De enige echte....
hebbie de asdlmodem als default_router ="ip" in je rc.conf gezet ?
zelf een ip kiezen kan ook handig zijn!
als je je bak wilt gebruiken als firewall dan moet die telindus router geen NAT doen want dan heeft het geen zin meer !
zelf een ip kiezen kan ook handig zijn!
als je je bak wilt gebruiken als firewall dan moet die telindus router geen NAT doen want dan heeft het geen zin meer !
Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad
Ok dat is nu opgelost, maar nu het volgende ik kan mijn internet niet delen. Ik heb mijn kernel gecompiled als voor de chello verbinding maar dat doet die dus niet..
Dan gaat mijn internet van de fbsd ook eraf. En als ik naar buiten probeer te pingen zegt die permission denied..??
Iemand?
Dan gaat mijn internet van de fbsd ook eraf. En als ik naar buiten probeer te pingen zegt die permission denied..??
Iemand?
De enige echte....
Wat wil je nu precies 
Je hebt een router, maar je wilt via een FreeBSD systeem je internet delen met andere PC's.
Is dat niet wat dubbelop.
Maar goed, de klant is koning
wat zijn momenteel je instellingen qua IP adressering enzo.
Je hebt een router, maar je wilt via een FreeBSD systeem je internet delen met andere PC's.
Is dat niet wat dubbelop.
Maar goed, de klant is koning
wat zijn momenteel je instellingen qua IP adressering enzo.
ok ik heb nu een router, maar dat vind ik dus niet zo veilig dus wil ik graag tussen de router en clients een fbsd bak aan hangen. Maar ik kan mijn verbinding alleen niet delen. Kan ik trouwens met dezelfde manier om chello te delen ook voor tweakdsl gebruiken? Of moet ik dan anders de kernel compilen?
De enige echte....
Verwijderd
Ik zou opteren voor een bridging firewall.real-0ne schreef op 04 december 2002 @ 10:04:
ok ik heb nu een router, maar dat vind ik dus niet zo veilig dus wil ik graag tussen de router en clients een fbsd bak aan hangen. Maar ik kan mijn verbinding alleen niet delen. Kan ik trouwens met dezelfde manier om chello te delen ook voor tweakdsl gebruiken? Of moet ik dan anders de kernel compilen?
Het ligt gewoon aan die router
maar nu heb ik het al opgelost..
Maar het enige wat me niet zint is dat die telindus modem/router van mij alles poorten dicht gooit. Dus ik kan niet meer van buitenaf connecten met ssh. Is er een manier om te zeggen tegen die router dat hij alle poorten open moet gooien?
Maar het enige wat me niet zint is dat die telindus modem/router van mij alles poorten dicht gooit. Dus ik kan niet meer van buitenaf connecten met ssh. Is er een manier om te zeggen tegen die router dat hij alle poorten open moet gooien?
De enige echte....
gooi de router er tussenuit ofzo...
ik weet niet wat voor verbinding tweakdsl gebruikt maar ik mag aannemen dat het ook via FreeBSD mogelijk is om te verbinden..
ik weet niet wat voor verbinding tweakdsl gebruikt maar ik mag aannemen dat het ook via FreeBSD mogelijk is om te verbinden..
jaa jaa jaaa
Bridging Firewall VS Routing Firewall
[rml][ BSD] kleinste install met bridging en PF included[/rml]
schop die topics dan ook maar nieuw leven in !
ehhm kan dat ding portmapping ?real-0ne schreef op 04 december 2002 @ 20:22:
Het ligt gewoon aan die routermaar nu heb ik het al opgelost..
[ Voor 38% gewijzigd door xychix op 05-12-2002 06:56 ]
Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad
Ja dat ding kan wel port mappen..xychix schreef op 05 december 2002 @ 06:55:
[...]
jaa jaa jaaa
Bridging Firewall VS Routing Firewall
[rml][ BSD] kleinste install met bridging en PF included[/rml]
schop die topics dan ook maar nieuw leven in !
[...]
ehhm kan dat ding portmapping ?
dat heb ik gedaan en dat doet die ook maar als ik van buiten af met ssh wil connecten naar mijn fbsd bak dan moet ik wel 10 keer proberen om verbinding te krijgen..:?
Hij doet het soms en soms niet..
De enige echte....
Verwijderd
Wat denk je van een soort Defserver (default server) dan kun je al het verkeer laten doorstromen naar je firewall, misschien iets in te stellen in de router?
hier iig wel.. iets met defserv.
hier iig wel.. iets met defserv.
hoe werkt dat tweakdsl eigenlijk?
ook met zo'n alcatel speedtouch modem?
dan zou ik SIP_Spoof gebruiken..
ook met zo'n alcatel speedtouch modem?
dan zou ik SIP_Spoof gebruiken..
Pagina: 1