[PHP en ASP?] in PHP includen naar ASP pagina?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Even een vraag. Ik heb echt de ballen verstand van PHP, dus be gentle.

Wij programmeren zelf in ASP. Een 'klant' van ons heeft een website in PHP, maar wil graag bepaalde dingen uit onze website gaan gebruiken.

Is het in mogelijk om in PHP een include te gebruiken die linkt naar een .asp pagina op onze server die de juiste code te voorschijn tovert? Of gaat dit problemen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 07:55

thomaske

» » » » » »

ligt eraan, wat je precies met include bedoelt. Wanneer je uitvoer van de asp-pagina wilt includen is het geen probleem, maar wanneer je de programma-code wilt includen, dan zal het wel een probleem worden!

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou een beetje suf zijn als je normaal gesproken code via een webrequest zou kunnen krijgen toch? Zowiezo wordt code altijd eerst geparsed naar HTML lijkt me. Je zou je code kunnen printen in een webpagina, en dat ophalen in asp. Maar wat wil je er dan mee? Draait op die webserver ook een asp interpreter? In principe geldt voor programmeren (of in dit geval scripten) alles kan. Maar een mooie oplossing is het dus niet.

Als het alleen wat informatie wat je van die website wilt halen kan je ook met regexps die informatie uit de website halen.

Misschien moet je "bepaalde dingen" even iets specificeren. En misschien wat informatie over wat je nu precies wilt? Bedoel je met "juiste code" html-code of asp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je moet het zo zien dat er in een stuk van een tabel een include staat naar een ASP pagina.
In deze include staat een nieuwe tabel en daarin de asp code om op de server een aanbieding op te halen en te tonen.

Het ASP scripts draait dus op onze server en niet degene waar de PHP draait.

Maar ik weet niet of php hiermee om kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:28

Bosmonster

*zucht*

Kun je de betreffende data niet als XML opleveren ofzo? Das compleet platformonfhankelijk... en dus precies bedoeld voor dit soort uitwisselingsprojecten :)

[ Voor 48% gewijzigd door Bosmonster op 03-12-2002 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de nood echt hoog is kan je altijd nog met een (kleine) database werken. Je kan php de gegevens in de database laten zetten en asp het eruit laten halen.

Maar ik zou eerst naar een andere oplossing zoeken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ASP.NET en PHP.NET ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het wordt makkelijker dan gedacht. Ze gaan het allemaal in een IFrame hangen. Dus het maakt dan niet zoveel uit.
Pagina: 1