Verwijderd

Topicstarter
Krijg binnenkort een Waeco auto alarm, de Ms-650 www.waeco.de
Is er toevallig iemand die weet of dit een goed alarm systeem is?
Je kan er van alles bijkopen zoals shock sensor beweginsmelder ultrasoon detectie helling detectie etc...

Graag hoor ik mensen hun mening erover hoe ze dit alarm vinden....

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2002 23:52 . Reden: spelfoutje ]

Verwijderd

Waarom vraag je dit NADAT je hem heb gekocht, en niet VOORDAT je hem koopt ? Best wel vreemd ...

Verwijderd

Topicstarter
hehe ik mag hem gewoon terug sturen als ik hem niks vind ;) vandaar.....

Verwijderd

Mischien KRIJGT hij hem wel?

Verwijderd

Alarm systemen worden dmv. klassen onderscheiden.

Mits het maar een klasse 2 is dan zal er niet veel misgaan. Het verschilt per merk wel wat de ondersteuning is en hoe de (inbouw)handleiding is.

Klasse 1 = startonderbreker.
Klasse 2 = startonderbreker + deurvergrendeling (motorkap ook ;) ) + sirene.
Klasse 3 = idem als 2 maar dan met hellingshoekmeter. (wanneer je wagen weggesleept wordt stopt het alarm)

En zo gaat het nog verder met de klasse groepen.

Verwijderd

Topicstarter
hmmm hier zit een ultro sonische sensoren bij, de kofferbak, motorkap en portieren zijn beveiligt, bewegings melder, alarm via claxcon of sirene en aanduiding via knipperlichten. kan eventueel nog losse componenten zoals hellinghoeksenosor erbij kopen etc..

Dus hieruit neem ik aan dat het zoals ik hem krijg een klasse 2 alarm is :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 December 2002 @ 00:04:
hmmm hier zit een ultro sonische sensoren bij, de kofferbak, motorkap en portieren zijn beveiligt, bewegings melder, alarm via claxcon of sirene en aanduiding via knipperlichten. kan eventueel nog losse componenten zoals hellinghoeksenosor erbij kopen etc..

Dus hieruit neem ik aan dat het zoals ik hem krijg een klasse 2 alarm is :)
Ja, dat lijkt er wel op.

Belangrijkst zijn eigenlijk de ledjes en de stickers zodat die idioten kunnen zien dat je auto beveiligt is.
Klasse 3 betekende voor mij een meerprijs van €100,- en dat vindt ik dan ook overbodig.
Mijn auto parkeer ik toch niet verkeerd en wanneer hij toch weggesleept gaat worden dan mag de hele buurt het wel horen. :)

Verwijderd

Topicstarter
ahaa..... maar heeft er niemand ervaring mee ?

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-12 14:03

BaRF

bijna kerst

mm, dubbelpost :?

[ Voor 98% gewijzigd door BaRF op 03-12-2002 12:36 ]

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Verwijderd schreef op 02 December 2002 @ 23:59:
Alarm systemen worden dmv. klassen onderscheiden.

Mits het maar een klasse 2 is dan zal er niet veel misgaan. Het verschilt per merk wel wat de ondersteuning is en hoe de (inbouw)handleiding is.

Klasse 1 = startonderbreker.
Klasse 2 = startonderbreker + deurvergrendeling (motorkap ook ;) ) + sirene.
Klasse 3 = idem als 2 maar dan met hellingshoekmeter. (wanneer je wagen weggesleept wordt stopt het alarm)

En zo gaat het nog verder met de klasse groepen.
met klasse 3 moet je oppassen hoor, want als de criminelen de auto even optillen onder die hoek, is het al over :) (mmm, of was dat alleen als arnold swarzenekje langskomt as in Twins? ;))

Verwijderd

BaRF schreef op 03 december 2002 @ 12:35:
[...]

met klasse 3 moet je oppassen hoor, want als de criminelen de auto even optillen onder die hoek, is het al over :) (mmm, of was dat alleen als arnold swarzenekje langskomt as in Twins? ;))
Jij kijkt te veel films. |:(

Tis ook niet zo vreemd dat die gast al een harttransplantatie heeft gehad.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 December 2002 @ 00:15:
[...]

