Toon posts:

Gigabyte ga-bx-2000

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn mobo herkent mijn p233 niet maar zegt dat 't een 200 is.
Ik heb het mobo gekregen en een 233 erop gezet.
een p2 400 geeft alleen maar fout meldingen.
Is 't mobo alleen geschikt voor 100fsb zodat de 233-66fsb lager geklokt wordt? 8)7

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:11

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Gokje: de eerste Klamath P2 CPU's hadden geen multiplier lock. Het kan dus zijn dat jouw mobo op 3.0x staat, waardoor op 66MHz FSB je op 200MHz uitkomt. Mbt die instabiliteit met de 400MHz... zou het kunnen dat er PC-66 geheugen op zit en het niet een 100MHz FSB wil trekken?

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
het gekke is als ik de p2 400 gebruik moet ik het mobo voor aanzetten en snel met de aan/uit schakelaar hem heel even schrikken dan pas start hij op zonder fout meldingen.
Waar zou dit aan kunnen liggen?Is het mobo eigenlijk bedoelt voor de Celeron.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:11

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 03 december 2002 @ 00:05:
het gekke is als ik de p2 400 gebruik moet ik het mobo voor aanzetten en snel met de aan/uit schakelaar hem heel even schrikken dan pas start hij op zonder fout meldingen.
Waar zou dit aan kunnen liggen?Is het mobo eigenlijk bedoelt voor de Celeron.
Absoluut niet alleen- dit is een van de laatste BX mobo's, de latere revisies kunnen iig alles aan wat op Slot-1 formaat verschenen is en met de juiste convertors ook So370 CPUs. Met recht naast de MSI-BX Master (6163), Asus P3B-F en Abit BE6-II een klassieker :7

Dat 'schrikken' met de schakelaar is absoluut NIET bevorderlijk voor PSU, mobo of andere delen en is NIET aan te raden. Heb je de standaard procedure geprobeerd, CMOS resetten etc? En de boel 'kaal' (dwz alleen mobo, CPU en mem) proberen te booten?

Oslik blyat! Oslik!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De titel is veel te beknopt en de inhoud van jouw openingspost getuigt niet van hoog niveau. We weten niet of je überhaupt wel enig idee hebt van het bestaan van de Multiplier en of deze wel goed staat ingesteld. En de kreet "alleen maar fout meldingen" zegt zoveel.. Wélke foutmeldingen? Gooi deze door Search/Google en doe er je voordeel mee. Verder lijkt me ook echt de moeite waard om de handleiding/specs van de moederbord van Gigabyte site te trekken en aandachtig door te nemen ;)

Zie verder de Technische PMG FAQ voor achtergrondinformatie over FSB en multipliers en check ook de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter onderaan op de FAQ, mocht je nog steeds hinder ondervinden aan vastlopers :)

[ Voor 6% gewijzigd door BalusC op 03-12-2002 07:03 ]

Dit topic is gesloten.