Internet delen: E-mail probleem

Pagina: 1
Acties:

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Sinds ca. 1,5 week is er een probleem ontstaan op mijn thuisnetwerk.

Ik heb hier een server ingericht met Windows 2000 (voorheen windows 2000 server: zelfde probleem). Deze server is uitgerust met een Basic Mxstream abbo bij Planet. Tot zover niets aan de hand. Internet delen doen we via het tabbald sharing bij de Mxstream connectie.

Alle pc's gebruiken vervolgens het ip van de server als gateway om te kunnen internetten. Werkt prima. Maar,,, nu komt het probleem: mail versturen kan gewoon niet. Mail ontvangen wel. Poort 25 staat netjes open; mailen op de server kan wel, op de client pc's gewoon niet.

Nu heb ik reeds getracht een programma als WinRoute aan de praat te krijgen, maar dit levert niets dan problemen op. Op dat moment kan er zelfs op de server niet meer ge-internet worden.

Wie herkend bovenstaand probleem?

Ip server: 192.168.0.1
Ip's client pc's: dynamisch via DHCP in de range 192.168.0.2-254
Standaard MXstream modem Alcatel (niet getweakt) aangesloten op de uplink
van een 8 ports target 10/100 switch.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-07 12:40

BachW

Tweaker in Noorwegen

Kan het misschien komen door een bepaald soort aanvalen die onlangs bij u gesignaleerd zijn? :P

BOINC stats

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Kan me haast niet voorstellen dat een eenmalige Dos attack het email verkeer pertinent blockt.

Daarnaast bemerk ik dat het uploaden van bytes zeer moeizaam gaat:

- Posten op diverse forums kan alleen vanaf de server
- Uploaden naar planet kan alleen vanaf de server

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Is er überhaupt wel verbinding tussen de clients en de server? Kunnen ze elkaar pingen?

[ Voor 3% gewijzigd door Roelant op 03-12-2002 10:23 ]

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Ja pingen e.d. is geen probleem.
allemaal 1ms. 0 % packet loss

Toeval? : [rml][ winroute/adsl] attachments willen niet weg etc[/rml]

[ Voor 36% gewijzigd door Majestic op 03-12-2002 11:21 . Reden: Link ]

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Als het het probleem is dat ik denk dat het is dan heb ik de link naar de oplossing gepost in dat andere topic. [rml]MauritsvanBaerle in "[ winroute/adsl] attachments willen niet "[/rml]

[ Voor 32% gewijzigd door Maurits van Baerle op 03-12-2002 13:24 ]

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-07 12:10
Majestic schreef op 03 December 2002 @ 10:11:
Sinds ca. 1,5 week is er een probleem ontstaan op mijn thuisnetwerk.

Ik heb hier een server ingericht met Windows 2000 (voorheen windows 2000 server: zelfde probleem). Deze server is uitgerust met een Basic Mxstream abbo bij Planet. Tot zover niets aan de hand. Internet delen doen we via het tabbald sharing bij de Mxstream connectie.

Alle pc's gebruiken vervolgens het ip van de server als gateway om te kunnen internetten. Werkt prima. Maar,,, nu komt het probleem: mail versturen kan gewoon niet. Mail ontvangen wel. Poort 25 staat netjes open; mailen op de server kan wel, op de client pc's gewoon niet.

Nu heb ik reeds getracht een programma als WinRoute aan de praat te krijgen, maar dit levert niets dan problemen op. Op dat moment kan er zelfs op de server niet meer ge-internet worden.

Wie herkend bovenstaand probleem?

Ip server: 192.168.0.1
Ip's client pc's: dynamisch via DHCP in de range 192.168.0.2-254
Standaard MXstream modem Alcatel (niet getweakt) aangesloten op de uplink
van een 8 ports target 10/100 switch.
Ik heb precies het zelfde probleem dat ik geen mail meer kan verzenden, het gebeurde spontaan. Ik zit ook bij planet.

Verwijderd

Een dergelijk probleem onstaat ook als je een andere SMTP-server gebruikt dan die van je provider; met provider bedoel ik in dit geval de ISP waar je je IP vandaan haalt. Het gebruik door derden wordt (meestal) niet toegestaan. Controleer of je de SMTP-server van de IP-provider gebruikt. Mocht dit niet werken; dan zou het kunnen zijn dat de load-balancer niet helemaal in orde is en zou je kunnen proberen handmatig een SMTP-server te bereiken.
'nslookup -type=MX planet.nl' gaf daarop nogal wat verschillende antwoorden en je zou het gewoon een moeten proberen. Ik kan dit helaas niet voor je doen; ik heb een xs4all abo. en, als je m'n verhaal hebt begrepen, weet je waarom.

Hier nog het lijstje van m'n query:

mail.wxs.nl internet address = 195.121.6.51
smtp01.wxs.nl internet address = 195.121.6.61
smtp02.wxs.nl internet address = 195.121.6.54
smtp03.wxs.nl internet address = 195.121.6.37
smtp04.wxs.nl internet address = 195.121.6.59
smtp05.wxs.nl internet address = 195.121.6.57
smtp06.wxs.nl internet address = 195.121.6.58
smtp07.wxs.nl internet address = 195.121.6.39
smtp08.wxs.nl internet address = 195.121.6.40
smtp09.wxs.nl internet address = 195.121.6.38
Pagina: 1