Toon posts:

2 horizontale strepen door het beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een nieuwe computer gekocht met als beeldscherm een liyama visonmaster pro 17"

maar er lopen twee licht strepen door het beeld!!!!!!!is ie kapot of is er ergens een verkeerde instelling

Verwijderd

nee die 2 strepen horen bij die monitor en alle andere monitoren die diamontron, trinitron o.i.d. als beeldbuis gebruiken.
Dit is om te voorkomen dat het beeld (vertikale lijnen die niet echt zichtbaar zijn) gaat, en of blijft trillen, deze 2 horizontale lijnen stabiliseren de vertikale lijnen.

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 06:49
Zou je deze lijntjes er niet in hebben, zou je beeld gaan trillen bij iedere stoot tegen je monitor (maar wie ramt z'n monitor nou...), maar ook bij een stootje tegen je bureau, en das wel kut...

.... Ik weet het ook niet

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-08 08:56

TDB

Wel raar hoor om 2 strepen door je scherm te hebben lopen. Ik heb het ook met m'n iiyama(systeem afgelopen vrijdag gekocht).

PSN: TDBtje

• Twarp
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Koop anders een lcd scherm, errug mooi

Meh ...

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-08 13:42
*zucht* Waarom koop je een scherm als je niet eens weet dat er strepen doorheen lopen :?

Ik zie mijn strepen allang niet meer. Kwestie van wennen...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-08 08:37
Sorry hoor, maar elke tweaker en hardware-nerd weet toch dat trinitron en diamondtron scherm 2 strepen hebben, evenals dat het gewoon de BESTE en scherpste beeldbuizen zijn die er te krijgen zijn. Ik kies voor scherp! (met die twee lijnen ja!)

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

De poster meldt *licht*strepen. De streepjes in mijn DEC (made by Sony) zijn nog altijd donker...

Zoef

Verwijderd

Stel je niet zo aan, als je er niet tevreden mee bent, koop een andere monitor!

Het hoort gewoon zo!

Je mag hem ook wel aan mij geven :)

Verwijderd

Werk hier achter een filips 107P. Moest wel ff wennen (thuis brek 14 incher).

Dit zijn ook wel trinitron beeldschermen, het masker bestaat uit allemaal verticale draden (correct me if I'm wrong), en de 2 horizontale lijnen zijn steundraden.

/me gaat ook zo'n monitor kopen :9

• InZane
  • Laatst online: 23:16
Het is beter dan in zo'n bolle vissenkom kijken :D

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Voordeel, plaate buis en hoge refresrates (Iiyama) :9, alleen die lijntes, daar moet ik nog aan wennen, hoop da het komt.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Het grote nadeel van triniton schermen. Die 2 lijnen :( voor de rest zijn ze wel bruut, maar ik heb er geen. Ik focus dan echt zwaar op die lijjnen :( en wordt ik zelf gek dan dat ik nu al ben.

• Tassadar
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 24-08 10:09

Tassadar

l33t h4x0r :)

Koop een Philips Brilliance.

1) Scherper beeld dan die suffe goedkope VisionMasters
2) Geen streepjes

Verwijderd

Thuis heb ik een IIYAMA Vision Master Pro (17") op me werk een 21" Vision master pro 510, beiden geen lijntjes, het hangt echt af van elke release qua IIYAMA monitors, zijn prima monitors voor een prima prijs, en je moet gewoon ff in de winkel kijken, of ie strepen heb?

Maar dit is zo bekend bij iedereen, dat zelfs een leek dat weet, maar leken kennen geen tweakers.net, waarom ben jij een combinatie van deze twee? :)

• voz
  • Laatst online: 04-08 22:08

voz

De echte kenner

Voordat ik mijn monitor kocht ben ik verschillende shops afgegaan om beeldkwaliteit te vergelijken. Volgens mij is dat geen vreemde handelswijze bij de aanschaf van zo een duur apparaat. Ik snap niet dat er nog steeds mensen zijn die een monitor kopen zonder goed te weten hoe het beeld is.

Op het werk (helpdesk) zijn er zeer geregeld mensen die een monitor hebben gekocht en dan mij opbellen om te zeiken over die 2 lijntjes. En dan bedoel ik echt ZEIKEN.

Wat ik dus wil zeggen is, eerst kijken dan kopen!

Systeemspecs
PV Installatie

• Sneek
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 19:20

Sneek

Tweaker

Ik zit hier voor 2 Iiyama VM450's (jajaa, dualhead;)) en het heeft mij 2 weken gekost om aan de streepjes te wennen.
Had er al wel wat ervaring mee (21" apple scherm aan een G4).
Het beeld is inderdaad scherper. Let bij Iiyama VM's wel op de moire...da's vaak niet zo mooi...

