Toon posts:

[win nt] netwerk kaart problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
wij moeten op school een windows nt server maken met 1 workstation opzich niet zo moeilijk.

maar de netwerkkaart wil het niet doen. Hij is wel goed ingestaleert want ik heb hier de orginele cd liggen met de drivers.
windows nt ziet me netwerk kaart wel maar hij werkt niet hij geeft de fout aan dat die geen netwerk adapter kan vinden en nog een paar andere fouten.

ik zat te denken aan irq want hij staat namelijk op irq 11 dus hij zou eventueel op irq 10 kunnen gaan. maar nu komt het probleem :( het is namelijk een onboard netwerk kaart en in het bios ken je alleen van dingen die in een slot zitten een ander irq van maken.

ik wordt er eigenlijk wel een beetje gek van 8)7

kunnen jullie mij helpen het zou heel erg fijn zijn _/-\o_

netwerk kaart gegevens
intel pro 100 mbit kaartje

• SmegHead
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05-2023

SmegHead

aka Ace Rimmer

Disabelen en een 3Com kaartje erin rammen, deden wij ook altijd met die brakapperatuur op school, die rare dingen werkten nooit zoals het moest.

Maar staan je bindings wel goed?

edit:

En originele drivers hoeven niet altijd te werken, kijk eens of je de nieuwste kan downloaden en voor Windows foutmeldingen kun je natuurlijk altijd terecht op http://www.microsoft.com/technet

[ Voor 38% gewijzigd door SmegHead op 03-12-2002 09:39 ]

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast!

Verwijderd

Topicstarter
jah me bindings staan wel goed maar zelfs de leraren hier op school snappen er helemaal niks van :)

maar 3com kaartje er in rammen tjah dat zou ik thuis ook al lang hebben gedaan maar hier op school zou het wel kunnen maar ten eerste de kast mag niet open :( en ten tweede ik mag toch geen 3 com kaart

• SmegHead

SmegHead

aka Ace Rimmer

Ok, en wat heb je nou vandaag geleerd......

Zodra er iets gebeurt wat niet in het boekje staat snappen de leraren er niets meer van. (toch nog wat nuttigs geleerd vandaag)

Maar staan er fouten in je event viewer of krijg je gewoon een "At least one service failed blablabla" melding als je opstart?

P.S. Intel Pro 100... klinkt als een Compaq????

[ Voor 10% gewijzigd door SmegHead op 03-12-2002 09:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg voor dat ik moet in loggen de volgende fout : At least one service or drivers failed durign system startup ballablablablblbla..............................

en jah in me event viewer staan de volgende fouten : 7001 , 7024, 7023, 5728,
maar omdat de netwerk kaart het niet doet ken hij niet de workstation op starten en enzovoort dus als de netwerk kaart het goed doet dan zijn alle fouten weg :)

ik wordt hier echt zo ziek van he :P

en intel pro 100 is geen compaq maar gewoon een klein kasje met een intel moederbordje en allemaal rotzooi on board

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2002 09:51 ]

• SmegHead

SmegHead

aka Ace Rimmer

En ik neem aan dat je al de drivers er een keer hebt uitgegooit en opnieuw hebt geinstalleerd?

Maar ik heb hier op de zaak een P4 Compaq desktop liggen met zo'nzelfde onboard meukkaart en ik gebruik altijd de gigabit adapter die we erbij geprikt hebben want die werkt wel altijd.

Maar anders is een herinstallatie van NT meestal ook niet zo'n probleem, is zo gebeurt.

Maar hangt je werkstation al aan de server? Zo ja koppel die eens af en start de server even alleen op, ik heb op school eens een normale patchkabel gekregen waar een cross stikker aanzat, en dat vond die kaart ook niet zo leuk.
Fijn hoor die schoolspullen.

Trouwens, leuk dat je nog wat NT4 kennis krijgt op school, maar als dit je eerste of tweede jaar is zou het dan niet makkelijk zijn om gewoon 2000 te bestuderen, tegen de tijd dat jij van school bent is NT er toch ongeveer wel uit.

Verwijderd

Topicstarter
jah ik heb al verschillende drivers geprobeert maar ze geven allemaal de zelfde fouten
en windows nt heb ik al op een keer opnieuw geinstaleert maar dat hielp ook helemaal niet :(

ik weet het niet meer hoor :)

• SmegHead

SmegHead

aka Ace Rimmer

Volgens technet is de event ID 7001 een duplicate name error, dus 2 keer dezelfde naam op 1 netwerk.

Dus als je de server helemaal loskoppeld van elk werkstation/switch/hub enz (want die kunnen die fout ook veroorzaken) en opnieuw installeerd met een leuke nieuwe naam zou er geen enkel probleem moeten zijn. (theoretisch gesproken dan :) )

Geef de server ook vaste IP en DNS adressen en zeker geen DHCP, maar dat zal je al wel gedaan hebben.

Verwijderd

Topicstarter
ik ken hem niet los koppelen

• SmegHead

SmegHead

aka Ace Rimmer

Gewoon kabeltje eruit trekken aan de achterkant, makkelijk hoor :)

http://support.microsoft....spx?scid=KB;en-us;317140&

Kijk eens in dat artikeltje en als je de server niet mag/kan loskoppelen zal het lastig worden om fatsoenlijk te gaan troubleshooten, dat moet die leraar toch ook weten (zou je denken)

Verwijderd

Topicstarter
ik dacht handmatig via windows nt workstation loskoppelen of zo iets
maar.. ik heb zo net al die kabel er uit getrokken en toen gaf nog steeds het zelfde

• SmegHead

SmegHead

aka Ace Rimmer

Tja, als de server volledig (fysiek) losstaat en na een eventuele herinstallatie (volledig opnieuw, dus niet eroverheen) met de nieuwste drivers het nog niet doet dan smijt je dat ding lekker het raam uit en vraag je een nieuwe.

De school moet voor degelijke apperatuur zorgen en in het echte leven werk je ook niet met van die gare bakken als server.

P.S. perongelijk een kop koffie eroverheen lost ook een hoop problemen op als ze geen nieuwe server willen geven >:)

Verwijderd

Topicstarter
ja dat zal ik wel ff doen:P

• SmegHead

SmegHead

aka Ace Rimmer

Laat even weten of het gelukt is.

Verwijderd

Topicstarter
jah is goed :P

Verwijderd

Topicstarter
hij doet nu wel :)

ik moest eff opnieuw server pack er over heen gooien :P

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Tip voor fidodido :)

error's (event-id's) van je eventviewer kan je vinden op http://www.microsoft.com/technet (error id invoeren en zoeken) en daarnaast www.eventid.net.

Daarnaast als tip: onder NT4 (zowel workstation als server is het verstandig om na wijzigingen in je netwerkomgeving (properties/eigenschappen) om opnieuw SP 6a opnieuw uit te voeren (zeker als het RAS betreft ;))

[ Voor 2% gewijzigd door aReaRe op 04-12-2002 18:14 . Reden: typo ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Pagina: 1