Browseproblemen met Planet?

Pagina: 1
Acties:

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Topicstarter
Ligt het nou aan mij of is er de laatste tijd(en) weer wat aan de hand met Planet?

Als ik bijv de link van GoT wil hebben kom ik soms wel op GoT, dan opeens op een Wanadoo site, dan opeens weer een 404 error...verzin het maar en ik zie het.

Ik heb wel al een paar maanden geleden mijn Alcatel Router "ge-upgrade" >:) naar de Pro versie (ding fungeert nu dus als gateway) en ervoor gezorgd dat de DNS servers van Planet ook netjes in mijn IP stacks staan.

Toch gebeuren echt de vreemdste dingen.

Zijn er anderen met ditzelfde probleem?

Ook heb ik sinds kort meldingen van mijn browser (IE6 met SP1) dat er errors in pagina's zouden zitten (die er tot voor kort niet in zaten). Meldingen zoals " unterminated string constant" of dat soort vreemde dingen.

Help? :?

specs | 3360wP met SE3000

Verwijderd

Planet heeft al een maand ofzo problemen met hun DNS server, gebruik gewoon een andere DNS server.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:33
ik heb nergens last van met planet.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
Het eerste probleem lijkt idd op een DNS gerelateerd iets. Net weer..ik zie 2 replys op mijn vraag, klik de link aan en kom op een soort wehkamp achtige site !. Doe ik een refresh krijg ik doodleuk de melding dat de pagina niet bestaat. Na 14x klikken doet ie het pas weer.
Ik dacht zelf in 1e instantie dat het een cachingprobleem bij mij was, maar opschonen offline content hielp (natuurlijk) nix.

Welke andere DNS kan ik dan gebruken? Ik heb nu 195.121.1.34 en 195.121.1.66 in gebruik.

En wat is dat gedoe met die foutmeldingen? Is dat soms ook daaraan gerelateerd??

Verwijderd

gebruik die van mij maar, die werken prima
213.239.157.111 en 213.239.157.112

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
en van wie zijn die? Shockmedia? Is that you :)

Ik zal ze eens proberen.

Maar eh...dat met die browser errors....gerelateerd aan het DNS verhaal of nietum?

[update]
Schijnbaar niet wan tik heb ze nog steeds :'(

[ Voor 71% gewijzigd door Tallguy op 02-12-2002 23:45 ]

Verwijderd

bij mij geen problemen met planet: adsl lite met usb modem voor isdn. heb btw nooit de dns oid veranderd

Verwijderd

Tai-Pan schreef op 02 December 2002 @ 23:42:
en van wie zijn die? Shockmedia? Is that you :)

Ik zal ze eens proberen.

Maar eh...dat met die browser errors....gerelateerd aan het DNS verhaal of nietum?
Probeer 't uit zal ik zeggen, merk je snel genoeg. :)

Dat je sommige sites niet kunt bereiken of ineens een andere site krijgt dan die je hebt ingetypt zijn in ieder geval wel DNS fouten.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:33
Probeer eens een andere browser. (Je) IE is gewoon ziek.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
maar jij het Lite en dus geen Alcatel router. jij krijt je DNS meuk dus toegewezen. Ik heb het moeten inkloppen omdat mijn router nu als gateway dient en ik dus een statisch IP address heb genomen. Dan moet je ook wel DNS servers invullen voor de Name Resolving.

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
Ziek ja, da's duidelijk. Ik vermoed dat een van de fixes weer eens wat heeft vernaggelt, want tot 2 weken geleden deed alles het nog okidoki. Zal er wel eens mee stoeien.

Tot nu toe nog geen shit gehad met pagina's die opeens niet meer gevonden worden. Thx dude! :)

Verwijderd

Bel planet, dan zullen ze je zeggen dat ze al een maand problemen hebben en dat ze er mee bezig zijn. Net als ze bij een aantal klanten van mij deden.... :(

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
En wat staat er op de site van Planet?

"02-12-2002 12:36 uur. Lokale storing Utrecht
Door een storing zijn websites niet bereikbaar/kunt un iet inloggen in enkele gebieden in de regio Utrecht als u verbonden bent via ADSL. Onze excuses voor dit ongemak. Wij stellen alles in het werk om de storing zo snel mogelijk op te lossen. Wanneer de storing is opgelost kunt u dit lezen op onze internetpagina onder de rubriek Klantenservice bij "actuele mededelingen & storingsmeldingen".

Waarom staat er nou niks over die DNS problemen? Ik heb er last van maar ze laten dat soort dingen niet horen. Ik heb echt sterk de indruk dat de service van Planet niet meer is wat het was.

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
Hmmm....toch weer last van " pagina niet gevonden" ok al heb ik jouw DNS adressen in gebruik DeLaNo

Verwijderd

Dan heeft het echt te maken met je instellingen, ik gebruik die zelf ook en heb nergens geen problemen mee... :)

Heb je wel even opnieuw verbinding gemaakt trouwens? Je kunt DNS servers niet on-the-fly aanpassen... ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2002 23:58 ]

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
nwe DNS adressen erin gedouwd en link disabled en enabled. Meer zou niet hoeven. (Draai onder XP)

[ Voor 10% gewijzigd door Tallguy op 03-12-2002 00:08 ]

Verwijderd

Hmmm, heb je soms een firewall draaien? Welke sites kun je zoal niet bereiken?

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
GoT onder andere. Heb de onbaord van XP en die van PC-Cillin. Maar ik denk dat ik al wat verder ben opgeschoten. In PC-CILLIN2002 zit een web blokker en nu ik die heb uitgezet werkt alles opeens weer vlekkeloos. Eens kijken wat ie doet als ik 'm weer aanzet.

Verwijderd

Met GoT heb ik dat ook wel eens, maar dat heeft niets met DNS servers te maken, maar dat GoT soms problemen heeft. :)

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
Lijkt wel van invloed, maar ben er nog niet 100% zeker van. Ik laat 'm voorlopig ff uit en ga nu maffen.

Pagina: 1