Toon posts:

ISDN Kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, ik ben net nieuw en ik heb meteen al een vraag... Hopen dat iemand het andwoord weet:

Ik heb bij mijn stagebedrijf een isdn kaart geinstalleerd (winxp) zat mooi boekje bij enzovoort alle instelling gedaan die gedaan moeten worden en voltooid. Alles goed zou je denken.. maar op het moment dat je de verbinding activeert wordt er een melding gegeven dat een van de isdn kabels niet aangesloten is...

Toen dacht ik van jeetje die kabel zit vast een breuk in, dus er een nieuwe in gedaan... nu raad je het waarschijnlijk al, met de nieuwe werkt het ook niet...

Weet iemand het probleem??

Specs:
WinXP
Sitecom isdn card for pci slot (xp compatible)

Verwijderd

Je bent toevallig geen weerstandje (of hoe zo'n dopje ook heet) vergeten?

Verwijderd

Topicstarter
nee volgens mij niet, op de verpakking staat ook niet zoiets vermeld... gewoon in het slot proppen en de installatie gaat (bijna) vanzelf

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

denk dat Xceed een loopbackplugje bedoelt, zodat je de kaart kan testen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
Hoe doe ik dat dan? Kan er geen informatie van vinden in de documentatie van de kaart...

• SmegHead
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05-2023

SmegHead

aka Ace Rimmer

Doe eens een line test (zal vast wel met de softwareinstallatie meegekomen zijn) en check of je lijn vrij is.

En als op de verpakking XP Compatible staat hoeft het nog niet altijd te werken, zoek de nieuwste drivers en eventueele patches op de website. Windows XP heeft wel vaker problemen met ISDN kaarten heb ik gemerkt.

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast!

Verwijderd

Ga eens naar www.e-tech.nu en probeer die isdn drivers eens.
deinstalleer wel eerst de oude drivers!!!

Die werken bij mij tot nog toe bij alle ISDN kaarten die ik heb gebruikt

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de drivers geprobeerd te updaten maar dit helpt niet... Wat bedoelen jullie met dat loopbackplugje of line test. Er staat niets in de documentatie, daar staat alleen hoe je de drivers installeerd als windows de isdn kaart automatrisch heeft gedetecteerd. (en dat dan in 8 talen) daar heb ik dus ook niets aan...

Ik hoop dat iemand me kan helpen, want mn stagebegeleider begint te zeiken dat ie betalingen moet doen :S

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Loopback is een apparaatje of aangepast stekkertje wat je in je ISDN aansluiting drukt, en dan een test programma laat draaien.
zo kun je controleren ofde kaart wel goed is.

en een Linetest doe je meestal met de bijgeleverde software van je ISDN kaart.
moet je ff kijken of ergens een testknopje zit. (in de software)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-07 20:51

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

OH >> IT

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1