Toon posts:

[Switch] stopt na 10 minuten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik woon in een huis met 6 medebewoners. Binnenshuis hebben we een netwerkje liggen. 6 workstations en 1 server dit alles is met een 8 poorts switch ( Amigo ALW 5008) aan elkaar geknoopt.

Het volgende probleem treedt elke keer op:

Bij het aansluiten van de switch werkt alles in eerste in stantie goed. De snelheid is prima en alle workstations zijn zichtbaar. Na ongeveer 10 minuten lijkt het wel of de switch in een soort stanby mode gaat staan en niks is meer mogelijk zowel intern als extern. De ledjes die normaal aangeven of er netwerkverkeer is blijven branden ipv knipperen. Ik heb geen flauw idee wat ik hier aan kan doen.

Wie kan mij helpen? 8)7

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Dat ding is geen switch, maar een switching hub. Die dingen zijn volgens mij zo passief als de tieten en zichzelf uitzetten is er dan ook niet bij. Lijkt me eerder dat een van de clients dit probleem veroorzaakt. Haal alle systemen eens van dat ding af en ga eens testen door ze 1 voor 1 weer aan te sluiten.

de betaler vervuilt

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 22:45

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Of koop een goede switch

Nothing is a problem once you've debugged the code

• Akerboom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07 13:20

Akerboom

Codito, ergo sum

Het is hem gewoon teveel denk ik... heb ik wel eens vaker gehoord met HUBS...
Probeer een echte switch te krijgen of een switching/hub van een echt merk ;)

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Lijkt me erg nuttig als straks blijkt dat het niet aan de hub ligt... Mijn fiets is stuk, koop een nieuwe auto.

de betaler vervuilt

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

TormentoR schreef op 03 december 2002 @ 01:25:
Het is hem gewoon teveel denk ik...
Zo'n ding kan niet denken en/of besluiten dat het hem teveel geworden is. Dat ie er mee ophoudt ligt ergens aan, niet aan het feit dat de HUB opeens een eigen wil heeft gekregen.

Wat zijn dit nou voor loze opmerkingen?

de betaler vervuilt

• Akerboom

Akerboom

Codito, ergo sum

Tja als je toch een rijbewijs hebt... lijkt me logies!

• Akerboom

Akerboom

Codito, ergo sum

GA!S schreef op 03 december 2002 @ 01:27:
[...]

Zo'n ding kan niet denken en/of besluiten dat het hem teveel geworden is. Dat ie er mee ophoudt ligt ergens aan, niet aan het feit dat de HUB opeens een eigen wil heeft gekregen.

Wat zijn dit nou voor loze opmerkingen?
Ik bedoelde dat de HUB intern de hoeveelheid data niet aankan waardoor hij "vastloopt" ... na een reset door de stroom eraf te halen doet hij het weer wel.

HEt is ook maar software met een ebetje hardware... niet bulletproof helemaal niet van z'n B-merk

Verwijderd

TormentoR schreef op 03 december 2002 @ 01:30:
[...]

Ik bedoelde dat de HUB intern de hoeveelheid data niet aankan waardoor hij "vastloopt" ... na een reset door de stroom eraf te halen doet hij het weer wel.

HEt is ook maar software met een ebetje hardware... niet bulletproof helemaal niet van z'n B-merk
Kan niet, een hub is niet intilligent en kan niet denken.

Hij doet het wel of niet.

En "hij doet het niet meer" is een wazig foutmelding.

Kun je niet meer i-netten
Kun je niet meer files kopieeeren of het netwerk?

Heeft ie nog wel zijn ip ? (ipconfig)
kun je pingen (ping ip.adres.van.computer)?
een tracert?
wat zeggen de lampjes op de hub?

Verwijderd

Vage shit idd.
Maar wat er al gezegt is... teveel data verkeer zou het probleem kenne zijn.... als iedereen tegelijk op dat netwerk gaat zitten kloten :/

Verwijderd

Zet er even een andere hub of switch tussen en kijk of je hetzelfde probleem houdt.

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het klinkt als een hardware probleem met de switch of een client probleem die de switcht. Probeer het eens met 2 clients en kijk dan of het netwerk na 10 minuten nog werkt. Of probeer het anders eens zonder client en kijk of de switch het na 10 minuten nog begeeft.

Heb je geen handleiding waaruit je kan opmaken wat de knipperende lampjes betekenen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk niet dat het aan de hoeveelheid data kan liggen. Met alleen een beetje surfen stopt ie er ook na 10 min mee. Op dit moment heb ik iedereen behalve mijzelf los gekoppeld. Tot nu toe doet ie het nog steeds.

De led's per poort geven aan of er een correcte verbinding is (branden allemaal= goed) De volgende led geeft aan of er data verkeer plaars vindt door een poort van de switch. In eerste instantie knippert dit ledje dus ook. Maar na een minuut of 10 gaat het led je volbranden en als dat zo is staat de switch op een of andere manier in een soort stanby modus.

Ik verwacht zelf dus dat het een client is die de switch uitzet, maar hoe kan dat en wat moet ik er aan doen?

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Verwijderd schreef op 03 december 2002 @ 15:04:

Ik verwacht zelf dus dat het een client is die de switch uitzet, maar hoe kan dat en wat moet ik er aan doen?
De instellingen van die client eens nakijken. Soms willen netwerkkaarten niet helemaal goed auto-sensing doen in combinatie met een HUB. Vaak wil het helpen om het GEHELE netwerk (de clients dus) hard op 10 OF 100 MBit UTP in te stellen.
Zoek even uit hoe de netwerkkaarten op alle clients staan ingesteld en probeer of alles niet gewoon op 100MBit kan.

de betaler vervuilt

Verwijderd

1 kapotte poort of 1 kapotte nic kan de handel ophangen bij een hub.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er nu zeker van dat een van de clients het probleem veroorzaakt. Dit lappie werkt met een silicom 10/100 mbit fast ethernet cardbus(autosensing) Kan ik alleen die vast zetten op 100Mbit of moet dan alle clients op 100 Mbit. Ik heb zelf een simpel 10/100 mbit realtech kaartje en die werkt prima. Als alleen dat lappie op 100 Mbit moet moet dit dan op half of full duplex?

tot zo ver allen bedankt. :*)

Verwijderd

Topicstarter
Als 1 van de poorten stuk zou zijn dan moet het toch ook niet mogelijk zijn om met mijn eigen client te kunnen werken. Of is het zo dat als de desbetreffende poort gebruikt wordt dan dan die switch er mee ophoud?

Verwijderd

Topicstarter
lappie op 10Mbit half duplex gezet voor als nog werkt het weer.

case closed.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

You are welcome :+

Komt vaker voor, vooral bij switching hubjes.

de betaler vervuilt

Pagina: 1