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-08 11:06
Je went eraan.
ik heb ze hiero op mijn werk ook, maar op een gegeven moment zie je ze niet meer!

- NAC Breda -

Verwijderd

Kheb sinds een week de pijama A702HT en ik schrok inderdaad van die strepen (licht grijs bij mij) Bij 't Photoshoppen op lichte-gekleurde plaatjes vallen ze uiteraars meer op dan op donkere plaatjes. :'( |:(
Bij de gamez, vooral degenen waarvoor veel aandacht nodig is (3Dsh00ters whaever), boeit het niet. :)

Dus het is maar waarvoor je de m0nit0r gebruikt...LOL ;)

Verwijderd

Kheb sinds een week de pijama A702HT en ik schrok inderdaad van die strepen (licht grijs bij mij) Bij 't Photoshoppen op lichte-gekleurde plaatjes vallen ze uiteraars meer op dan op donkere plaatjes. :'( |:(
Bij de gamez, vooral degenen waarvoor veel aandacht nodig is (3Dsh00ters whaever), boeit het niet. :)

Dus het is maar waarvoor je de m0nit0r gebruikt...LOL ;)

• Dr_Frickin_Evil
  • Laatst online: 30-08 09:31
Euh dr. Litter, elke iiyama visionmaster pro heeft toch die steundraden?

• Ropniko
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-03-2021
Hmmz kan iemand verklaren hoe in m'n 17" Sony 210EST het beeld bovenin een soort golfslag vertoond???

NL: 18 19 31 32 34 37 39 47 57 60 66 67 68 70 72 73 77 79 80 82 83 85 90 94 95 96 98 02 04 11 12 | KB: 17 43 61 67 70 71 72 79 83 86 87 93 98 99 02 06 07 10 | SC: 93 94 95 | JCS: 02 05 06 | EC1: 71 72 73 95 | EC2: 87 | UC: 92 | WB: 72 95 | ESC: 72 73 95

Verwijderd

Niet elke Iiyama heeft ze.. Er zijn oudere modellen die ze niet niet hebben.. en de streepjes zijn de schaduwen van de twee steundraden, ik heb ook zo'n mooie monitor en ik zie het nooit, behalve als de achtergrond helemaal wit is..

//offtopic
en als een verticale streep ziet mag je op het beeldscherm slaan..(Staat in je gebruikshandleiding !!!, er zit dan een draadje scheef..)
//offtopic

Verwijderd

zoals gezegt, niet elke heeft lasnaden, ik heb ze niet, godzijdank, ik snap niet uberhaupt dat dit neit opgelost wordt, te stom voor woorden dat we dit slikken....

Laat die gasten maar gewoon nieuwe techniek hanteren zonder strepen, je betaald je scheel voor monitoren...

• Dr_Frickin_Evil
  • Laatst online: 30-08 09:31
Dat iedereen zich er toch zo aan kan ergeren! Ik zie ze, maar daar is het ook mee gezegd. Absoluut niet storend ofzo vind ik. Oke voor professioneel autocatters/DTP'ers is het misschien wat minder, maar daaar heb je ook andere monitoren voor.

Verwijderd

Hmm, ik koop volgende maand gewoon een Flatron...

• The Legend
  • Laatst online: 20:58

The Legend

*Plop*

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>zoals gezegt, niet elke heeft lasnaden, ik heb ze niet, godzijdank, ik snap niet uberhaupt dat dit neit opgelost wordt, te stom voor woorden dat we dit slikken....
Laat die gasten maar gewoon nieuwe techniek hanteren zonder strepen, je betaald je scheel voor monitoren...[/quote]Euhm........je kiest juist voor die techniek omdat je door die 2 strepen wel een 99.9% plat beeld hebt en nog haarscherp ook !

Ik ben toch malle pietje niet!

Verwijderd

ik had dus een hyundai ht7770c triniton.. en echt van die hele irritante strepen erdoorheen, en als je ene tik tegen de linkerkant aangaf waren ze weg.. kortom, mijn monitor was kaduk...
Opgestuurd, en nieuwe gekregen van meneer Hyundai :)

Verwijderd

waarom brengen jullie mij nou weer op het idee dat er van die strepen zijn?
ik heb er nog helemaal NOOIT last van gehad en toch staat die 22" iiyama hier al meer dan een jaar.... gewoon een kwestie van het contrast niet op 100% maar op 75% zetten denk ik :)
Pagina: 1