Ja, dat lijkt er wel op.

Belangrijkst zijn eigenlijk de ledjes en de stickers zodat die idioten kunnen zien dat je auto beveiligt is.
Klasse 3 betekende voor mij een meerprijs van €100,- en dat vindt ik dan ook overbodig.
Mijn auto parkeer ik toch niet verkeerd en wanneer hij toch weggesleept gaat worden dan mag de hele buurt het wel horen. :)
dat is niet in elke stad aan te raden

als je die grap in parijs ofzo uit haalt slopen ze je motorkap open en blijven ze net zo lang slaan en knippen tot je alarm uitgaat

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-12 09:56
Zeg, als een topic over vette breedbeeld tv's dichtgeslingerd wordt onder het mom van "sinds wanneer zijn TV's gadgets" vraag ik me toch af wat een auto-alarm hier doet.

Maar, als ik bovenstaande lees is het volgens mij wel een aardige keuze...

Punctuality is the politeness of kings

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 december 2002 @ 13:50:
[...]

dat is niet in elke stad aan te raden

als je die grap in parijs ofzo uit haalt slopen ze je motorkap open en blijven ze net zo lang slaan en knippen tot je alarm uitgaat
Is dat zo? :?

Is het jou overkomen?
Zo ja: VERHAAAAAAAL!!!!!
Zo nee: Wie dan wel?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 december 2002 @ 14:35:
[...]

Is dat zo? :?

Is het jou overkomen?
Zo ja: VERHAAAAAAAL!!!!!
Zo nee: Wie dan wel?
het is niet mij overkomen maar ik heb familie in parijs en wij krijgen altijd de mededeling dat als je daar parkeert dat je sowieso je alarm maar beter niet kan aanzetten

want als een junk je raam inslaat en je alarm loeit doet de politie het ook gewoon

ook niet zo gek ook want je wordt daar gek van de alarms en niemand kijkt er meer naar om

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 december 2002 @ 15:39:
[...]

het is niet mij overkomen maar ik heb familie in parijs en wij krijgen altijd de mededeling dat als je daar parkeert dat je sowieso je alarm maar beter niet kan aanzetten

want als een junk je raam inslaat en je alarm loeit doet de politie het ook gewoon

ook niet zo gek ook want je wordt daar gek van de alarms en niemand kijkt er meer naar om
A ) Als ik in parijs ( :r ) kom dan is het slechts op door reis.

B ) Mocht ik toch daar moeten zijn dan neem ik altijd wel een bewaakte parkeergarage.

Duszzzz, al die redenen vindt ik maar relatief.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 december 2002 @ 18:23:
[...]

A ) Als ik in parijs ( :r ) kom dan is het slechts op door reis.

B ) Mocht ik toch daar moeten zijn dan neem ik altijd wel een bewaakte parkeergarage.

Duszzzz, al die redenen vindt ik maar relatief.
parijs haalde ik slechts aan als een voorbeeld hoor |(

Verwijderd

Topicstarter
ok nu weer on topic aub :D iemand ervaring mee?

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-12 18:53

The Wizard

Moderator Mobile
ik heb ook zo'n geval, bevalt goed, niet gevoelig voor stoten en slaan op de auto, alleen de deurschakelaars werken (nog) niet goed.

Het inbouwen is wel veel werk, je moet goed overal bij kunnen komen en verstand van (auto)electronica is wel gewenst.

Ook de extra aansluitingen om bijv. de eletrische ramen te laten dichtgaan bij het inschakelen van het alarm en een startblokkering aan te sluiten, zijn erg handig.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• BaRF

BaRF

bijna kerst

The Wizard schreef op 11 mei 2003 @ 13:33:
ik heb ook zo'n geval, bevalt goed, niet gevoelig voor stoten en slaan op de auto, alleen de deurschakelaars werken (nog) niet goed.

Het inbouwen is wel veel werk, je moet goed overal bij kunnen komen en verstand van (auto)electronica is wel gewenst.

Ook de extra aansluitingen om bijv. de eletrische ramen te laten dichtgaan bij het inschakelen van het alarm en een startblokkering aan te sluiten, zijn erg handig.
Hij zal ondertussen wel besloten hebben ;)

(hint: datum)

Pagina: 1