Toon posts:

Playstation 2 maakt een storend bijgeluid.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een collega van me heeft voor zijn zoon een ps2 gekocht,

Nu valt het hem op dat ie nogal wat lawaai maakt, zonder dat er een spel gespeeld wordt.

Zodra je hem aan zet hoor je het al, zou dit aan de fan liggen of is dit een normaal verschijnsel dat je de fan storend hoort zoemen ?

Verwijderd

Dit is niet normaal, ik denk dat het idd aan de Fan ligt. Ik hoor namelijk mijn PS2 amper als er geen spel word gespeeld

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-02 08:53
Wat wordt er bedoeld met aanzetten??? De schakelaar aan de achterkant??? Als de fan dan al gaat draaien, is er een zekering in je ps2 doorgebrand. Dit is ook te herkennen aan het vele malen sneller draaien dan bij vergelijkbare ps2's...

De fan moet zowiezo draaien... Het geluid is nog wel iets minder dan van de xbox... Maar bij films vond ik het ook storend...

Zelf heb ik het opgelost door de ps2 in een lade van mijn kast te doen. Met spelletjes staat de la open, en hangen daar de snoeren van de controllers uit. Bij films zit de la dicht, en gaat de infrarood ontvanger via de achterkant naar buiten.

Ik zag, ik nam en ik kwam...

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-02 08:53
Verwijderd schreef op 03 december 2002 @ 10:55:
Dit is niet normaal, ik denk dat het idd aan de Fan ligt. Ik hoor namelijk mijn PS2 amper als er geen spel word gespeeld
Voor zover ik heb kunnen horen draait de fan altijd even snel... (misschien bij de nieuwere versies niet meer)... Maar tijdens spellen even snel als bijvoorbeeld in het menu staan...

Ik zag, ik nam en ik kwam...

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-02 14:48

DoctorV64

Cosmopoliet

Inmiddels ben ik al toe aan mijn 2e PS2 en ik moet zelf toegeven dat de nieuwere versies (V5 en verder) meer geluid produceren dan de eerdere versies (V3-V4). Storend is het niet echt, als je een spel speelt heb je het geluid lekker aanstaan (ik in ieder geval wel met Dolby etc :) ).

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Verwijderd

Banzi schreef op 03 December 2002 @ 10:58:
[...]

Voor zover ik heb kunnen horen draait de fan altijd even snel... (misschien bij de nieuwere versies niet meer)... Maar tijdens spellen even snel als bijvoorbeeld in het menu staan...
Bij mij draait de fan ook altijd even snel. Maar als ik een spel speel dan hoor je geluiden van de lens die heen en weer gaat en de CD/DVD harder en zachter gaan draaien.

Verwijderd

Sommige mensen schijnen te denken dat een gameconsole een gadget is... Tell you what: it's not!

Iks-dozen, spelkubussen, speelstations, speljongens.. het hoort allemaal in Spielerij thuis!

Even over consoles...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2002 11:27 ]

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Schopje naar Spielerij-p&V.

Met groeten van GT

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

Topicstarter
athlonkmf schreef op 03 December 2002 @ 12:21:
Schopje naar Spielerij-p&V.

Met groeten van GT
Thanks M8,

Mijn collega zou vanavond eens kijken wat voor V# versie ie heeft gekocht, misschien dat dit idd verklaard dat ie meer geluid produceer dan een vorige V# versie.

Maar alle info blijft natuurlijk welkom.
Pagina: 1