[cms] schema maken voor bouwen cms

Pagina: 1
Acties:

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:23
Normaal gesproken begin ik bij het maken van een cms gewoon te proggen en dan loop ik uiteindelijk tegen problemen op die veel sneller en makkelijker op te lossen zouden zijn als ik van te voren wist dat ze eraan zouden komen.

Nu wil ik dus van te voren een soort schema maken van wat er allemaal in komt en welke modules problemen met elkaar geven.

Nu mijn vraag:
Weten jullie ergens op het net een aantal voorbeelden te noemen van dit soort schema's. gewoon om te kijken hoe dat in ze werk gaat.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2016 10:27 ]

• JSchut
:? Undefined Modeling Language

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Nee, Unified Modelling Language.

Met UML kan je de classes en de relaties daartussen die je ontworpen hebt in schematische vorm gaan beschrijven.

Maar, wat wil je precies in een schema zetten?

https://fgheysels.github.io/

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Croga

The Unreasonable Man

JSchut schreef op 03 December 2002 @ 09:13:
[...]

:? Undefined Modeling Language
Ja, inderdaad... Of mischien wel Unified Modeling Language?

• JSchut
ok het cms heeft een aantal standaard functies zoals bijv pagina's toevoegen/wijzigen/verwijderen

Maar bepaalde modules moet je er apart bij kunnen zetten
nu wil ik dus al deze modules en standaard cms beschrijven(globaal) en kijken of ik daar problemen tegen kom en deze van te voren alvast oplossen :)

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Denk eerst eens na over de functionaliteiten en zet die op een rijtje... Wensen en eisen zeg maar... en prioriteer ze simpelweg...

Er wordt te vaak te snel begonnen met technische tekeningen :P

[ Voor 22% gewijzigd door Bosmonster op 03-12-2002 09:25 ]

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Bosmonster schreef op 03 December 2002 @ 09:24:
Denk eerst eens na over de functionaliteiten en zet die op een rijtje... Wensen en eisen zeg maar... en prioriteer ze simpelweg...

Er wordt te vaak te snel begonnen met technische tekeningen :P

Inderdaad. Begin eens met op te schrijven WAT het systeem moet kunnen (en wat het niet moet kunnen). (Nog niet nadenken over HOE je het gaat oplossen).
Eens je dat gedaan hebt, kan je gaan nadenken over de technische analyse: hoe ga je het verwezenlijken, welke classes ga je definieren, hoe staan die classes in relatie tov elkaar, ...

https://fgheysels.github.io/

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 22:41

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Wel grappig dat iedereen er meteen vanuit gaat dat het OO word geimplementeerd ;)

Mocht je het niet OO gaan implementeren kijk dan eens naar STD's (State Transition Diagrams) , Structure Charts e.d. Voor ontwerp van je gegevens structuur (zeg maar database) kan je eens kijken naar Bachman diagrammen, Entity Relationschip Diagrams (E)ERD's e.d. (Uiteraard er vanuit gaande dat je al vrij duidelijk hebt WAT je wilt gaan maken, welke functionaliteit e.d zoals Bosmonster en Whoami ook al aangeven)

[ Voor 4% gewijzigd door Creepy op 03-12-2002 09:33 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Over ontwerpen (zowel functioneel en technisch) zijn al eens eerder interessante discussies gevoerd... :)
[rml][ ALG] Aandachtspunten Functioneel Ontwerp[/rml]
opstellen technisch ontwerp
Ik bedoel overigens niet dat je daarin moet gaan replyen ofsow, want het zijn wel erg oude threads, maar ze zijn zeker het lezen waard!
Pagina: 1