Toon posts:

harde schijf/ formatteer probleem HELP! PLEEZZ

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey

Ik zit met een groot probleem.})

Ik heb een 80gb harde schijf met daarop windows XP geinstalleerd
nu ging ik windows xp opnieuw installeren maar dat ging niet omdat schijf C:
niet geformatteerd kon worden.:(
Ik heb partition magic 8.0 geinstalleerd om van die ene schijf, 2 partities te maken
en dat was gelukt ik heb nu schijf C: en schijf F: toen ging ik Windows XP opnieuw installeren en dat was ook gelukt de nieuwe installatie staat nu op schijf F: maar op schijf C: staat de oude winXP en die wou ik nou juist kwijt dus ging ik schijf C:
formatteren (NTFS) eerst ging t niet omdat ik bij t opstarten de keuze uit maar liefst
2 besturingssystemen nml de oude winXP en de nieuwe winXP en hij startte op met de oude winXP nadat ik opnieuw had reboot en de andere (nieuwe) winXP had gekozen op schijf F: wilde ik alsnog schijf C: formatteren hij ging formatteren maar op t eind zei de computer "kan het formatteren niet voltooien" toen ik respectievelijk Start/Deze Computer/C: aanklikte kreeg ik de volgende melding;
"de schijf in station C: is niet geformatterd, wilt U de schijf nu formatteren"
en natuurlijk kon hij de schijf weer niet formatteren.
ik vind dit heel erg klote en hoop dat iemand van jullie mij dit kunnen uitleggen hoe ik dit probleem op kan lossen.

Alvast heel erg bedankt en mischien kan ik de volgende keer iets voor U betekenen

Met vriendelijke groet

Oz

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Welom op GoT !

Neem aan dat je dus eigenlijk 1 nieuwe partitie wilde met 1 xp versie.

De simpelste oplossing is dan om met Partition Magic de 2e partitie te verwijderen en daarna de ruimte die er over is weer samen te voegen met partitie 1.

Daarna kun je tijdens de installatie van XP ook de eerste partitie laten verwijderen en een nieuwe aan laten maken. That should do the trick.

Enne, in je eerste post mag je altijd groeten, daarna geloven "we" het wel :) :)

[ Voor 7% gewijzigd door Guardian Angel op 03-12-2002 01:15 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
maar dan heb zit ik met een voor een deel ongeformatteerde partitie + een geformatteerde partitie die kun je dan toch niet samenvoegen

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem nu kunnen formatteren maar niet als NTFS-formaat maar als FAT-32
maakt t wat uit dat de ene partitie NTFS en de andere FAT-32 is
ik bedoel ze ondersteunen allebei winXP

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op 03 December 2002 @ 01:23:
ik heb hem nu kunnen formatteren maar niet als NTFS-formaat maar als FAT-32
maakt t wat uit dat de ene partitie NTFS en de andere FAT-32 is
ik bedoel ze ondersteunen allebei winXP
Dat maakt niet uit. Je kunt achteraf altijd de FAT32 partitie omzetten naar NTFS.

En nog een tip: als je 2 berichten na elkaar post kun je beter het eerste bericht editten met het editknopje (met dat potloodje) in het betreffende bericht. Scheelt weer wat ruimte.

In elk geval, het werkt bij je, daar gaat het om.

Realiseer ik me zelfs ook nog dat het een sotware probleem is wat dus in WOS thuishoorde.

Nou ja, goed idee om na de format en installatie ook even de FAq hier te lezen :)

[ Voor 40% gewijzigd door Guardian Angel op 03-12-2002 01:31 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Het had allemaal wat sneller kunnen gaan als je effe met dat oude proggie(fdisk) van msdos te werk ging. Hier kun je simpel effe je schijfje indelen en vervolgens gewoon de xp setup starten. Die helpt je verder met formateren.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem nadat ik m FAT-32 heb geformatteerd, NTFS geformatteerd ging goed hij ging daarna wel weer winXP installeren maar ik kon de andere partitie wel normaal als NTFS formatteren en nu kom ik hier en krijg ik zeer goede reacties op mn post
Bedankt iedereen deze plek ruled!!!!!!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Welkom op GoT :)

ja, dit hierboven is een linkje

Omdat jouw topic een compleet foute titel heeft, raad ik je aan om de FAQ nog eens goed door te nemen wat wel en wat niet is toegestaan hier op GoT. Daarnaast is jouw vraag ook betrekkelijk makkelijk te beantwoorden door gebruik te maken van enig inzicht, logica en getweak. Vandaar dat ik hem dicht doe met het sluitbericht: /basic
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.