Toon posts:

On board audio en Geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal

Ik wil een nieuwe computer kopen
maar heb eerst nog een klein vraagje

als de moederbord on board audio is, moet je er dan nog
een geluidskaart bijkopen omdat het geluid anders te slecht is?

het gaat om deze 2:
Asus A7V333 moederbord on board audio
SB Live Audigy 1394 OEM

of is dit verschil te klein en maakt het niets uit of je
er nog een geluidskaart bijkoopt?

thx

Verwijderd

Ik zou er een aparte geluidskaart bij kopen.
Voordelen daarvan zijn Optical out en beter geluid

Verwijderd

Dat is echt nergens op gebaseerd, mijn ac97 sound (en dat schijnt het meest crappy te zijn)doet het perfect. Waarom zou je al een nieuwe geluidskaart kopen, voordat je het eerst hebt aangehoord?

Ok als je weer wat verder gaat, met bewerken, bass, enz. Dan zou ik wel een geluidskaart apart kopen. Omdat het gewoon wat helderderder klinkt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 December 2002 @ 22:50:
Dat is echt nergens op gebaseerd, mijn ac97 sound (en dat schijnt het meest crappy te zijn)doet het perfect. Waarom zou je al een nieuwe geluidskaart kopen, voordat je het eerst hebt aangehoord?

Ok als je weer wat verder gaat, met bewerken, bass, enz. Dan zou ik wel een geluidskaart apart kopen. Omdat het gewoon wat helderderder klinkt.
HAHA eerst zeg je dat het nergens op gebaseerd is en de volgende regel spreek je jezelf alweer tegen :)

Verwijderd

gwoon je onboard sound aan horen en als je het niets vindt er een geluids kaart bij steken...

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:02
Ik moet het met Bramage eens zijn, Optical In/Out is iets wat bij de On-board geluidskaarten nog steeds ontbreekt, maar in veel gevallen wel wenselijk is. Ook is het gehele digitale subsysteem bij de meeste geluidskaarten beter dan bij onboard. Bij bijvoorbeeld de Audigy is het ook zo dat ie Dolby kan decoden en dat een hoop dingen hardwarematig gaan in tegenstelling tot de onboard wat ook nog wel eens een aanslag wil doen op de processor (ook al maakt dat bij de huidige processors niet zo veel uit).

Het is maar precies waar je voor gaat, het geluid dat uit onboard komt is wat dat betreft al lang niet slecht meer, maar het geluid uit bijvoorbeeld de Audigy is wel beter...

* Clueless is ook van onboard AC97 naar een Live! gegaan

[ Voor 4% gewijzigd door Clueless op 02-12-2002 23:04 . Reden: Toevoeging ]

I Don't Know, So Don't Shoot Me

Verwijderd

ligt ook aan wat je gaat doen bevoorbeeld als je dvd gaat kijken is beter om een aparte kaart te hebben qua regeling voor je bass en geluids effecten

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:51

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Ik heb ook twee jaar met een crappy onboard chip gedaan (ES-nogwat). Ik deed eigenlijk weinig anders dan gamen en hoewel je met een beetje geluidkaart al snel veel mooier geluid hebt, is er goed te leven met ietsjes minder. Wat ik persoonlijk wel heel vervelend vond dat die chip geen meerdere bronnen tegelijkertijd kon afspelen. Dus ik hoorde bijvoorbleed geen ICQ binenekomen als ik aan het gamen was of een deuntje op had staan.

Een paar weken geleden toch mar overgestapt op een audige player en ik moet zeggen :9~ . Kortom, wat wil jezelf?
Pagina: 1