Zijn er tegenwoordig nog videokaarten waar je 3 (of 2) monitoren op kunt aansluiten ? Zodat je een beeld of programma even vanaf het middelste scherm naar het linker of rechter scherm zet scherm zet ?
Matrox Parhelia
Even in de pricewatch zoeken:
http://www.tweakers.net/pricewatch/32056
pricewatch: Matrox Parhelia 128MB
En trouwens kun je op bijna alle nieuwe kaarten 2 monitoren hangen, alleen die Matrox kan 3 monitoren aan.
Even in de pricewatch zoeken:
http://www.tweakers.net/pricewatch/32056
pricewatch: Matrox Parhelia 128MB
En trouwens kun je op bijna alle nieuwe kaarten 2 monitoren hangen, alleen die Matrox kan 3 monitoren aan.
[ Voor 76% gewijzigd door SmegHead op 03-12-2002 11:31 . Reden: Zo, even uitgebreid ]
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast!
Verwijderd
alle kaarten kunnen 2 monitoren aan idd, ati en matrox hebben de beste op dat gebied en alleen de parhelia van matrox kan er 3 aansturen, kost alleen wel net zoveel als een r9500 of gf4 ti4400.
Dus als je veel gamed neem een ati of gf4ti kaart met dualview maar wil je perse 3 dan zul je de parhelia moeten kopen.
Dus als je veel gamed neem een ati of gf4ti kaart met dualview maar wil je perse 3 dan zul je de parhelia moeten kopen.
of als je echt allebei wilt, pak je een ati of gf4ti en prop je er een goed pci kaartje bij
en met die matrox kun je dus echt op drie verschillende schermen werken ? dus van de ene naar de andere? Dus dat je van scherm 1 iets op scherm 2 kan slepen ? en desnoods door naar scherm 3 ? Het moet dus helemaal overlopen in elkaar.
Das namelijk het belangrijkste
Is voor iemand die het makkelijk kan betalen
maar het echt nodig heeft
Das namelijk het belangrijkste
Ja dat kan deze kaart (Matrox Parhelia)Verwijderd schreef op 03 December 2002 @ 11:42:
en met die matrox kun je dus echt op drie verschillende schermen werken ? dus van de ene naar de andere? Dus dat je van scherm 1 iets op scherm 2 kan slepen ? en desnoods door naar scherm 3 ? Het moet dus helemaal overlopen in elkaar.
Das namelijk het belangrijksteIs voor iemand die het makkelijk kan betalen
Verwijderd
Tarantula : kijk zelf even op www.matrox.com
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2002 11:45 ]
Wat jij wil kan met 3 1MB S3 Trio kaarten als het moetVerwijderd schreef op 03 december 2002 @ 11:42:
Das namelijk het belangrijksteIs voor iemand die het makkelijk kan betalen
www.matrox.com , staat alles over de Parhelia
Oslik blyat! Oslik!
Met alle windows na 98 kan je meerdere video kaarten in je computer zetten, en deze tegelijk gebruiken. (Dus verslepen/uitrekken/enz.)
Zet gewoon drie (redelijk) willekeurige videokaartjes in je pc en het zal werken.
Anders even in andere topics voor meerdere monitoren zoeken.
Bijv: Het dual monitor topic
Zet gewoon drie (redelijk) willekeurige videokaartjes in je pc en het zal werken.
Anders even in andere topics voor meerdere monitoren zoeken.
Bijv: Het dual monitor topic
[ Voor 10% gewijzigd door VyperX op 03-12-2002 12:00 ]
My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""
Hehe gaaf.
Ik ben dit aan het uizoeken voor iemand, maar ik denk dat ik mijn kaartjes die ik over heb ook maar in me systeem bij bouw
Ik ben dit aan het uizoeken voor iemand, maar ik denk dat ik mijn kaartjes die ik over heb ook maar in me systeem bij bouw
Tarantula,
Kijk anders eens naar de Matrox MMS kaarten... Deze zijn speciaal bedoelt voor dit soort toepassingen: Niet teveel toeters en bellen, maar wel tot 4 schermen tegelijk (met de G450MMS).
Matrox heeft deze vooral gemaakt voor beurshandelaren. Ze zijn er zelfs in PCI uitvoering, waardoor je een behoorlijke stapel (1*AGP + x*PCI kaart = (x+1)*4) schermen kunt aansluiten.
De matrox G450MMS
* Croga wil nog ooit een videwall gaan maken met dit soort kaartjes
Kijk anders eens naar de Matrox MMS kaarten... Deze zijn speciaal bedoelt voor dit soort toepassingen: Niet teveel toeters en bellen, maar wel tot 4 schermen tegelijk (met de G450MMS).
Matrox heeft deze vooral gemaakt voor beurshandelaren. Ze zijn er zelfs in PCI uitvoering, waardoor je een behoorlijke stapel (1*AGP + x*PCI kaart = (x+1)*4) schermen kunt aansluiten.
De matrox G450MMS
* Croga wil nog ooit een videwall gaan maken met dit soort kaartjes
edit:
linkje toegevoegd
linkje toegevoegd
[ Voor 13% gewijzigd door Croga op 03-12-2002 12:05 ]
Als je in de buurt van Sittard woont (je profiel is wat leeg...
) kun je bij de Regenboog langsgaan... zij hebben daar een computer staan met 3 monitoren en ik denk (niet gecheckt) dat die op 1 video kaart zitten.
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
Thx Croga
precies, dit is voor een beurshandelaar. En denk dat ik zelf ook maar eens wat bij ga bouwen
S3 trio info?Verwijderd schreef op 03 December 2002 @ 11:50:
Weet iemand nog een site met s3 trio info ? Want misschien heeft die matrox iets teveel buiten de 3 aansluitingen
die kaarten zijn antiek man!
kun je overal op de rommelmarkt krijgen.
1 voor 2.50 euro ofzow
dingen zijn gewone non-3D kaartjes.
max resolution is iets van 1280x1024 bij 256 kleuren ofzow, en 800x600 op 24 bit kleur.
ze worden ook standaard ondersteund door windows95 en hoger.
dus geen apparte drivers nodig.
btw, et is ook zoals dion_b al eerder zei: "Als het moet..."
[ Voor 3% gewijzigd door McKaamos op 03-12-2002 12:38 ]
Verwijderd
Lijkt me goedkoper om een goedkope videokaart met tv-out te kopen en het tv-out signaal splitten en terugsnoeren naar monitors of tv's of wat je wilt.
Je beeldkwaliteit zal er wel op achteruit gaat maar volgens mij kun je eeuwig blijven splitsen.
Je beeldkwaliteit zal er wel op achteruit gaat maar volgens mij kun je eeuwig blijven splitsen.
Je kan wel blijven splitten, maar dat heeft geen nut, alleen als je hebt beeld wilt klonen. Als je het bureablad naar meerdere monitoren wilt uitbreiden, kan je maar 2 beeldschermen koppelen aan een videokaart met normale uitgang en tv-out.Verwijderd schreef op 19 oktober 2003 @ 21:18:
Lijkt me goedkoper om een goedkope videokaart met tv-out te kopen en het tv-out signaal splitten en terugsnoeren naar monitors of tv's of wat je wilt.
AMD Ryzen 7 9800X3D NVIDIA RTX 5080
Pagina: 1