[Linux] Hoe netwerk fouten loggen?

Pagina: 1
Acties:

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-05 11:21

arnova

weet veel, maar niet alles

Topicstarter
Hoe kan je ervoor zorgen dat netwerk interface (netwerkkaart) fouten (zoals netwerk disconnect etc.) gelogd worden (in bv. messages)?

Ik had namelijk van het weekend een netwerk probleem maar ik kan niet achterhalen wat het precieze probleem is, ik denk een rotte switch. Ik wil een de toekomst gewoon kunnen zien in mijn logs ofzo wanneer en wat voor fout er was met mijn netwerk interface.

[ Voor 4% gewijzigd door arnova op 03-12-2002 10:43 ]

Ctrl4Dkn: ESP32 (Floor) Heat Controller With Daikin (Heatpump) Support - https://github.com/arnova/ctrl4dkn

Verwijderd

Er zijn geen normale wegen om dit te bewerkstelligen. De enige fouten die linux je standaard kan geven zijn fouten mtt de configuratie, niet de werking (op Token Ring na). Wil je debugging optie's hebben dan zal je moeten kijken naar je driver. Zoek de oorspronkelijke website van je driver op (je weet welke driver je hebt door in /etc/modules.conf te kijken) en kijk of er uitgelegd staat welke handelingen je moet uitvoeren om iets van debugging te hebben. Je moet hier denken aan
1) optie's toevoegen aan je alias in /etc/modules.conf
2) volgends mij ook het toevoegen van specefieke optie's aan je lilo.conf

Ik zal eens even snuffelen in onze knowlegebase of ik hier wat van terug kan vinden.

p.s. sommige drivers die nog niet standaard zijn opgenomen in de kernel (en nog niet gevormt zijn naar het core team zijn wensen) hebben vaak wel enige vorm van debugging naar je tty toe...