig. Deze zijn volgensmij ietsjes betrouwbaarder, maar dat heeft volgensmij vooral zin als andere dingen ook echt stable/betrouwbaar zijn (zoals kernel, powersupply, nic)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2002 14:23 ]

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 19:30

EXX

EXtended eXchange

Topicstarter
Ok, bedankt. Dit is een volledige hardwarematige RAID controller, hot swappable capable. Het zal dus wel goed gaan denk ik.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!