Alcatel Speedtouch 510i DHCP Spoof of Nat

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-06 14:23
Ik heb op de CD gezien van kpn dat er nog 3 configuraties op staan namelijk eentje voor DHCP Spoof , PPTP Modem , NAT Router en IPCP

Nu heb ik geprobeerd om met m`n router een verbinding te laten maken en dan m`n server er achter en dan internet delen. Maar dit werkt alleen als ik zowel op de router als op de server nat aan zet. Als ik het op een van de 2 aan of uitzet werkt het niet meer. Nat achter Nat is ook niks dus dat is geen oplossing.

Wanneer ik de PPTP config gebruik (dan wordt het een gewone modem) en kan ik met m`n server inbellen bij zon met behulp van een vpn verbinding en dit delen met m`n server.

Wanneer ik de SPoof Config gebruik ( lijkt het in het begin niet te werken maar na even wachten werkt het als nog ?) Maar toch loopt dit niet helemaal lekker

Nu is mijn vraag is er iemand die mij kan vertellen waarom , ik geen gebruik kan maken van m`n server NAT als m`n router in NAT modus staat. Ook niet als ik nat uitschakel in de router.

Dit zou naar mijn menig wel moeten kunnen werken. (met de juiste route entries)

En kan ik zomaar verschillende configuraties in m`n router zetten , zonder al te veel problemen (tot nu toe gaat het goed;-) )

Het enigste wat ik namelijk wil

Is ADSL aan m`n ene netwerk kaarten en LAN op de andere netwerkkaart van m`n server , en dan op deze server Proxy draaien en URL Filtering Software.
Zonder dat ik m`n m`n server in hoef te bellen..

Let op ik heb Multi PC Modem , maar in nat modus werkt het dus NIET

Iemand Tips ??

Plaatje http://www.speedtouchdsl.com/download510.htm

• raymonvdm
KICK KICK KICK

Mischien iemand die me kan helpen , ???

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:18
Hoi,

Ik heb dit vorige week nog geconfigureerd bij een klant van ons, het makkelijkste is het om deze op dhcp spoofing te laten staan. Onderneem dus de volgende stappen. Hang het modem aan je PC, configureer dhcp spoofing, probeer of je kunt internetten. zo ja ga dan naar via je webbrowser na 10.0.0.138 (waarom je daar nog bij kunt is mij een raadsel aangezien je een public ip aan je nic hebt hangen dan moet je even naar dhcp gaan om je lease te deleten, deze gaan namelijk op mac adres en hij deeld er maar 1 uit, en dat op het mac adres van je nic en niet van je router) trek de stekker los hang je router erin en deze krijgt aan de WAN kant een jou publieke IP, NAT aanzetten in de router en internetten maar. :)

• raymonvdm
Maar ik wil juist dat m`n modem gaat NAT en en niet m`n server ;-(

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:18
dat kan niet

Verwijderd

Er kan een boel, In de opstelling als jij omschrijft kan dat idd niet.

• raymonvdm
Het kan dus wel het is me inmiddels gelukt , zie andere topic

Wie kan me helpen met het configureren van m`n ADSL modem
Pagina: 1