extern analoog modem probs

Pagina: 1
Acties:

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-08 18:12

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
Ik heb een clean install gedaan bij mijn vader AMD k6 350 en er win98 (van win95) opgezet. Uiteraard grote problemen om het weer draaiend te krijgen. Om te beginnen dat irritante winmode PCI modem wil niet gevonden worden door windows98.
Ik hang er een extern modem aan com2 en denk dat draaait zo. Niet dus. Windows ziet het modem zitten ik kan er mee uitbellen naar mijn mobiel. Alleen Internet en Girotel willen niet. Ze spreken het moden aan alleen op een gegeven moment lijtk het modem in een lus te komen (telkens hetzelfde geluidsprobleem).
Iemand enig idee wat dit kan zijn

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
welke windows foutmelding krijg je dan als je inbelt?
Je zet via de externe toegang de verbinding op en dan gaat ie inbellen, want je krijgt als het goed is een schermpje waarop staat wat modem doet. Daar staat dan later ook bezig met controleren van gebruikersnaam en wachtwoord. Welke foutmelding komt daar??

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
Ik krijg geen foutmelding hij blijft gewoon hangen lijkt het wel. Ik moet mijn modem gewoon resetten om het te stoppen

• schwarzenegger
maar als ik het goed begrijp belt hij wel naar jouw gsm maar als je wilt inbellen naar je internetprovider dan doet ie het niet.
Welke provider heb je en welk inbelnummer van die provider gebruik je??
Heb je een huiscentrale o.i.d. waar je modem op aangesloten is?

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
nee geen huiscentrale provider is Het Net. Girotel werkt ook niet

Verwijderd

welke provider gebruik je ?
kan de modem wel bellen naar bv een mobiel nummer oid ?

• schwarzenegger
TrailBlazer schreef op 03 December 2002 @ 13:19:
nee geen huiscentrale provider is Het Net. Girotel werkt ook niet
en welk inbelnummer van HetNet gebruik je? Is dit nummer wellicht vervallen????

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
ik krijg wel verbinding met het net. Alleen de onderhandeling gaat mis heb ik het idee

• schwarzenegger
TrailBlazer schreef op 03 December 2002 @ 15:29:
ik krijg wel verbinding met het net. Alleen de onderhandeling gaat mis heb ik het idee
heb je wel betaald bij HetNet. Misschien krijg je daarom wel geen toegang en wordt de verbinding verbroken.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-08 18:57
TrailBlazer. geef eens wat meer, extra duidelijke info. Want ik an uit je verhaal niet opmaken wat er nu precies fout gaat, wanneer dat gebeurt, welke dingen je al geprobeerd hebt etc :)

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
OK waar het fout gaat ik bel uit ik babbel met een modem van Het Net alleen daar stopt het ze blijven onderhandelen over een snelheid denk ik.
Andere compoort geprobeerd lagere snelheden gebruikt etc etc.
Hetzelfde geldt voor girotel. Dat modem werkt overigens prima bij mij met Girotel (win2000).
Ik heb ondertussen wel dan pci modem aan de praat gekregen en die doet het zonder problemen. Ik denk toch dat dat modem 56k6 iets te nieuw is om met win98 om te gaan dat het toch geen standaard modem meer is

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-07 10:48

BFS

Rude awakening

Mocht je hem nog aan de praat willen krijgen, probeer eens een initstring op bv Deze site

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• Flame17
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Het kan ook aan je browser liggen in het geval met Girotel,daar moet je volgens mij IE 5 of hoger gebruiken.

En ter info...hiero draait een Extern Fax Modem 14400 op Win XP...en ook pas nog een 56 k aan de praat gehad op Win XP en deze zat eerst op Win 98...dus het moet geen problemen geven.

Maar er zijn hier vaak mensen te vinden die een modem niet aan de praat krijgen,terwijl dit basis werk is..

Laat Windows niet zoeken,maar instal het modem zelf met de juiste drivers...en op de goede COM poort en laat dan Windows ff contact leggen met je modem,daarna is de rest een koud kunstje.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
Arno schreef op 04 December 2002 @ 00:27:
Maar er zijn hier vaak mensen te vinden die een modem niet aan de praat krijgen,terwijl dit basis werk is..
Ja daar ging ik ook van uit. Het modem belt keurig uit zowel naar Het Net en naar Girotel. Alleen de onderhandelingen gaan fout.
Pagina: 1