Toon posts:

Laptop.

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Weesch gegroet allen.. 'k Weet niet of 't hier hoort (n00b), maar kzag meer laptop-topics, dus..

Goed.. ik ben van plan om zeer binnenkort een laptop aan te schaffen. Opzich geen probleem natuurlijk :), echter zijn er me wat teveel om uit te kunnen kiezen.
So.. als jullie nou tips hebben, van welke absoluut niet te nemen, welke echt niet te filmen goed zijn, etc. etc., hoor ik dat graag. Ik heb E2268.90 te besteden (Fl.5000,-).
Eventueel zou je erbij kunnen vertellen waarom nou die laptop, en niet net die andere.

Misschien is 't handig om ff wat info te verschaffen wat ik ermee wil doen.
Ik zal de laptop gebruiken voor o.a. design, d.i. corel/adobe-graphic suits, zowel muziek maken als luisteren, internet/IRC, af en toe wat games (die ik dan natuurlijk goed wil kunnen spelen, dus goede 3d-kaart vereist ;)), en de standaard desktop-dingen. Misschien kan dit topic m'n koopbeslissing vergemakkelijken.. 't gaat immers om awful lot of money... :X

Misschien kunnen jullie me wat tips geven :)

Bvd.

Verwijderd

www.tweakers.net/pricewatch

Kom je toch wel uit :?

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:51

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Neem (zeker als aspirant-n00b) een ding met veel garantie. Let er ook op dat bijvoorbeeld veel van die Aldi zooi niet eens een mobiele processor heeft, dus gewoon 70w aan warmte in je schoot staat te gieten.

Ik zou persoonlijk gaan voor een Dell, mooi, snel, sterk en redelijk betaalbaar. 3jaar onsite erbij en je hebt er 3 jaar plezier van.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Verwijderd

kijk een bij computertotaal of pcm voor notebook tests...

2 goeie zijn bv.
promedion 5600
asus l3800
voor specs moet je maar zoeken

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:10

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik denk dat je met wat reviews, google en de pricewatch een heel eind komt...

Ik vind het een beetje nutteloos om hier een heel topic voor te openen...

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:29

Shunt

Boe

ik heb goede ervaringen met de promedion 5600 zit btw een radeon 9000 kaart je in }) mega strak die combie :D
mare als hij als een vervanging voor workstation moet dienen is deze perfect
als je hem echt als mobile pc wil gebruiken neem dan een 2e acu bij ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik vraag me af wat de mensen hier aanraden. Niet wat de pricewatch en google me aanraadt.. :)
Overigens vertelt de pricewatch me alleen de prijs, en die boeit me niet, als 't maar binnen die E2268.90 blijft.

Maargoed, misschien zijn er anderen die me niet meteen 'utfs' aanraden :p

Verwijderd

Wat d88 we van die Aldi-lap?

Verwijderd

Topicstarter
Shunt schreef op 02 december 2002 @ 23:58:
ik heb goede ervaringen met de promedion 5600 zit btw een radeon 9000 kaart je in }) mega strak die combie :D
mare als hij als een vervanging voor workstation moet dienen is deze perfect
als je hem echt als mobile pc wil gebruiken neem dan een 2e acu bij ;)
Thnx, kzal 't bekijken :)

Verwijderd

Topicstarter
Mja, sommige aldi-systemen zijn best ok, maar als 't op laptops aankomt lijkt 't me verstandiger om een beetje meer high-end hardware aan te schaffen, is it not?

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:29

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 03 December 2002 @ 00:01:
[...]

Mja, sommige aldi-systemen zijn best ok, maar als 't op laptops aankomt lijkt 't me verstandiger om een beetje meer high-end hardware aan te schaffen, is it not?
aldi verkoopt gewoon promdedion notebooks en die komen weer van een andere maker af :P
promedion maakt zelf btw geen laptops :D
mare een laptop zou ik gewoon bij een normale winkel kopen :P en met flink wat garantie

de echte makers van de promedion 5600 http://www.eurocom.ca/ ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Shunt op 03-12-2002 00:09 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
Shunt schreef op 03 december 2002 @ 00:05:
[...]

