Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[glasvezel] hoe kom ik er aan, en zelf lassen, kan dat?

Pagina: 1
Acties:
  • 326 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-11 16:52

Martijn02

/* No Comment */

Topicstarter
Het gaat niet echt om een casemod, meer om een kamermod eigenlijk, maar hier zijn vast mensen die het weten.

Ik ben namelijk mijn kamer die om mijn case heen zit wat aan het modden, ik heb een ander bureau gemaakt en de ruimte onder mijn hoogslaper is nu leeg en daar heb ik een slaapbankje neergepleurd. Nu wil ik onder mijn bed zo'n sterrehemel effect maken, en dat dacht dat te doen met van die glasvezeldraadjes, die naar een centraal lampje lopen in een kastje met een draaiend kleurenfiltertje ervoor.

Dat brengt me op vraag 1: Als ik het zelf maak, hoe kom ik dan aan (veel) glasvezeldraadjes, zonder dat ik daar een euro de meter voor betaal

Nou heb ik bij Conrad een andere oplossing gezien, eigenlijk wat ik wil, maar dan kant en klaar voor 95 eurotjes, alleen zijn de vezels (ca 100) dan maar 1.5 meter lang, terwijl het kastje aan de korte kant van mijn bed moet staan (hangen) en ik dan een aantal langere en kortere vezels nodig heb. Kan ik als ik een aantal vezels afknip, deze reststukken weer aan andere vezels lassen? en hoe dan?

Je zou gewoon de kopjes van de vezels tegen elkaar kunnen duwen in een stukje krimpkous, maar dat lijkt me niet ideaal... Kan je het smelten of iets dergelijks?

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

Ten 1e is het geen glasvezel maar plasic vezel (optische vezel). Je kan het proberen aanelkaar te smelten al denk ik niet dat het de geleiding van het licht ten goede zal komen. Met een krimpkousje hoef je al helemaal niet te beginnen. Wat je zou kunnen proberen is om de vezels aanelkaar te lijmen met secondelijm. De vezels moet je dan niet knippen maar snijden met een stanleymesje zodat het oppervlakte geheel vlak is, zodoende dat de twee uiteinden goed opelkaar passen als je een heel kleinbeetje lijm gebruikt.

[ Voor 1% gewijzigd door Tentacle1 op 02-12-2002 22:43 . Reden: tievou ]

System specs

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Smelten/lijmen enz is allemaal geen oplossing.
Daardoor tast je het plasticvezel aan waardoor het dof word en het licht drastisch afneemt.

Ben bang voor je dat dit nooit gaat lukken (tenminste in deze optie)

Mijn ouders hebben een sterren hemel. Maar dat wel een lamp en plasticvezel gekocht. Kant en klaar. Koste wat maar dan heb je ook wat.

Verwijderd

als je de vezels maar vlak genoeg afsnijd EN RECHT en je duwt ze dan tegen elkaar en dan een krimpkous je erover .. dan gaat het licht er wel door heen en het verlies zal wel meevallen .. als de vezels maar een doorsnede van >1mm2 hebben wil dit wel (zo zit ook een optische spdif verbinding ongeveer in elkaar !!) als je een vezel afknipt (waar je er joust licht uit wild hebben !!) moet je zorgen dat het uiteinde ruist zo ruw mogelijk is ..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2002 22:57 ]

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-11 16:52

Martijn02

/* No Comment */

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 december 2002 @ 22:55:
... zo zit ook een optische spdif verbinding ongeveer in elkaar !!...
Hmmm da's waar, nog niet eens aan gedacht...

Maar ik zit nog steeds een beetje met het idee dat ik het zelf wil maken, moet lukken volgens mij, alleen hoe kom ik aan die 'optische vezel' ?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Anders doe je het toch anders? pak een plank ter grootte van de onderkant van je hoogslaper, boor daar gaatjes in, en hang in ieder gaatje een lampje va zo'n kerstverlichting snoer. Ik denk dat je met 20 lampjes voor het effect al een aardig eind komt...alleen heb je dan geen kleur, maar is wel sfeervol

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Lethal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-04-2019
Probeer es te zoeken naar glas FIBER

Dat zijn zeg maar de plastic draadjes die je op alle lampjes enzo tegenkomt.

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:27
Wat je ook kan doen is heel veel witte ledjes ophangen. Krijg je ook wel een mooi effect. en als je er dan nog een simpel printje voorhangt kan je ze ook nog langzaam aan en uit laten faden.

Verwijderd

die optische vezeltjes kun je uit zo'n mooie draaiende ufo lamp slopen , bij de expo te koop(soms ook bij de aldi).Zitten ook allemaal van die helemooie sprietjes in waar het licht uitkomt.Die kun je eruit halen ,en daarna zoals al gezegd weer aan elkaar smelten/lijmen of dergelijke.Maar volgens mij zijn er al heel veel mensen op tweakers die dit al een keer gevraagd hebben

Verwijderd

Waarom niet de glasvezel stengels tegen elkaarhouden en dan wel recht afsnijden allebij! En als je ze dan stevig tegen elkaar drukt, gewoon de randen lijmen met secondenlijm!

Als je er toch geen data mee wilt verzenden of muziek, dan is dat verlies minimaal!
Dit zou sterk genoeg moeten zijn, want secondenlijm smelt als het goed is de randjes dicht...

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-11 21:15
bijd e aldi heb je voor 8,- zo'n net met kerstlampjes :+
Pagina: 1