hotswap onder XP-SP1, hoe ?

Pagina: 1
Acties:

• langgelee2002
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-06-2018
hotswap onder XP-SP1, hoe ?

Ik kan mn harde gewoon aankoppelen binnen windows, echter er is geen herkenning. Ik was in de veronderstelling dat XP hotswapping standaard ondersteunde.

tips en tricks zijn welkom

Promoter of no cheats and fair play

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Hotswapping wordt alleen maar ondersteunt door (meestal) SCSI controllers. Ik neem aan dat het hier gewoon om een onboard IDE controller gaat? Zo ja, dan moet die in de bios herkent worden anders kan XP er niks mee. Met SCSI ligt dat net even wat anders. Misschien dat er ook losse IDE controllers zijn die hotswap ondersteunen, maar dat weet ik niet.

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• langgelee2002
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-06-2018
hmmz, ik had ook ergens iets opgevangen over een bepaalde software waar het evt. binnen winXP zou kunnen.. Maar het is moeilijk te vinden op het net.

Promoter of no cheats and fair play

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Dat lijkt me heel erg stug moet ik eerlijk zeggen omdat je IDE herkenning van schijven via het bios loopt. Wat je eventueel wel zou kunnen doen is in je bios met de hand de parameters van je IDE schijf er in zetten. De bios zal dan bij het opstarten een foutmelding geven maar onder XP als je je schijf er indrukt moet het dan wel lukken denk ik. Maar bedenk wel dat dit _absoluut_ niet goed is voor je IDE schijf. Die zijn namelijk niet gebouwd om gebruikt te worden als hotswap!

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

WhizzCat schreef op 03 December 2002 @ 07:13:
Dat lijkt me heel erg stug moet ik eerlijk zeggen omdat je IDE herkenning van schijven via het bios loopt. Wat je eventueel wel zou kunnen doen is in je bios met de hand de parameters van je IDE schijf er in zetten. De bios zal dan bij het opstarten een foutmelding geven maar onder XP als je je schijf er indrukt moet het dan wel lukken denk ik. Maar bedenk wel dat dit _absoluut_ niet goed is voor je IDE schijf. Die zijn namelijk niet gebouwd om gebruikt te worden als hotswap!
Toch zijn er dacht ik van die speciale hotswap-rack-dingen voor IDE-harddisks waarmee je in 2k en XP kan swappen dacht ik.. dus eigenlijk zou het met handmatig aansluiten ook moeten kunnen... Maar misschien dat je bij zo'n bay speciale drivers oid krijgt

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:23

Wimmel

Hello

Hotswapping wordt ondersteund bij serial-ata, bij gewone ide disken moet je dit niet doen.

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

Verwijderd

yakamitsu schreef op 03 december 2002 @ 07:11:
hmmz, ik had ook ergens iets opgevangen over een bepaalde software waar het evt. binnen winXP zou kunnen.. Maar het is moeilijk te vinden op het net.
allereerst moet je hardware het ondersteunen, daarna pas je software en ik ga er niet vanuit dat je hardware het ondersteund...

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

Ik kan mn harde gewoon aankoppelen binnen windows
Dat is geen swappen, laat staan hotswappen ;)

Maar ik zal ook ff bevestigen dat je met IDE alleen kan coldswappen (dus pc uit, hdd swappen, pc weer aan). USB en Firewire kunnen ook soort van hotswappen (is eigenlijk gewoon connecten en disconnecten, omdat je de hdd's dan niet aan een hotswap-capable I/O controller hangt). De enige interfaces die echt hotswapping *kunnen* ondersteunen, zijn SCSI en S-ATA, maar daarvoor heb je dus wel dure hotswap-bays nodig.

日本!🎌

Pagina: 1