aldi verkoopt gewoon promdedion notebooks en die komen weer van een andere maker af :P
promedion maakt zelf btw geen laptops :D
mare een laptop zou ik gewoon bij een normale winkel kopen :P en met flink wat garantie

de echte makers van de promedion 5600 http://www.eurocom.ca/ ;)
Dope, ik heb 't genoteerd :P

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Promedion is ook NIET hetzelfde als Medion. Hoewel sommige laptops bij beide weer WEL van Clevo komen. Zo ook met de Duitse Gericom variant.

de betaler vervuilt

Verwijderd

Topicstarter
Zie je wel dat ik meer heb aan de tweakerts hier, dan aan een search op google of de pricewatch :D

Verwijderd

bij de aldi hebben ze een hele mooie

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-08 12:03
Ik heb zelf erg goede ervaringen met de Fujitsu-Siemens Lifebooks, maar de Amilo-serie is denk ik wel wat voor jou. Ik weet alleen niet wat ze kosten, maar het is wel mooi en goed werkend spul.

Fujitsu-Siemens Amilo A
Fujitsu-Siemens Amilo D .

Btw beide hebben een ATI Radeon aan boord....

[ Voor 44% gewijzigd door Clueless op 03-12-2002 00:51 . Reden: Toevoeging ]

I Don't Know, So Don't Shoot Me

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Beetje afhankelijk van je wensen, maar ik zou persoonlijk kiezen voor: Toshiba, Dell of Compaq. In die volgorde.
Toshiba: degelijke notebooks, goede ervaringen, stevig, accu gaat behoorlijk lang mee, prima garantie.
Dell: idem, alleen net iets minder degelijk dan Toshiba.
Compaq: iets degelijker spul dan Dell, maar iets minder makkelijk met upgraden, duurder qua onderdelen.

Neem je van een van deze 3 fabrikanten een notebook met 3 jaar garantie dan heb je er geen omkijken meer naar en ben je verzekerd van 3 jaar prettig werken met goede service en aanspreekpunten mocht het mis gaan.

Wil je meer "bang for the buck" dan kun je gaan kijken naar Fujitsu, Asus, Sony (leuk die Vaio, maar o zo kwetsbaar spul).

Wil je echt het meeste waar voor je geld, kun je zelf practisch net zo veel als de gemiddelde telefonische helpdesker en heb je alleen fabrieksgarantie nodig bij problemen dan kun je nog gaan shoppen voor de top modellen van Gericom, Acer, Promedion en aanverwanten.

de betaler vervuilt

Verwijderd

Topicstarter
Danku, Danku, Danku :)

*noteert info*

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-08 22:00

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Als je interesse hebt voor zo'n Aldi ding mag je woensdag ergens voor de deur gaan liggen..... http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_49/OFF01.HTM
Zijn best leuke specs, maar geen idee hoe betrouwbaar zo'n ding is. Hij blijft met 1699 euro iig ruim onder je fl 5000,-
wat korte specs:
Pentium 4 2,54GHz
nVidia Geforce 4 440 Go 64 MB
DVD-player/CD-RW-brander
USB 2.0, Firewire, LAN, modem,

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Tja, je prijsklasse is een erg populaire. Je hebt echt een enorme berg keuze. Ik denk dat het belangrijk is om voor jezelf te bepalen wat je belangrijk acht.
Voor dat geld heb je een erg complete mid-range van de bekende merken met ruime garantie, veel geheugen, een cd-r/dvd combo, extra accu etc. etc. Alleen zul je het dan moeten doen met iets mindere specs aan beeldschermformaat en videokaart. Je zult dan voor een karige variant van een beter model moeten kiezen, of naar andere merken kijken.

de betaler vervuilt

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 21:23
Tja, het is eigenlijk heel simpel.. Deze keuze moet je toch zelf maken. Iedereen heeft hier een andere mening, en een andere voorkeur, dus daar kom je toch nooit uit. (dan kun je net zo goed in de pricewatch alle laptops bekijken).

Maak voor jezelf gewoon eerst je eisen en wensen duidelijk, lees wat reviews, en zoek naar problemen met bepaalde type laptops.. Dan kom je er wel uit..

succes.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.