[VB6] Mail -> Object/(multidimensional)array

Pagina: 1
Acties:

• $tranger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 01:15
Ik ben momenteel met een project bezig waar de bedoeling van is om mailtjes te parsen en er meteen dingen aan toe te voegen/veranderen (multipart/boundaries/attachments). Het punt is dat het dus geen stream is, geen outlook object en het mailtje zeg maar aangeleverd word in een string en ook in een string geretourneerd dient te worden (if possible).

Ik ben een hele tijd niet meer met visual basic bezig geweest, en ben er 2 weken geleden weer mee begonnen, gelukkig wou het allemaal nog wel redelijk lukken. Toch blijft het lastig.

Voor dit project ben ik 3 goede mogelijkheden tegengekomen:

-CDO; Collaboration Data Objects
-Outlook XP engine gebruiken
-Eigen functies/classes te schrijven

Toch wil het me niet helemaal lukken, bij de eerste 2 is het toch vrij lastig (onmogelijk) om de source op te geven (EML indeling, zeg maar), en de 3e mogelijkheid is een zeer complex traject.

Ik ben hier echt al geruime tijd mee bezig, heb google afgezocht, heb het hier afgezocht, maar kan er echt heel weinig over vinden. Misschien dat er toch mogelijkheden zijn om via API calls of weet ik het wat de source op te geven.

Wie kan me helpen??

Verwijderd

Ik zou voor de 'Eigen functies/classes te schrijven' dan heb te minste controle over je code :)

En dat is geen zeer complex traject. Ik heb zelf een DLL voor geschreven geschreven in maar 3 dagen (i.c.m. winsock):

-FTP (bestand sturen)
-FTP (bestand halen)
-POP3 (mail ophalen)
-SMTP (mail verzenden)

En EML berichtjes maken is ook niet moeilijk, bekijk de bron van die dingen maar eens .

En dit http://www.vbip.com/winsock/ is een hele mooie plaats voor voorbeeldjes en tekst & uitleg

Veel suc6

/Edit: Ik zou dat Outlook geval niet gebruiken, want dan heeft de persoon die het gebruikt wel een Outlook Licentie nodig toch?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2002 12:02 ]

• $tranger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 01:15
Het hele Winsock gebeuren ben ik al van op de hoogte, ook met meerdere sockets (sockets aanmaken aan de hand van het requestID). Uiteindelijk zal het waarschijnlijk toch een eigen functie worden. Bestaande mogelijkheden voldoen gewoon niet. Enige mogelijkheid zal nog zijn Microsoft Mime Ole, maar die librarie/functies/classes kan ik niks over vinden.

We gaan het maar gewoon proberen dan, thx!