Goedenavond mede freaks
Ik heb een probleem, ik zal eerst het een en ander uitleggen.
defenitie:
Ik heb mijn internet via @home (werkt goed) ik heb een windows NT4 server met daarop servU ftp, IIS 5 etc etc. Wanneer ik voreger op netwerkomgeving klikte zag ik een aantal computers van mede @homers die niet op mijn netwerk zaten, maar gewoon geen beveiliging gebruikte. Deze poorten heeft @home onlangs dinhtgezet.
probleem:
Ik wil met een maat van me (hij zit op een ander subnet) shares delen, dus onder andere poort 139 moet doorgemaped worden. Helaas dit gaat niet werken die heeft @home dichtgezet. Mijn ROuter is Winroute Pro 4.nogwat. Nu wil ik dus het volgende :
J3r03n 139 => 8139 =======internet========= 8139 => 139 Roy
en natuurlijk ook andersom:
Roy 139 => 8139 ============internet===== 8139 => 139 Jeroen
Hoe gaat ik dit voor elkaar spelen?
ALvast bedankt voor de reaktie
Ik heb een probleem, ik zal eerst het een en ander uitleggen.
defenitie:
Ik heb mijn internet via @home (werkt goed) ik heb een windows NT4 server met daarop servU ftp, IIS 5 etc etc. Wanneer ik voreger op netwerkomgeving klikte zag ik een aantal computers van mede @homers die niet op mijn netwerk zaten, maar gewoon geen beveiliging gebruikte. Deze poorten heeft @home onlangs dinhtgezet.
probleem:
Ik wil met een maat van me (hij zit op een ander subnet) shares delen, dus onder andere poort 139 moet doorgemaped worden. Helaas dit gaat niet werken die heeft @home dichtgezet. Mijn ROuter is Winroute Pro 4.nogwat. Nu wil ik dus het volgende :
J3r03n 139 => 8139 =======internet========= 8139 => 139 Roy
en natuurlijk ook andersom:
Roy 139 => 8139 ============internet===== 8139 => 139 Jeroen
Hoe gaat ik dit voor elkaar spelen?
ALvast bedankt voor de reaktie
Modbreak
Graag niet meer je naam onderaan elke post zetten.
Zie hier waarom niet.
[ Voor 15% gewijzigd door Koffie op 03-12-2002 09:16 ]